Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Ha online értékesítésbe szeretnénk fogni, ennek ma már rengeteg módja van. Az apróhirdetéssel foglalkozó portáloktól kezdve a közösségi oldalakon át, egészen a kulcsrakész módon vásárolható webáruházakig.
Melyik megoldás lehet a leghatékonyabb, és van-e értelme 2021-ben is annak, hogy saját márkánkra építve egyedi webáruházat indítsunk? Ebben a cikkben bemutatjuk a különböző online értékesítési módok előnyeit és hátrányait, és megtudhatod azt, miért lehet jó döntés online boltot nyitnod!
Az online értékesítés sokak által kedvelt módja az apróhirdetéssel és aukciókkal foglalkozó oldalakon történő hirdetés. Ez nem csak magánszemélyek, de vállalkozások körében is működik, éppen ezért ezeket a felületeket sok kis cég használja saját portékái népszerűsítésére.
Az esetek többségében ez azonban csak egy kiegészítő lehetőség, mely mellett a szóban forgó vállalkozások saját webshopot is üzemeltetnek. Hogy miért?
Az ilyen jellegű oldalakon hirdetni sok esetben körülményes lehet. A termékek egy idő után hátrébb csúsznak a keresésben, bizonyos időközönként pedig hirdetéseinket meg is kell, hogy újítsuk.
Ez sok felesleges munkával jár, és általában nem hoz akkora hasznot, hogy egy vállalkozásnak termékeit önmagában megérné csak aukciós oldalakon és apróhirdetésekkel foglalkozó portálokon hirdetnie.
Egyre több vállalkozás próbálkozik azzal, hogy saját webshop helyett a közösségi oldalak által kínált felületeken értékesíti termékeit. A Facebook-on például több lehetőség is van arra, hogy saját üzleted legyen, ami első ránézésre kényelmes és költséghatékony alternatíva is egyben.
Érdemes azonban megemlíteni, hogy a Facebook-os értékesítés jóval körülményesebb folyamat, mintha webáruházzal próbálkoznál, hiszen ahhoz, hogy valaki vásárolhasson tőled, direkt formában fel kell vennie veled a kapcsolatot.
Ez pedig már alapvetően kizárja azokat a potenciális vásárlókat, akik gyors, egyszerű és nem utolsó sorban közvetlen kontakt nélküli megoldást keresnek.
Arról már nem is beszélve, hogy a közösségi oldalak felületén keresztül a fizetést és a számlázást is problémásabb lehet megoldani, így ez a megoldás jó kiegészítő lehetőség lehet ugyan, de a webshop teljes értékű alternatívájaként semmiképp sem ajánlott.
Az elmúlt években egyre több olyan szolgáltató jelent meg a neten, akik kulcsrakész alternatívát kínálnak azok számára, akik nem szeretnének saját webáruház fejlesztésével bajlódni. Ilyen többek közt a Big Cartel, a Shopify vagy a Weebly, melyek a prémium, fizetős megoldások mellett ingyenes opciót is biztosítanak a felhasználók számára.
Ezek többségükben valóban jó megoldást jelentenek, ha gyorsan és hatékonyan szeretnénk betörni az online piacra. Érdemes azonban megemlíteni néhány hátrányukat is.
Az ingyenes opció esetében ezek a platformok csak limitált termék feltöltését engedélyezik, így egy nagyobb webáruház létrehozásába ilyen formában sajnos alkalmatlanok. Személyre szabás terén sem végtelenek sajnos a lehetőségeink, hiszen a legtöbb esetben csak az oldalak által felajánlott sablonok határain belül gondolkodhatunk.
Éppen ezért ezek a megoldások leginkább a kisebb vállalkozások számára jelentenek jó lehetőséget, egy nagyobb brand szélesebb körű webáruházának üzemeltetésére már nem alkalmasak.
Azok számára, akik nagyon olcsón (vagy akár ingyen) szeretnének belekóstolni az online kereskedelem ízébe, a fentebb említett megoldások működő alternatívát jelenthetnek. Abban az esetben azonban, ha komolyan gondolod a virtuális üzlet kialakítását, érdemes egyedi webshop létrehozásába fognod.
Egy profi csapat által felépített webáruház ugyanis minden egyedi igényedet képes kielégíteni. Saját márkádhoz, arculatodhoz igazítható, és annyi terméket tölthetsz fel, ahányat csak akarsz. A fizetési és számlázási megoldásokat célközönséged preferenciáihoz szabhatod, így soha, egyetlen potenciális vásárlót sem kell elveszítened a limitált lehetőségek miatt!
Címkék
2020. augusztus 19.
Egy weboldal sikere egyszerre több dolgon is múlik. Nem elég a tökéletes megjelenés, és még a maximális funkcionalitás sem minden. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, miért érdemes egy jól megtervezett és felépített weboldalon rendszeresen jelentkező, üzleti blogot is üzemeltetned!
2024. június 03.
Annak ellenére, hogy a webdesign nagy mértékben befolyásolja, hogy a látogató meddig marad egy adott honlapon, még mindig sokan hajlamosak legyinteni rá a honlaptervezés során. Pedig már csak a konverziók sikeraránya miatt sem mindegy, hogy milyen gyorsan fordulnak vissza a látogatók a weboldalról. Vagy mennyire érzik kényelmesen ott magukat, milyen gyorsan találják meg a keresett információt.