CoderWeb honlapkészítés és honlapfelújítás gyorsan

2019. február 06.

A három leggyakoribb SEO hiba, ami megöli az oldalad

Keresőoptimalizálási hibákba nagyon könnyű belefutni, kijavítani viszont annál nehezebb őket. Ha az oldalunk felépítése és tartalomgyártás során odafigyelünk egy-két alapvető dologra, akkor ezeknek a problémáknak a nagy része könnyedén elkerülhető. Most megmutatjuk a három leggyakrabban előforduló hibát, ami weboldalunk forgalmának szempontjából akár végzetes is lehet.

Tartalomduplikáció

Sokan esnek bele abba a hibába, hogy más forrásból származó, vagy saját oldalon már egyszer szerepeltetett szöveget hasznosítanak újra honlapjukon. A duplikálás azonban egyáltalán nem jó ötlet, és több kárt csinál, mint hasznot. Kifejezetten rosszat tehet Google helyezéseinknek és akár büntetést, a korábbi keresési eredményeink törlését is maga után vonhatja. Más forrásból átemelt szöveg megjelenítése kizárólag a forrás megjelenítésével engedélyezett, de hosszú szöveg átmásolása így sem ajánlott. Saját tartalom esetében pedig leginkább a főoldal duplikálása, vagy a nyomtatóbarát oldalak vezethetnek eddig a problémáig. Érdemes ellenőrízni az oldalunk elérhetőségét, hiszen ha az oldal elérhető www-vel és www nélkül is az már duplikációnak számit! Ugyan ez igaz a http és https esetre is. Az oldal mindig csak egyféleképpen legyen elérhető, az mindegy hogy www-vel vagy www nélkül, de a nem használtat a másikra át kell irányítani. A http/https beállítást hasonlóan, bár itt egyértelműen a https az ajánlottabb, mivel keresőoptimalizálás rangsor tényezőnek is számít már egy ideje, ha az oldalunk biztonságos kapcsolaton át kommunikál. Ezeket a beállításokat akár a weboldal vagy a webhosting admin felületén is eltudjuk végezni általában, de ha nem, akkor egy egyszerű .htaccess módosítással beállíthatjuk a nekünk megfelelő 301-es átirányítást.

Ha weboldalunkon található másolt, megegyező vagy ismétlődő tartalom, érdemes azt a Google büntetések elkerülése érdekében minél hamarabb eltávolítanunk. Amenniyben ez a tartalom szándékosan megyegyező, vagy szinte megegyező, akkor ki kell választanunk belőlük a legfontosabbat, és ezt meglehet jelölni a Google számára, hogy ezt vegye figyelembe, így szintén elkerülhető a büntetés. Ilyen duplikációra legjellemzőbb hely a termék vagy bloglisták lapozásának indexelése, vagy a cimke oldalak, de akár egy termék különböző színváltozatai egyforma leírással.
A megjelölésre a link rel="canonical" href="http://www.weboldal.hu/aloldal" jelölés használható, ahol az elsődleges oldal címét kell megadni, minden azonos tartalmú aloldalon.

Halmozott kulcsszavak

Minél több a kulcsszó az oldalamon, annál nagyobb az esélye, hogy valaki rátalál, ugye? Sajnos ez egy általános tévedés. Weboldalunk tartalmának túlzott mennyiségű kulcsszavakkal való megtűzdelése negatívan hat a keresési listákon való helyezésünkre, és a furcsa hangzású, eltúlzott mennyiségben előforduló kulcsszavak használatát a Google még bünteti is. Fontos, hogy tartalomgyártás során kizárólag természetes hangzású, a szövegbe belesimuló, az olvasói élményt nem korlátozó kulcsszavakat alkalmazzunk, és törekedjünk arra, hogy ezek a teljes szövegünknek mindössze 2-3%-át tegyék ki.
A Google ajánlása az, hogy a látogatóknak írjunk szöveget, ne pedig a keresőknek. Célszerű ezt szemelőtt tartani mindig a szövegírás közben, és maradjunk az ajánlott néhány % érték alatt, legyen természetes, könnyen olvasható a tartalmunk.

Fizetett linkek

Az egyik legnagyobb hiba, amit a Google szintén súlyosan büntet, a gyenge minőségű, irreleváns, linkek használata. Ezek általában a szöveges tartalom során kerülnek megjelenítésre, és semmiféle korrelációban nem állnak az adott írás témájával. Ehelyett egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást népszerűsítő honlapra, vagy webáruházra mutatnak, és gyakran közös megegyezés alapján megjelenített, fizetett linkek. Az ilyen jellegű termékmegjelenítés nem csak marketingszempontból hatástalan, de egy ideje a Google kegyetlenül le is fokozza miatta weboldalunkat a keresési találatok sorrendjét illetően.
Ugyan ez a helyzett a linkcserés linkekkel is, amikor sokszor egy teljesen más témájúra oldalról kapsz linket a saját honlapodra, ott is sokszor csak a láblécből. Hasonló elven működnek a "cikk-cserés" szolgáltatások is, amikor még a saját honlapodon is el kell helyezned egy teljesen oda nem illő cikket, hogy kaphass irreleváns linkeket. Ezek mind többet ártanak mint használnak, kerüljük őket!
A linkkatalógusok ideje is leáldozott már, igaz van még néhány nagy katalógus aminek van valamennyi haszna, pl a lap.hu család, de ez is csak mértékkel, nem szabad hogy a linkprofilunkban többségben legyenek ezek a jellegű oldalak.

A Google határozottan a linképítés ellen van, az a javaslata, hogy nem kell linket építeni, a természetes linkhálózatnak magától kell kiépülnie a mi befolyásolásunk nélkül.
Persze ettől függetlenül még lehet linkeket szerezni, és optimalizálni a meglévőket, de a cél mindig az kell legyen, hogy természetes hatást mutasson a linkprofil!

Ha ezekre a dolgokra figyelünk, akkor már jó esélyel el tudjuk kerülni a Google büntetések nagyrészét, de ezek ellenörzésével és javításával a munkánk még korán sem ért véget, több dolgot is tehetünk még a honlapunk helyezése érdekében, hisz mind tudjuk hogy mennyire fontos a weboldalunk számára a jó helyezés.

Ajánlott bejegyzések

2018. szeptember 22.

Az olyan, szembetűnő bakik mellett, mint az átláthatatlan webdizájn, vagy az értékes tartalom hiánya, akad néhány kisebb malőr is, amin könnyedén elcsúszhat oldalunk látogatottsága. A legtöbb ezek közül azonban olyan apróság, melyet kis odafigyeléssel és némi időráfordítással könnyedén orvosolhatunk.

2018. október 13.

Az első és talán legfontosabb lépés, hogy találjuk cégünknek egy igazán ütős, frappáns nevet, melyet később webes elérhetőségünkben is megfelelő módon tudunk integrálni. Kreativitás, egyszerűség, lényegre törő gondolkodás. Most megmutatjuk neked a három legalapvetőbb dolgot, ami segíthet weboldalad domain nevének hatékony kiválasztásában!