Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A weboldalak többsége azért készül, hogy a tulajdonosa pénzt keressen vele. Ennek érdekében fontos feladat a folyamatos lead generálás, azaz az olyan személyek bevonzása, akik érdeklődést mutatnak vállalkozásunk iránt.
A lead generálás egyik hatékony módja pedig nem más, mint a hatékony kapcsolati űrlapok létrehozása, hiszen ezek segítségével szerezheted meg a számodra értékes adatokat.
De hogyan érheted el, hogy egy, a honlapodra tévedő látogató kitöltse ezeket az űrlapokat? Mit kell kínálnod annak életében, hogy a lead-ek begyűjtése hatékony folyamat legyen? Ebben a bejegyzésben ennek jártunk utána és most megmutatjuk neked!
Arról már sokszor ejtettünk szót, hogy mennyire nem szeretnek várni a látogatók arra, hogy egy weboldal megjelenjen a böngészőjükben. A hosszú, sok adat megadását igénylő űrlapok pedig legalább annyira rabolják a felhasználók idejét, mint a lassú betöltési sebesség.
Arról nem is beszélve, hogy bizalmatlanságot kelthetnek a leendő ügyfelekben. „Miért van neked szükséged ennyi, személyes adatra?” –tehetik fel a kérdést, és valljuk be, jogosan.
A hatékony online marketing esetében ugyanis egy név és egy e-mail cím is bőven elegendő lehet, az ügyfélszolgálati feladatok esetében pedig kiegészítheti egy-egy extra mező, melyeket a telefonszámnak, valamint az esetleges, fontos megjegyzéseknek szánsz.
A hosszú űrlapok szükségtelenségét a MecLabs egy korábbi kutatása is igazolja, mely szerint a maximum négy mezővel rendelkező megoldások esetében a kitöltési hajlandóság nem kevesebb mint 160 százalékkal magasabbra tehető!
Az emberek alapvetően nem szeretik azt, ha irányítják őket. Egy űrlap célja persze az esetek többségében az irányított adatgyűjtés, azonban ettől függetlenül olyan mezők is szerepelhetnek rajta, melyek kitöltése nem kötelező.
Ha nem feltétlenül van szükséged például ügyfeleid életkorára vagy lakhelyére, de statisztikai szempontból érdekes lehet az adat, akkor add meg számukra a lehetőséget az űrlap során, hogy megadják-e neked vagy sem.
Hasonló lehet a helyzet a telefonszámokkal kapcsolatban is, ez ugyanis olyan adat, melyet a látogatók többsége (érthető okokból) nem szívesen szolgáltat ki, tartva a folyamatos telemarketinges megkeresésektől.
A fentebb már említett kutatás szerint azon űrlapok esetében, ahol az ügyfeleket nem kötelezték telefonszámuk megadására, a kitöltési hajlandóság 275 százalékkal nőtt, azaz majdnem a triplájára ugrott!
Elsőre talán bagatell dolognak tűnhet, azonban sok felhasználód a CTA szóhasználata is elriaszthat egy űrlap kitöltésétől. A „beküldés” például túlságosan hivatalos, mely azt az érzést keltheti a látogatóban, hogy kötelességet teljesít.
Az ilyen jellegű gombok helyett űrlapod céljától függően érdemes más, kreatívabb megfogalmazást használnod. Egy hírlevélre történő feliratkoztatás esetén például olyasmit, mint „értesíts a legjobb ajánlatokról!”, vagy egy ügyfélszolgálati űrlap esetében azt, hogy „kapcsolat a honlap tulajdonosával”.
Az ilyen, néhány szavas CTA-k máris személyesebbé és kevésbé szigorúvá varázsolják az űrlapot, és garantáltan több látogatót ösztönöznek majd a kitöltésre!
Az úgynevezett captcha használata segít megakadályozni a weboldalakat spamekkel bombázó robotok támadását, azonban sok esetben a hús-vér ügyfeleket is elriaszthatja.
Ha túl bonyolult, ha számolni kell, ha különböző képekre kell kattintgatni, sokan nem fognak az űrlap kitöltésével bajlódni. Éppen ezért érdemes a legegyszerűbb megoldást használni.
Ha a felhasználó egyszerűen kipipálhatja a CTA előtt, hogy ő valójában nem egy robot, az a spamek elkerülésében és a hatékonyabb lead generálásban is segít. A Google reCAPTCHA v3 pedig már a pipálást is kihagyja a folyamatból, mindent elintéz a háttérben a felhasználó beavatkozása nélkül.
Ha pedig egy spam bot olyan intelligens, hogy kikerülje ezt a megoldást, abban az esetben még az is lehet, hogy valóban szeretne feliratkozni hírleveledre vagy tanácsot kérni egy adott termékkel kapcsolatban :)
2019. június 06.
Honlapod nézettségének növelése érdekében rengeteg praktikát bevethetsz. Akadnak azonban olyan dolgok, melyek apróságnak tűnnek, mégis rengeteget számíthatnak egy weboldal sikerének szempontjából. Az alábbi bejegyzésben röviden megmutatjuk, mi is az a konverzió, és mit tehetsz annak érdekében, hogy a Te weboldalad is hatékonyabban alakítsa az egyszerű látogatókat aktív felhasználókká, visszatérő vásárlókká!
2020. március 18.
A felhasználói élmény és az ügyfélélmény, amik első ránézésre hasonlónak tűnnek, mégis rengeteg dologban térnek el egymástól. De mit jelent pontosan ez a két fogalom, és mit érdemes róluk tudni, ha hatékonyan szeretnénk használni őket saját weboldalunk felépítése során? Most megmutatjuk!