Utolsó frissítés: Szerző:

Lokális SEO útmutató – ismerd meg a helyi keresőoptimalizálás előnyeit!

A keresőoptimalizálás segítségével a weboldalad, webshopod honlapja a Google első oldalára kerülhet. Vállalkozóként biztosan érzed ennek a súlyát, mert ha egy potenciális vásárló keresést indít, akkor nagyon kivételes esetben jut el csak a második, vagy harmadik oldalra.

Sőt, a keresők jelentős többsége megragad az első három-négy találatnál.

De miben különbözik a lokális SEO?

A lokális SEO nagyon hasonló a Google hagyományos kereséseihez, azonban vannak olyan mérőszámok, adatok, amelyeket a keresőóriás csak a lokális SEO-nál vesz figyelembe. Ilyen például a pillanatnyi tartózkodási helyed, amit a telefonodon lévő GPS segítségével tud behatárolni.

Hogyan működik a rendszer?

A legtöbb helyi keresést telefonról indítják. A statisztikák azt mutatják, hogy ezeknek a kereséseknek igen nagy mértéke végződik vásárlással.

Hogy jobban megértsd, itt egy egyszerű példa:

Délelőtt a belvárosban van dolgod, de közben megéhezel, úgyhogy szeretnél keresni egy vendéglőt, ahová beugorhatsz. Előkapod a telefonodat, és beírod, hogy vendéglő.

Ezután térképen megjeleníti neked az összes, közelben található vendéglőt. A lista megtekintésére kattintva a hozzád legközelebb eső éttermet láthatod majd, értékelésekkel és véleményekkel. Így hát nincs más dolgod, mint rábökni a legközelebbi helyre, a térkép alapján pedig odatalálni – és máris eheted a finom ebédet.

Ahogy láthatod, a helyi keresések azért is fontosak, mert az ember általában szinte azonnal keres fel egy helyet. Tehát történetesen az is lehet, hogy a következő vásárlód, aki belép majd az üzlet ajtaján, helyi keresések útján talált oda.

A helyi keresőoptimalizálás 3 legfontosabb lépése:

1. Google Cégem profil létrehozása

Ahhoz, hogy a vállalkozásod szerepeljen a térképen és a keresőben, először is létre kell hoznod a Google My Business profilodat. Itt fontos, hogy pontosan, minden adatot kell megadni a nyitástól kezdve, a címen át, az egyéb elérhetőségekig.

Azért is fontos, hogy ezeket pontosan ad meg, mert a Google figyeli, hogy mennyire konzisztensek az adatok. Ha például a webhelyen vagy egy másik keresőben más adatokat adsz meg, akkor a Google-nél felvillan, hogy valamin nincs rendben.

2. Figyeljünk az értékelésekre!

A Google-on is lehetőség van értékeléseket adni, úgy ahogy a Facebook esetében. Ez egyrészt nagyon fontos visszajelzés magának a Google-nek, másrészt neked, a tulajdonosnak, harmadrészt pedig a többi, potenciális látogatónak.

Ugyanakkor az is példaértékű, ha a tulajdonos a negatív vélemény ellenére elnézést kér, és megígéri, hogy igyekszik megoldani a problémát, és köszöni az értékelést.

3.Kulcsszavak szerepe a lokális SEO-ban

Ahogy a hagyományos keresőoptimalizálásban, úgy a helyi SEO-ban is igencsak nagy szerepet játszik az, hogy milyen kulcsszavakat használsz.

Épp ezért fontos, hogy weboldalon a címsorokban, a webszövegben vagy például a landing page-n, szerepeljen a helység neve, illetve a szakterületed.

Fontosak ugyanakkor, hogy helyi hivatkozások, backlinkek is mutassanak az üzleti oldalra. Ugyanis minél több helyi backlink hivatkozik vissza rád, lokálisan annál relevánsabbnak látja a Google az üzleti oldalad.

Kinek érdemes tehát SEO-zni?

  • fodrászoknak, manikűrösöknek,
  • cukrászdáknak, éttermeknek,
  • ingatlan-, utazási és ügyvédi irodáknak,
  • autószerelő műhelyeknek, egyszóval
  • minden vállalkozásnak!

Ha pedig segítségre lenne szükséged vagy kérdésed van, keress minket bizalommal! 

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2024. április 08.

Sok kezdő vállalkozás esik abba a hibába, hogy nem vagy nem jól határozza meg a célcsoportját, pedig hatékonyan értékesíteni nem lehet enélkül. Te is tudod, hogy nem lehet mindenki az ügyfeled, a vásárlód. Ahhoz, hogy sikeres legyél, először is létre kell hozni egy buyer personát, azaz egy képzeletbeli ideális vevőt. Ennek mikéntjéről olvashatsz a cikkben.

2024. február 05.

Minden webshoptulajdonos azt szeretné, hogy termékeit minél többen vásárolják, ezáltal elégedett és visszatérő ügyfélkört szeretne kialakítani. Ahhoz, hogy a látogatókból vásárlók legyenek, számos olyan beállítást kell eszközölni a honlapon, ami növeli a konverziós arányt. Hogy mit takar ez a fogalom és hogyan növelhető, kiderül írásunkból.

Népszerű bejegyzések