Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan érheted el, hogy a látogatók kitöltsék kapcsolati űrlapodat?

A weboldalak többsége azért készül, hogy a tulajdonosa pénzt keressen vele. Ennek érdekében fontos feladat a folyamatos lead generálás, azaz az olyan személyek bevonzása, akik érdeklődést mutatnak vállalkozásunk iránt.

A lead generálás egyik hatékony módja pedig nem más, mint a hatékony kapcsolati űrlapok létrehozása, hiszen ezek segítségével szerezheted meg a számodra értékes adatokat.

De hogyan érheted el, hogy egy, a honlapodra tévedő látogató kitöltse ezeket az űrlapokat? Mit kell kínálnod annak életében, hogy a lead-ek begyűjtése hatékony folyamat legyen? Ebben a bejegyzésben ennek jártunk utána és most megmutatjuk neked!

A kevesebb néha több

Arról már sokszor ejtettünk szót, hogy mennyire nem szeretnek várni a látogatók arra, hogy egy weboldal megjelenjen a böngészőjükben. A hosszú, sok adat megadását igénylő űrlapok pedig legalább annyira rabolják a felhasználók idejét, mint a lassú betöltési sebesség.

Arról nem is beszélve, hogy bizalmatlanságot kelthetnek a leendő ügyfelekben. „Miért van neked szükséged ennyi, személyes adatra?” –tehetik fel a kérdést, és valljuk be, jogosan.

A hatékony online marketing esetében ugyanis egy név és egy e-mail cím is bőven elegendő lehet, az ügyfélszolgálati feladatok esetében pedig kiegészítheti egy-egy extra mező, melyeket a telefonszámnak, valamint az esetleges, fontos megjegyzéseknek szánsz.

A hosszú űrlapok szükségtelenségét a MecLabs egy korábbi kutatása is igazolja, mely szerint a maximum négy mezővel rendelkező megoldások esetében a kitöltési hajlandóság nem kevesebb mint 160 százalékkal magasabbra tehető!

Ne legyen minden kötelező

Az emberek alapvetően nem szeretik azt, ha irányítják őket. Egy űrlap célja persze az esetek többségében az irányított adatgyűjtés, azonban ettől függetlenül olyan mezők is szerepelhetnek rajta, melyek kitöltése nem kötelező.

Ha nem feltétlenül van szükséged például ügyfeleid életkorára vagy lakhelyére, de statisztikai szempontból érdekes lehet az adat, akkor add meg számukra a lehetőséget az űrlap során, hogy megadják-e neked vagy sem.

Hasonló lehet a helyzet a telefonszámokkal kapcsolatban is, ez ugyanis olyan adat, melyet a látogatók többsége (érthető okokból) nem szívesen szolgáltat ki, tartva a folyamatos telemarketinges megkeresésektől.

A fentebb már említett kutatás szerint azon űrlapok esetében, ahol az ügyfeleket nem kötelezték telefonszámuk megadására, a kitöltési hajlandóság 275 százalékkal nőtt, azaz majdnem a triplájára ugrott!

Legyen kreatív CTA-d

Elsőre talán bagatell dolognak tűnhet, azonban sok felhasználód a CTA szóhasználata is elriaszthat egy űrlap kitöltésétől. A „beküldés” például túlságosan hivatalos, mely azt az érzést keltheti a látogatóban, hogy kötelességet teljesít.

Az ilyen jellegű gombok helyett űrlapod céljától függően érdemes más, kreatívabb megfogalmazást használnod. Egy hírlevélre történő feliratkoztatás esetén például olyasmit, mint „értesíts a legjobb ajánlatokról!”, vagy egy ügyfélszolgálati űrlap esetében azt, hogy „kapcsolat a honlap tulajdonosával”.

Az ilyen, néhány szavas CTA-k máris személyesebbé és kevésbé szigorúvá varázsolják az űrlapot, és garantáltan több látogatót ösztönöznek majd a kitöltésre!

Használj egyszerű captcha-t

Az úgynevezett captcha használata segít megakadályozni a weboldalakat spamekkel bombázó robotok támadását, azonban sok esetben a hús-vér ügyfeleket is elriaszthatja.

Ha túl bonyolult, ha számolni kell, ha különböző képekre kell kattintgatni, sokan nem fognak az űrlap kitöltésével bajlódni. Éppen ezért érdemes a legegyszerűbb megoldást használni.

Ha a felhasználó egyszerűen kipipálhatja a CTA előtt, hogy ő valójában nem egy robot, az a spamek elkerülésében és a hatékonyabb lead generálásban is segít. A Google reCAPTCHA v3 pedig már a pipálást is kihagyja a folyamatból, mindent elintéz a háttérben a felhasználó beavatkozása nélkül.

Ha pedig egy spam bot olyan intelligens, hogy kikerülje ezt a megoldást, abban az esetben még az is lehet, hogy valóban szeretne feliratkozni hírleveledre vagy tanácsot kérni egy adott termékkel kapcsolatban :)

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. október 21.

A usability azon fogalmak egyike, melyet gyakorta hallani abban az esetben, ha weboldal tervezésről van szó. Sokak számára azonban nem teljesen tiszta a jelentése, és gyakran keverik össze a user experience, azaz a felhasználói élmény fogalmával. Most megmutatjuk, mit is jelent pontosan a használhatóság és miért fontos, hogy megteremtsd weboldalad felépítése során.

2019. december 05.

Annak érdekében, hogy elkerülhesd az ilyen kellemetlen helyzeteket és a jövőbeli weboldaladat illetően minőségi munkát kapj az általad választott webfejlesztő cégtől, érdemes néhány intő jelre odafigyelned. Most megmutatjuk, mik azok az apróságok, melyek már messziről vörös zászlóként árulkodnak arról, hogy egy adott designer cég munkáját tekintve megbízhatatlan.

Népszerű bejegyzések