Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A keresőoptimalizálás segítségével a weboldalad, webshopod honlapja a Google első oldalára kerülhet. Vállalkozóként biztosan érzed ennek a súlyát, mert ha egy potenciális vásárló keresést indít, akkor nagyon kivételes esetben jut el csak a második, vagy harmadik oldalra.
Sőt, a keresők jelentős többsége megragad az első három-négy találatnál.
A lokális SEO nagyon hasonló a Google hagyományos kereséseihez, azonban vannak olyan mérőszámok, adatok, amelyeket a keresőóriás csak a lokális SEO-nál vesz figyelembe. Ilyen például a pillanatnyi tartózkodási helyed, amit a telefonodon lévő GPS segítségével tud behatárolni.
A legtöbb helyi keresést telefonról indítják. A statisztikák azt mutatják, hogy ezeknek a kereséseknek igen nagy mértéke végződik vásárlással.
Hogy jobban megértsd, itt egy egyszerű példa:
Délelőtt a belvárosban van dolgod, de közben megéhezel, úgyhogy szeretnél keresni egy vendéglőt, ahová beugorhatsz. Előkapod a telefonodat, és beírod, hogy vendéglő.
Ezután térképen megjeleníti neked az összes, közelben található vendéglőt. A lista megtekintésére kattintva a hozzád legközelebb eső éttermet láthatod majd, értékelésekkel és véleményekkel. Így hát nincs más dolgod, mint rábökni a legközelebbi helyre, a térkép alapján pedig odatalálni – és máris eheted a finom ebédet.
Ahogy láthatod, a helyi keresések azért is fontosak, mert az ember általában szinte azonnal keres fel egy helyet. Tehát történetesen az is lehet, hogy a következő vásárlód, aki belép majd az üzlet ajtaján, helyi keresések útján talált oda.
Ahhoz, hogy a vállalkozásod szerepeljen a térképen és a keresőben, először is létre kell hoznod a Google My Business profilodat. Itt fontos, hogy pontosan, minden adatot kell megadni a nyitástól kezdve, a címen át, az egyéb elérhetőségekig.
Azért is fontos, hogy ezeket pontosan ad meg, mert a Google figyeli, hogy mennyire konzisztensek az adatok. Ha például a webhelyen vagy egy másik keresőben más adatokat adsz meg, akkor a Google-nél felvillan, hogy valamin nincs rendben.
A Google-on is lehetőség van értékeléseket adni, úgy ahogy a Facebook esetében. Ez egyrészt nagyon fontos visszajelzés magának a Google-nek, másrészt neked, a tulajdonosnak, harmadrészt pedig a többi, potenciális látogatónak.
Ugyanakkor az is példaértékű, ha a tulajdonos a negatív vélemény ellenére elnézést kér, és megígéri, hogy igyekszik megoldani a problémát, és köszöni az értékelést.
Ahogy a hagyományos keresőoptimalizálásban, úgy a helyi SEO-ban is igencsak nagy szerepet játszik az, hogy milyen kulcsszavakat használsz.
Épp ezért fontos, hogy weboldalon a címsorokban, a webszövegben vagy például a landing page-n, szerepeljen a helység neve, illetve a szakterületed.
Fontosak ugyanakkor, hogy helyi hivatkozások, backlinkek is mutassanak az üzleti oldalra. Ugyanis minél több helyi backlink hivatkozik vissza rád, lokálisan annál relevánsabbnak látja a Google az üzleti oldalad.
Ha pedig segítségre lenne szükséged vagy kérdésed van, keress minket bizalommal!
Címkék
2020. április 24.
A visszafordulási arány egy weboldal esetében olyan fogalom, ami sokak számára elsőre rémisztően hangzik. Ha megtanuljuk azonban felmérni és kezelni, megértjük az okait, nem lesz más, mint egy statisztikai adat, amit saját hasznunkra fordíthatunk és profitálhatunk belőle.
2021. május 11.
Egy gondosan felépített weboldal több szempontból is marketingstratégiád egyik leghatékonyabb eszköze. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, hogyan szerezhetsz több hírlevél-feliratkozót vagy lelkes követőt a közösségi médiában, akik akkor is értesülni fognak majd az üzleteddel kapcsolatos, fontos hírekről, ha épp nem kattintanak a weboldaladra!