Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan helyezhetsz el hirdetéseket a weboldaladon?

Sokan szeretnék, ha honlapjuk bevételi forrásként szolgálna, azonban azt már kevesebben tudják, hogyan is valósíthatják meg ezt az álmot. Ennek legegyszerűbb módja természetesen nem más, mint, ha hirdetéseket helyezünk el a felületen, melyre manapság már több lehetőségünk is van.

Most megmutatjuk, mire kell odafigyelned, ha szeretnéd felkészíteni honlapod a hirdetések elhelyezésére, és a legegyszerűbb módszert is megismerheted, mely segít abban, hogy remek kiegészítő bevételhez juthass a tartalmaidon elhelyezett reklámok által.

Az első lépés: egy megbízható honlap

Ahhoz, hogy egy webhely vonzóvá váljon a hirdetési helyet kereső cégek és vállalkozók számára, nagy forgalommal és jó hirdetéselhelyezési lehetőségekkel kell rendelkeznie. Minél többen látogatnak ugyanis egy oldalt, annál csábítóbb lesz a hirdetőknek is, hiszen számukra az a fontos, hogy minél többen lássák reklámjaikat.

Ami azt jelenti, hogy egy jól felépített, külsőre esztétikus belsőre pedig stabil weboldallal hatékonyabban kereshetünk pénzt, mint egy gyorsan összedobott honlappal.

Annak érdekében tehát, hogy oldalunk alkalmas legyen a hirdetések megjelenítésére, mindenképp határozott célokkal vágjunk neki felépítésének. A lényeg, hogy imponáljon a célközönségnek, ne legyenek vele funkcionalitás terén tapasztalható problémák, a kezelése során pedig odafigyeljünk a legfontosabb keresőoptimalizálási szempontokra. Például arra, hogy a lehető leggyakrabban frissítsük megfelelő tartalommal.

Ha tehát szeretnénk a megjelenített reklámokból némi passzív jövedelmet kovácsolni, az első és egyben legfontosabb dolog egy jól működő, professzionális weboldal létrehozása.

Nem mindegy, milyen tartalmakat készítünk

A hirdetéselhelyezés szempontjából természetesen nem csak egy webhely megjelenése és funkcionalitása, de annak tartalma is fontos. A cégek ugyanis csak abban az esetben fognak nálunk reklámozni, ha tartalmaink hirdetőbarátnak minősülnek, azaz megfelelnek bizonyos elvárásoknak.

Ez egy meglehetősen tág fogalom, és a maga módján szinte minden weboldalt nevezhetünk hirdetőbarátnak, hiszen, ha tartalmaival egy adott célközönséget szólít meg, akkor mindig akadnak olyan vállalkozások, akik hirdetni szeretnének rajta.

Akadnak azonban olyan esetek, melyekben egy cég azt mondhatja, hogy köszöni szépen, nem kér belőlünk. Ilyen lehet a túlságosan szűk rétegnek szóló kontent, vagy épp az érzékeny, szókimondó tartalom, ami erőteljesen korlátozhatja a reklámokból befolyó bevétel lehetőségét.

Ügyfelek és partnerprogramok: ki fog nálunk hirdetni?

A következő lépésben el kell döntenünk, milyen konstrukcióban szeretnénk saját webhelyünkön hirdetni. Az egyik legősibb és legegyszerűbb módja a bevételszerzésnek, ha honlapunkon reklámfelületeket adunk bérbe, ahol a hirdetők elhelyezhetik saját reklámjaikat, bannerüket. Ez a megoldás, habár még ma is működik, már kevésbé népszerű, hiszen sok utána járással és munkával jár, ellentétben a partnerprogramokkal.

Az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb megoldás ugyanis a hirdetéselhelyezésre egy olyan partnerprogramban való részvétel, mint a Google által kínált AdSense. Ebben az esetben elég létrehoznunk egy saját fiókot, kitölteni a ránk és webhelyünkre vonatkozó szükséges adatokat.

Ha a Google alkalmasnak talál minket a partnerprogramban való részvételre, targetált AdWords hirdetéseket fog elhelyezni a webhelyünk meghatározott pontjain, melyek után megjelenítéses vagy kattintásos alapon jutalékot fizet majd a számunkra.

AdSense fiókunkban beállíthatjuk azt is, hogy a hirdetések alkalmazkodjanak webhelyünk tartalmához, ami azért előnyös, mert így a látogatók nagyobb eséllyel fognak rájuk kattintani. És minél több a kattintás, mi annál több pénzt kereshetünk a megjelenített reklámokkal.

Ami azt jelenti, hogy egy jól felépített, sok látogatót vonzó weboldal egy megfelelően beállított AdSense fiókkal összekötve már jó passzív bevételi forrást jelenthet, és ha megélhetésünket nem is biztosítja, fizetéskiegészítésnek mindenképp csábító megoldás.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. december 27.

A webáruház-tulajdonosok számára különösen fontos, hogy sok embert vonzzanak a boltjukba, hiszen minél többen tekintik meg a termékeket, annál valószínűbb, hogy létrejön a vásárlás. Az organikus találatok közti megjelenésben kitüntetett szerepe van a metaleírásnak is, ezért most ezt a fontos elemet vesszük górcső alá. Te is szeretnéd növelni bevételedet? Akkor olvasd el tippjeinket a tökéletes metaleírás elkészítéséhez!

2020. április 01.

Egyetlen weboldal sem születik céltalanul. Az üzemeltetők legfőbb célkitűzése pedig általában nem más, minthogy honlapjuk segítségével minél több látogatót, érdeklődőt, és új kuncsaftot szerezzenek vállalkozásuk számára. Ebben a bejegyzésben mutatunk négy olyan dolgot, melyek kiválóan működnek abban az esetben, ha szeretnél minél több aktív látogatót, potenciális kuncsaftot saját weboldaladra csábítani.

Népszerű bejegyzések