Hogyan érheted el, hogy a látogatók kitöltsék kapcsolati űrlapodat?

Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan érheted el, hogy a látogatók kitöltsék kapcsolati űrlapodat?

A weboldalak többsége azért készül, hogy a tulajdonosa pénzt keressen vele. Ennek érdekében fontos feladat a folyamatos lead generálás, azaz az olyan személyek bevonzása, akik érdeklődést mutatnak vállalkozásunk iránt.

A lead generálás egyik hatékony módja pedig nem más, mint a hatékony kapcsolati űrlapok létrehozása, hiszen ezek segítségével szerezheted meg a számodra értékes adatokat.

De hogyan érheted el, hogy egy, a honlapodra tévedő látogató kitöltse ezeket az űrlapokat? Mit kell kínálnod annak életében, hogy a lead-ek begyűjtése hatékony folyamat legyen? Ebben a bejegyzésben ennek jártunk utána és most megmutatjuk neked!

A kevesebb néha több

Arról már sokszor ejtettünk szót, hogy mennyire nem szeretnek várni a látogatók arra, hogy egy weboldal megjelenjen a böngészőjükben. A hosszú, sok adat megadását igénylő űrlapok pedig legalább annyira rabolják a felhasználók idejét, mint a lassú betöltési sebesség.

Arról nem is beszélve, hogy bizalmatlanságot kelthetnek a leendő ügyfelekben. „Miért van neked szükséged ennyi, személyes adatra?” –tehetik fel a kérdést, és valljuk be, jogosan.

A hatékony online marketing esetében ugyanis egy név és egy e-mail cím is bőven elegendő lehet, az ügyfélszolgálati feladatok esetében pedig kiegészítheti egy-egy extra mező, melyeket a telefonszámnak, valamint az esetleges, fontos megjegyzéseknek szánsz.

A hosszú űrlapok szükségtelenségét a MecLabs egy korábbi kutatása is igazolja, mely szerint a maximum négy mezővel rendelkező megoldások esetében a kitöltési hajlandóság nem kevesebb mint 160 százalékkal magasabbra tehető!

Ne legyen minden kötelező

Az emberek alapvetően nem szeretik azt, ha irányítják őket. Egy űrlap célja persze az esetek többségében az irányított adatgyűjtés, azonban ettől függetlenül olyan mezők is szerepelhetnek rajta, melyek kitöltése nem kötelező.

Ha nem feltétlenül van szükséged például ügyfeleid életkorára vagy lakhelyére, de statisztikai szempontból érdekes lehet az adat, akkor add meg számukra a lehetőséget az űrlap során, hogy megadják-e neked vagy sem.

Hasonló lehet a helyzet a telefonszámokkal kapcsolatban is, ez ugyanis olyan adat, melyet a látogatók többsége (érthető okokból) nem szívesen szolgáltat ki, tartva a folyamatos telemarketinges megkeresésektől.

A fentebb már említett kutatás szerint azon űrlapok esetében, ahol az ügyfeleket nem kötelezték telefonszámuk megadására, a kitöltési hajlandóság 275 százalékkal nőtt, azaz majdnem a triplájára ugrott!

Legyen kreatív CTA-d

Elsőre talán bagatell dolognak tűnhet, azonban sok felhasználód a CTA szóhasználata is elriaszthat egy űrlap kitöltésétől. A „beküldés” például túlságosan hivatalos, mely azt az érzést keltheti a látogatóban, hogy kötelességet teljesít.

Az ilyen jellegű gombok helyett űrlapod céljától függően érdemes más, kreatívabb megfogalmazást használnod. Egy hírlevélre történő feliratkoztatás esetén például olyasmit, mint „értesíts a legjobb ajánlatokról!”, vagy egy ügyfélszolgálati űrlap esetében azt, hogy „kapcsolat a honlap tulajdonosával”.

Az ilyen, néhány szavas CTA-k máris személyesebbé és kevésbé szigorúvá varázsolják az űrlapot, és garantáltan több látogatót ösztönöznek majd a kitöltésre!

Használj egyszerű captcha-t

Az úgynevezett captcha használata segít megakadályozni a weboldalakat spamekkel bombázó robotok támadását, azonban sok esetben a hús-vér ügyfeleket is elriaszthatja.

Ha túl bonyolult, ha számolni kell, ha különböző képekre kell kattintgatni, sokan nem fognak az űrlap kitöltésével bajlódni. Éppen ezért érdemes a legegyszerűbb megoldást használni.

Ha a felhasználó egyszerűen kipipálhatja a CTA előtt, hogy ő valójában nem egy robot, az a spamek elkerülésében és a hatékonyabb lead generálásban is segít. A Google reCAPTCHA v3 pedig már a pipálást is kihagyja a folyamatból, mindent elintéz a háttérben a felhasználó beavatkozása nélkül.

Ha pedig egy spam bot olyan intelligens, hogy kikerülje ezt a megoldást, abban az esetben még az is lehet, hogy valóban szeretne feliratkozni hírleveledre vagy tanácsot kérni egy adott termékkel kapcsolatban :)

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. október 09.

Mi az az érzelmi marketing, és hogyan használható vállalkozásod fejlődéséhez?

Bár szeretjük azt hinni, hogy döntéseinket logika és észérvek alapján hozzuk meg, az igazság az, hogy döntéseink 85%-a érzelmeken alapul. Nos, ez a fantasztikus felfedezés hozta létre azt, amit érzelmi marketingnek nevezünk. Úgy vagyunk programozva, hogy a külső ingerekre először érzelmileg reagálunk (a limbikus rendszer aktiválásával az agy központjában), majd logikusan. Ebben az összefüggésben érdekes módon a vizsgálatok azt találták, hogy a limbikus rendszer károsodásával élő emberek képtelenek döntéseket hozni. Ha azon tűnődsz, hogy mi köze van ennek a marketinghez, olvass tovább, és megtudod.

2021. augusztus 18.

Ezek a legfőbb okok, amiért a felhasználók weboldaladra látogatnak

Egy honlap kizárólag akkor lehet sikeres, ha képes kiszolgálni a felhasználói igényeket. Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, tudnunk kell azt, hogy a látogatók miért is kattintanak rá. Éppen ezért ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, mi lehet annak az oka, hogy a látogatók rákattintanak weboldaladra, és milyen tartalmat érdemes kínálnunk nekik cserébe annak érdekében, hogy ne érje őket csalódás.

Népszerű bejegyzések