CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Lapozás vagy végtelen görgetés – melyik a felhasználóbarát megoldás?

Weboldalunk felépítése során rendkívül fontos szerepet tölt be a kérdés, hogy az általunk megosztott tartalmak milyen módon legyenek fogyaszthatóak a látogatók számára.

A mobileszközök és közösségi oldalak korában nagy népszerűségnek örvendenek a végtelenül görgethető tartalomfolyamok, melyeket sokan továbbra sem kedvelnek a kontrollvesztés és az interaktivitás hiánya miatt.

Ebben a bejegyzésben egyaránt megmutatjuk a módszer előnyeit és hátrányait, valamint azt is megtudhatod, hogy a különböző eszközökre tervezett weboldalak esetében melyik tartalommegjelenítési megoldást érdemes alkalmaznod.

Végtelen görgetés

A végtelen görgetéses módszer segítségével gyorsan és egyszerűen futhatunk végig hosszabb tartalmakon. Ráadásul anélkül, hogy azokat bármilyen cselekvésre ösztönző oldalelem megszakítaná. Ez sok esetben praktikus, azonban nem minden weboldal esetében jelent feltétlenül működő megoldást.

A végtelen görgetés leginkább az olyan tartalmak esetén ajánlott, melyeket a felhasználók nagyobb eséllyel böngésznek mobiltelefonon, tableten, vagy egyéb mobileszközön. Ilyen esetekben az interakciós gombok és egyéb megoldások hiánya segíthet abban, hogy a felhasználók figyelmét ne zavarja meg semmi, és több időt töltsenek az oldalunkon.

A görgetés kiváló megoldás olyan honlapok esetében, melyeken a felhasználók nem feltétlenül egy konkrét dolgot keresnek, hanem nagy mennyiségű szöveges vagy vizuális tartalom böngészése a céljuk. A legtökéletesebb példát erre az olyan közösségi oldalak hírfolyamai jelentik, mint a Facebook vagy a Pinterest.

A végtelen görgetésnek azonban megvannak a maga hátrányai is. Ezek közül az egyik legnagyobb az, hogy az elfogyasztott tartalom mennyiségével együtt jár a betöltési sebesség lassulása is. A sebességcsökkenés pedig egy idő után könnyedén vezethet ahhoz, hogy a felhasználók elhagyják oldalunkat.

Ez ellen a legjobb megoldás az un. lazy-load betöltés, ami annyit jelent, hogy az oldalon a nem látható erőforrások mint pl a képek csak akkor kerülnek betöltésre, ha a felhasználó odaér a görgetésben. Ezzel a módszerrel nem kell lemondani sem a sebességről, sem a végtelen görgetésről, mivel dinamikusan mindig az az erőforrás fog betöltődni amire szükségünk van.

Valamint arról sem szabad megfeledkezni, hogy emellett a megoldás mellet jóval nehezebben kereshetők és könyvjelzőzhetők a tartalmak.

Lapozás

A lapozós megoldás legnagyobb előnye, hogy a végtelen görgetéssel szemben a kontrollt a felhasználó kezébe adja. Megadja a távozás, vagy a könyvjelzőzés utáni folytatás lehetőségét, és alkalmat biztosít az interakcióra. Ezáltal a konverziós ráta növelése szempontjából is hatékony megoldás lehet. Arról nem is beszélve, hogy sokkal könnyebben kereshetővé teszi az oldalunkon található kontentet.

Nagy hátránya azonban, hogy kevésbé mobilbarát megoldást jelent.

Természetesen ebben az esetben eszköztől és az oldalunk designtól is függ az, hogy mennyire lehet számunkra működőképes a navigáció eme formája. Egy jól megtervezett, reszponzív megjelenés pedig segít abban, hogy oldalunk számítógépen és mobileszközökön is tökéletesen megjeleníthető legyen.

Melyiket válasszuk?

Összességében elmondható, hogy mindkét megoldásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. A végtelen görgetés leginkább a kifejezetten mobileszközökre tervezett oldalak esetében lehet hatékony megoldás, míg a laptopokon és asztali PC-ken érdemes a nagyobb kontrollt biztosító lapozós kezelőfelületet választani.

A döntés persze oldalunk céljától, stílusától és a rajta található tartalomtól is függ.

Az olyan, marketingcélú honlapok esetében ahol fontos a konverziós ráta, talán a klasszikus, lapozós kialakítás lehet célravezetőbb, míg a szinte végtelen mennyiségű, diverz tartalommal operáló oldalak esetében egyértelműen a görgetés jelenti a leginkább látogatócsalogató opciót.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. április 17.

Az ingyenesen letölthető céges applikációknak napjainkban se szeri, se száma, mára szinte minden nagyvállalat jelen lehet valamilyen formában okostelefonunkon. De van-e értelme annak, hogy boldog boldogtalan alkalmazások fejlesztésébe fektesse pénzét, és nem praktikusabb-e egy sokoldalú, reszponzív weboldal készítése?

2019. április 24.

Honlapod nem más, mint céged egyik legfontosabb marketingeszköze. Ha azt szeretnéd, hogy valódi látogatóknak készüljön, egyszerre figyelem felkeltőnek, tájékoztató jellegűnek és működőképesnek is kell lennie. És hogy mik azok a lépések, melyek kihagyhatatlanok egy sikeresen működő üzleti weboldal tervezésekor? Ha szeretnéd tudni a titkot, az alábbi cikkben megmutatjuk!

Népszerű bejegyzések