Utolsó frissítés: Szerző:

Hogy néz ki a keresőbarát weboldal-struktúra a gyakorlatban?

Alapvetően nem árulunk el nagy titkot, amikor azt mondjuk: minél tudatosabb egy weboldal felépítése, annál nagyobb valószínűséggel fogják kedvelni a látogatók. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy a struktúra közvetett szempontból is fontos.

Egy honlap felépítése a keresőmotorok számára legalább annyira fontos, mint látogatóinknak. És sokkal nagyobb eséllyel is landolhatunk a találati lista élén abban az esetben, ha saját üzleti weboldalunk struktúrája jól átgondolt és profin megtervezett.

Miért fontos a felépítés?

Elsőre talán nehéznek tűnik, azonban egy weboldal tartalmának és hátterének felépítése nem feltétlenül kell, hogy rakétatudomány legyen. A struktúra gyakorlatilag a honlapon tárolt információknak és tartalmaknak rendszerbe történő gyűjtését jelenti, melynek során egyetlen dolgot kell igazából figyelembe vennünk: a logikát.

Ha szeretnénk megalkotni a tökéletes oldalfelépítést, akkor szisztematikusan összegyűjtött, egymás alá és fölé rendelt elemekre lesz szükségünk. Minden oldalt fel kell töltenünk a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalommal, és minden felesleges elemtől meg kell szabadulnunk.

Minél átláthatóbban építjük fel ugyanis a honlapot alkotó részeket, annál valószínűbb, hogy a teljes kép is logikus és átlátható lesz. Ezáltal a keresőmotorok által használt robotok (az úgynevezett crawlerek) rátalálnak majd és gyorsan, könnyedén feltérképezik weboldalunkat és jóval nagyobb eséllyel végzünk előkelő helyen a találati listáikon.

Hogyan tervezzünk tökéletes struktúrát?

Mielőtt belevágnánk a tervezésbe, fontos tudni, hogy egy weboldal struktúrája teljesen máshogy épül fel, mint egy prezentáció, egy prospektus, vagy épp egy magazin. Más szemléletmóddal, más nézőpontból kell nekiállnunk a feladatnak, hiszen az előbb említett dolgokhoz képest az elérni kívánt cél is más.

A megfelelő weboldal-struktúra felépítése esetén két dolgot szeretnénk elérni:

  • üzleti honlapunk átlátható és könnyen kezelhető legyen célközönségünk számra,
  • illetve az igazán nagy keresőmotorok számra is vonzó legyen.

Éppen ezért fontos, hogy véletlenül se vágjunk bele a fejlesztésbe egy olyan oldaltérkép nélkül, ami egyszerre törekszik arra, hogy oldalunk átlátható és funkcionális legyen.

A belső linkek jelentősége

Egy weboldal alapvetően hivatkozásokra épül. Éppen ezért fontos, hogy tartalomgyártás során mind a hiteles külső linkek, mind a belső hivatkozások használatára odafigyeljünk. Hogy utóbbi miért fontos, az sokak számára talán kevésbé világos, azonban a magyarázat egyszerű.

A belső linkek segítik a látogatókat abban, hogy könnyebben navigáljanak oldalunkon, és egyszerűbben találják meg a számukra fontos, releváns tartalmakat. Éppen ezért a belső linkek használatát a keresőmotorok is szeretik, abban az esetben persze, ha megfelelően használjuk őket.

Figyeljünk oda arra, hogy kizárólag releváns helyen használjunk belső hivatkozást és semmiképp se legyenek linkjeink félrevezetőek. Alakítsuk ki úgy konverziós útvonalunkat, hogy a kezdőponttól tudatosan juttassuk el a látogatót oldalunk céljáig. Legyen az akár az értékesítés, akár az új feliratkozók szerzése, akár a kapcsolatfelvétel.

Összegzés

Végeredményben elmondható, hogy a keresőbarát weboldal-struktúra felépítése alapvetően egyszerű. Mindössze arra kell törekednünk, hogy a lehető legletisztultabb, leginkább logikus megoldást kövessük, mely nem csak célközönségünk, de a keresőmotorok számára is releváns.

Figyeljünk oda a navigáció egyszerűségére, és használjunk megbízható belső hivatkozásokat, melyek segítik a látogatót a tájékozódásban és eligazodásban. Ha oldalunk mindezzel rendelkezik, nagy probléma már nem lehet, ha pedig némi extra segítségre lenne szükségünk, ne feledjük, hogy mindig számíthatunk a profi SEO szakemberek tudására!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. március 29.

Amikor digitális marketingről beszélünk, elmondható, hogy egy olyan módszer, amely a siker magaslataira emelheti vállalkozásodat. De mindez csak egy jól kidolgozott, a márkának megfelelő, és az iparág új trendjeihez igazodó stratégiával lehetséges. Folyamatosan változó iparágként minden évben látjuk a várt és kevésbé várt trendek megjelenését, amelyek segítenek a jövő szélesebb perspektívájának fejlesztésében.

2020. november 28.

Mi jut eszedbe arról a szóról, hogy kereső? Ha online felületben gondolkodsz, fogadni mernénk, hogy a válaszod a Google! Ezzel nem vagy egyedül, hiszen a Google keresőjét világszerte több milliárdan használják, és ha valamit gyorsan meg kell keresnünk, természetesen mi is ide kattintunk először. De melyek azok az alternatívák, melyekre keresőoptimalizálás szempontjából a Google mellett is érdemes koncentrálni?

Népszerű bejegyzések