Utolsó frissítés: Szerző:

Fontos szempontok online webáruház megnyitása előtt

1. Előkutatás – vizsgáld meg a versenytársakat!

Ha túlságosan telített a piac vagy nagy a verseny az eladni kívánt termékről/szolgáltatásról, akkor olyat kell találni, ami nincs meg a versenytársaknál, vagy sokkal jobban kell finomítani rajta, hogy ki tudj lépni a „homályból” és ne csak egy újabb vállalkozás legyél, amely rövid idő alatt bebukik.

2. Számítsd ki előre az összes költséget!

Nagyon fontos, hogy minden költséget figyelembe vegyél, hogy tudd a haszonkulcsot azokon az árakon, amelyeket használni szeretnél az üzletben.

Számos költséggel kell számolni, néhány homályos költséggel is, amelyekről talán nem is tudtál, mint például: tárhely szerver, domain név, weboldal fejlesztés, weboldal karbantartás és adminisztráció, hirdetések, fizetésfeldolgozási díjak, kártyás fizetési feldolgozási díjak, készletkezelés, csomagolás anyagok, különféle engedélyek, termékszállítás stb.

És persze a végén még neked is kell maradjon a profitból. Ha nem tudod, hogyan kezdj hozzá eleinte keres egy profi tanácsadót, aki segít ebben.

3. Termékek szállítása.

Ha mindent digitális formátumban árulsz, akkor sokkal könnyebben megúsztad, de mindenki másnak jó, olcsó és megbízható szállítási módot kell választanod.

Minden ajánlatot figyelembe kell venned, és az alábbi tényezők alapján kell kiválasztanod a legmegfelelőbbet: a szállítási költség, a helyek, ahol ezt a szolgáltatást kínálják (országos, nemzetközi vagy esetleg csak egy város), a szükséges bürokrácia, könnyű használhatóság stb.

4. A fizetés feldolgozása

Akárcsak a szállításnál, itt is meg kell keresned az üzleted számára legmegfelelőbb ajánlatot. Meg kell nézni: a jutalékokat, a kínált fizetési módokat (kártya, banki átutalás stb.), az országokat, ahol működnek, a pénz elszámolásának ideje és a weboldalon történő végrehajtás egyszerűségét.

Az a jó, ha a fizetési processzor olyan bővítményt kínál, amely közvetlenül a webhelyre telepíthető anélkül, hogy időt és pénzt pazarolnál a fejlesztésre.

5. Hozd létre a házirendeket!

Bár unalmas, a visszaküldési, adatvédelmi, cookie szabályzat (GDPR) és a szerződési feltételek nagyon fontos oldalak, és ezek nélkül nem tud működni a weboldal.

6. Professzionális termékfotók

Hetek-hónapok munkája után a legszebb webáruház létrehozásán nem akarsz mindent elrontani olyan termékfotókkal, amelyek valóban csúnyán néznek ki, vagy nem passzolnak a választott dizájnhoz.

A látvány a legfontosabb online elem!

7. Szerzői jog

A termékleírásoktól a weboldalak oldalain elszórt szövegekig mindennek egységesnek és megalapozottnak kell lennie. Kerüld az általános leírásokat és az unalmas szövegeket.

A szövegek a kiválasztott képekkel együtt egyéniséget adnak weboldaladnak és márkádnak. Ugyanakkor nagyon fontosak SEO optimalizálás szempontjából is.

8. Marketing

Ha nincs jól ismert márkád, és még csak most kezded, akkor jó marketingtervet kell felállítani. Állítsd be a költségvetést és azt a rést, amelyben hirdetni szeretnél.

A Google Ads-hirdetésektől a közösségi médiában megjelent bejegyzésekig mindent fel kell használni, hogy minél több ügyfelet vonzzál.

Egy elégedett vásárlóból sok boldog vásárló válhat, de el kell érned az első vásárlót, és rá kell venned, hogy vásároljon tőled.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2018. augusztus 07.

A közösségi médiában jelen lenni valóban fontos dolog, azonban a legtöbb lájkkal bíró Facebook oldal sem képes pótolni egy gondosan megtervezett, profi honlap hiányát. Ha vállalkozó vagy, de nem rendelkezel saját weboldallal, a mai világban szinte olyan, mintha nem is léteznél igazán! Hogy miért? Mondunk 3 olyan okot, amiért neked is szükséged van egy igényes, szakszerűen felépített, modern weboldalra!

2018. november 19.

Kezdetben csak a boltok akcióztak, mára viszont a webáruházakban is tartják a Black Friday-t. Az ok egyértelmű: ebben az időszakban óriási az érdeklődés - mindenféle termék és szolgáltatás iránt -, illetve az ilyenkor “megfogott” vásárlókkal később sokkal könnyebb újra kapcsolatba lépni. Ezzel pedig akár a karácsonyi forgalmat, de az év más időszakait is az átlagosnál sokkal jobban felpörgetheted. Mindehhez persze nem árt egy korszerű webáruház. Nézd meg a tippjeinket!

Népszerű bejegyzések