Utolsó frissítés: Szerző:

Lokális SEO útmutató – ismerd meg a helyi keresőoptimalizálás előnyeit!

A keresőoptimalizálás segítségével a weboldalad, webshopod honlapja a Google első oldalára kerülhet. Vállalkozóként biztosan érzed ennek a súlyát, mert ha egy potenciális vásárló keresést indít, akkor nagyon kivételes esetben jut el csak a második, vagy harmadik oldalra.

Sőt, a keresők jelentős többsége megragad az első három-négy találatnál.

De miben különbözik a lokális SEO?

A lokális SEO nagyon hasonló a Google hagyományos kereséseihez, azonban vannak olyan mérőszámok, adatok, amelyeket a keresőóriás csak a lokális SEO-nál vesz figyelembe. Ilyen például a pillanatnyi tartózkodási helyed, amit a telefonodon lévő GPS segítségével tud behatárolni.

Hogyan működik a rendszer?

A legtöbb helyi keresést telefonról indítják. A statisztikák azt mutatják, hogy ezeknek a kereséseknek igen nagy mértéke végződik vásárlással.

Hogy jobban megértsd, itt egy egyszerű példa:

Délelőtt a belvárosban van dolgod, de közben megéhezel, úgyhogy szeretnél keresni egy vendéglőt, ahová beugorhatsz. Előkapod a telefonodat, és beírod, hogy vendéglő.

Ezután térképen megjeleníti neked az összes, közelben található vendéglőt. A lista megtekintésére kattintva a hozzád legközelebb eső éttermet láthatod majd, értékelésekkel és véleményekkel. Így hát nincs más dolgod, mint rábökni a legközelebbi helyre, a térkép alapján pedig odatalálni – és máris eheted a finom ebédet.

Ahogy láthatod, a helyi keresések azért is fontosak, mert az ember általában szinte azonnal keres fel egy helyet. Tehát történetesen az is lehet, hogy a következő vásárlód, aki belép majd az üzlet ajtaján, helyi keresések útján talált oda.

A helyi keresőoptimalizálás 3 legfontosabb lépése:

1. Google Cégem profil létrehozása

Ahhoz, hogy a vállalkozásod szerepeljen a térképen és a keresőben, először is létre kell hoznod a Google My Business profilodat. Itt fontos, hogy pontosan, minden adatot kell megadni a nyitástól kezdve, a címen át, az egyéb elérhetőségekig.

Azért is fontos, hogy ezeket pontosan ad meg, mert a Google figyeli, hogy mennyire konzisztensek az adatok. Ha például a webhelyen vagy egy másik keresőben más adatokat adsz meg, akkor a Google-nél felvillan, hogy valamin nincs rendben.

2. Figyeljünk az értékelésekre!

A Google-on is lehetőség van értékeléseket adni, úgy ahogy a Facebook esetében. Ez egyrészt nagyon fontos visszajelzés magának a Google-nek, másrészt neked, a tulajdonosnak, harmadrészt pedig a többi, potenciális látogatónak.

Ugyanakkor az is példaértékű, ha a tulajdonos a negatív vélemény ellenére elnézést kér, és megígéri, hogy igyekszik megoldani a problémát, és köszöni az értékelést.

3.Kulcsszavak szerepe a lokális SEO-ban

Ahogy a hagyományos keresőoptimalizálásban, úgy a helyi SEO-ban is igencsak nagy szerepet játszik az, hogy milyen kulcsszavakat használsz.

Épp ezért fontos, hogy weboldalon a címsorokban, a webszövegben vagy például a landing page-n, szerepeljen a helység neve, illetve a szakterületed.

Fontosak ugyanakkor, hogy helyi hivatkozások, backlinkek is mutassanak az üzleti oldalra. Ugyanis minél több helyi backlink hivatkozik vissza rád, lokálisan annál relevánsabbnak látja a Google az üzleti oldalad.

Kinek érdemes tehát SEO-zni?

  • fodrászoknak, manikűrösöknek,
  • cukrászdáknak, éttermeknek,
  • ingatlan-, utazási és ügyvédi irodáknak,
  • autószerelő műhelyeknek, egyszóval
  • minden vállalkozásnak!

Ha pedig segítségre lenne szükséged vagy kérdésed van, keress minket bizalommal! 

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2018. szeptember 22.

Az olyan, szembetűnő bakik mellett, mint az átláthatatlan webdizájn, vagy az értékes tartalom hiánya, akad néhány kisebb malőr is, amin könnyedén elcsúszhat oldalunk látogatottsága. A legtöbb ezek közül azonban olyan apróság, melyet kis odafigyeléssel és némi időráfordítással könnyedén orvosolhatunk.

2019. július 18.

A háttérvideó napjainkban az egyik legnépszerűbb arculati elemnek számít, amit egyre több oldalon, egyre többféle módon használnak a tervezők. Nem véletlenül, hiszen látványos megoldás, ami lényegesen növelheti oldalad konverzióját. Hogy érdemes-e használni, leginkább attól függ, rendelkezel-e a megfelelő integrálásához szükséges technikai háttérrel, és szakmai tapasztalattal.

Népszerű bejegyzések