Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A weboldal betűtípusainak kiválasztása az egyik legidőigényesebb dolog. Nemcsak azért, mert sokféle betűtípus – angolul font – létezik, hanem mert ezek kombinációjával végtelen számú lehetőség jön létre.
Akár órákon, napokon át is lehet próbálgatni a variációkat rácsodálkozva arra, mennyire nem mindegy, melyiket választjuk. A betűk formája, vastagsága, egymáshoz való illeszkedése ugyanis nagyban befolyásolja az olvashatóságot, de még az első benyomás kialakítására is hatással van.
Ha felhasználóbarát honlapot szeretnénk, mindenképp érdemes profi szakembereket megbízni a feladattal, akik jól ismerik az egyes betűtípusok előnyeit és hátrányait egyaránt.
Mi, a CoderWeb munkatársai többéves tapasztalattal rendelkezünk ezen a téren is, így ha egyedi honlapot, webáruházat szeretnél, vedd fel velünk a kapcsolatot!
A betűtípusok kiválasztásához összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat. Ezeket a szempontokat mi is alkalmazzuk a honlapkészítés során. Hasznos tanácsainkat megfogadva te is könnyebben eldöntheted, melyik fontot használd a weboldalad szövegezésére.
A honlapok közel 95%-a szöveg, csupán 5%-ot tesz ki a képek, infografikák és videók aránya. Ahhoz tehát, hogy a látogatók sok időt töltsenek az oldaladon, értéket adó és informatív szövegekre van szükség. De nemcsak a tartalom számít, hanem a forma is!
A szövegek tagolása, bekezdésekre bontása szellősebbé teszi az írást, de annak érdekében, hogy a szem ne fáradjon el az olvasásban, érdemes a törzsszövegben talpatlan betűtípusokat használni.
A címek, illetve alcímek íródhatnak talpas betűkkel is, mert ott a lényeg a figyelemfelkeltés. Ne ijedj meg, ha még nem hallottál ezekről a fogalomról, röviden elmagyarázzuk, miről is van szó.
Az online világban az alábbi három betűtípust használják a leggyakrabban:
A talpas betűk szárainak végén kisebb kiegészítővonalakat, azaz talpakat találunk. Ezek kiválóan alkalmazhatók nyomtatott szövegben, mert vezetik a szemet.
Kicsit régiesnek tűnnek, ugyanakkor a megbízhatóságot, a komolyságot képviselik. A legismertebbek: Times New Roman, Antiqua, Baskerville, Bodoni, Bookman, Cambria, Garamond, Century Old Style, Georgia.
A talpatlan betűket az online megjelenő szövegekben alkalmazzák nagy előszeretettel. Modernek, nem zavaróak az olvasás során, légiesebbnek tűnnek, mivel nincs talpuk. Ismertebb Sans Serif fontok: Arial, Calibri, Helvetica, Impact, Tahoma, Trebuchet, Verdana.
Mi is ezt a típust használjuk a honlap törzsszövegében, mert így a bekezdések olvasása nem fárasztja a szemet. Mi az Open Sans talpatlan betűket alkalmazzuk, mely fiatalosságot és nyitottságot sugall.
A lineáris talpas betűtípusok megítélésében nincs egyetértés: van, aki nagyon modernnek tartja őket, mások inkább vidékiesnek. Előnyük, hogy messziről is jól látszódnak, kiválóak tehát plakátok vagy hirdetmények készítéséhez.
Az ilyen betűkben egyforma a vonalvastagság, és talpak is ugyanolyan szélesek, mint a főbb vonalak. Ilyen például az Arvo, a Clarendon, a Rockwell és a Courier.
Persze a három nagy csoport mellett léteznek a weben ritkábban használt fontok is, amelyeket hosszabb szövegek esetén nem javasolnak a szakemberek.
A dekoratív betűtípusok vagy a kézíráshoz hasonlítók nehezen olvashatóak, így ezek is inkább csak címekben, illetve képfeliratként szerepeljenek! Meghívók készítéséhez tudjuk még elképzelni őket. Amikről hallhattál már ezek közül: Gigi, Curlz, Ravel, Bradley, Luminari.
Amit még fontos kiemelnünk: kettőnél több típust nem érdemes használni a szövegben, mert ez a zsúfoltság hatását kelti, átláthatatlanná teszi az oldalt. „A kevesebb néha több” elvét alkalmazzuk a dizájn kialakítása során is! De a legbiztosabb szakemberre bízni a feladatot.
Nézd meg referenciáinkat, és kérd ingyenes árajánlatunkat, ha szeretnéd, hogy Neked is egyedi, jól felépített weboldalad legyen!
2021. december 18.
A karácsony a legtöbb iparágban elég jól kihasználható időszak, ezért remélhetőleg te is időben felkészültél és hadrendbe állítottad a neked megfelelő marketing eszközöket. De akkor sincs minden veszve, ha egy kicsit későn kapcsoltál, vagy a szakterületeden nem annyira tudod kihasználni az ünnepi forgatagot. Sok olyan gyorsan levezényelhető marketing trükköt vethetsz még be az év végéig, amik segíthetnek, hogy szebb mérleggel zárd az évet, a következőt pedig pörgősen indíthasd.
2019. február 06.
Keresőoptimalizálási hibákba nagyon könnyű belefutni, kijavítani viszont annál nehezebb őket. Ha az oldalunk felépítése és tartalomgyártás során odafigyelünk egy-két alapvető dologra, akkor ezeknek a problémáknak a nagy része könnyedén elkerülhető. Most megmutatjuk a három leggyakrabban előforduló hibát, ami weboldalunk forgalmának szempontjából akár végzetes is lehet.