Utolsó frissítés: Szerző:

3+1 dolog, mely segít abban, hogy honlapod a találati listák élén végezzen

Ha a keresőoptimalizálás kerül szóba, sokan hajlamosak vagyunk az alapoknál leragadni. Pedig fontos tudni, hogy a kulcsszavakon túl is van élet. Nem véletlen, hogy a SEO-ra komplett üzletág épül, melynek szakemberei folyamatosan azon dolgoznak, hogy a weboldalakat minél hatékonyabban indexelhetővé tegyék a keresőmotorok számára.

Egyedül azonban nehéz "kijátszani a rendszert", és olyan tartalmat kreálni, melyet nem csak a Google, de az egyéb, felkapott platformok keresői is előnyben részesítenek.

Éppen ezért ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk néhány olyan ötletet, mely a megfelelő kulcsszavak használatán túl segíthet azon, hogy a te honlapod is a találati listák élén landoljon!

Régi tartalmak aktualizálása

Régi bejegyzéseink és cikkeink között akadhatnak olyanok, melyek témájuk ellenére idővel tartalmilag elavulttá válnak, és frissítésre szorulhatnak. Ne féljünk belenyúlni ezekbe a tartalmakba, és aktualizálni őket, akár szövegüket, akár illusztrációikat illetően.

Az elavult információk hiteltelenné teszik weboldalunkat, éppen ezért megéri minden arra érdemes cikket és egyéb kontentet frissíteni. Abban az esetben pedig, ha egy adott bejegyzés már teljen feleslegessé vált, nyugodt szívvel törölhetjük is azt.

Hiszen az elavult kontent gyengíti az oldal minőségét és erősen visszafoghatja az organikus elérések számát, ami alapvetően többet árt, mint használna honlapunknak.

Már nem csak a szöveges kontent számít

Az okoseszközök fejlődésének köszönhetően már nem feltétlenül csak szöveges tartalmakra kereshetünk rá a neten. Egyre népszerűbbé válik a fotók alapján történő keresés is.

A módszer során a telefonunk vagy tabletünk segítségével lefotózott tárgyakra kereshetünk rá. Eredményképp pedig olyan weboldalakat kaphatunk, melyeken az adott fényképen látható dolog valamilyen formában szerepel.

A módszer egyelőre még kevésbé népszerű, a szakemberek szerint azonban érdemes energiát fektetni abba, hogy szöveges tartalmaink mellett illusztrációinkat is megfelelően optimalizáljuk. Hiszen a képalapú keresés a jövőben egyszerűsége és gyorsasága miatt nagy valószínűséggel az okostelefon- és tablet-felhasználók kedvelt módszerévé válhat.

Használjunk videókat

Az oldalunkon megjelenő bejegyzéseket videós illusztrációkkal is érdemes lehet feldobni, hiszen az ilyen jellegű vizuális tartalom növeli a honlapon eltöltött időt, és csökkenti a visszafordulási arányokat.

Ezt a Google algoritmusai kifejezetten díjazzák, és weboldalunk sokkal nagyobb eséllyel végezhet előkelőbb helyen a találati rangsorban, mint a tartalomhoz kapcsolódó, releváns videók használata nélkül.

A videókat mindenképpen érdemes Youtube-ra felölteni, és onnan beágyazni, hisz így egyszerre lesz megtalálható a weboldalunkon és a Youtubeon is, mely további kattintásokat hozhat nekünk.

Ne csak a Google-ben gondolkodjunk!

A Google, mint a keresőmotorok királya az idők kezdete óta fontos helyet tölt be a SEO szakemberek, valamint az általuk kezelt weboldalak életében. És habár hatalma egyelőre megtörhetetélennek látszik, érdemes tudni, hogy a Google-en túl is van élet. És egyre többen kacsintgatnak kívül a népszerű kereső korlátain.

Egyre nagyobb jelentőséggel bírnak ugyanis az olyan e-kereskedelmi platformok, mint az Amazon, vagy az App Store, melyek szintén komoly forgalmat generálhatnak egy adott weboldalnak.

Érdemes tehát tartalmainkat ezekre a népszerű platformokra is optimalizálni, különösen abban az esetben, ha weboldalunk célja az online értékesítés.

Nem szabad lemaradni a trendektől

Összességében elmondható, hogy a webdesign-hoz hasonlóan a SEO trendjei is évről évre változnak. Ez véletlenül sem azt jelenti, hogy a jól bevált alapokra nem kell időt szakítanunk.

A megfelelő kulcsszavak, címkék, illetve tartalomszerkesztési elvek használata továbbra is fontos szerepet tölt be a keresőoptimalizálásban. Ettől függetlenül érdemes figyelemmel követni a keresési algoritmusok változásait, és amennyire lehet, alkalmazkodni ezekhez az újdonságokhoz.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. szeptember 24.

Webdesigner, UI designer, UX designer. Nyilván sokaknak ismerősen cseng ez a három fogalom, azonban biztosan akadnak olyanok is, akiknek a különbség annak ellenére sem feltétlenül tiszta, hogy egyre többször találkozunk velük a hétköznapokban. Az alábbi bejegyzésből megtudhatjuk, mik is jelentik a három foglalkozás közti lényeges eltérési pontokat.

2021. október 20.

Ha online értékesítésbe szeretnénk fogni, ennek ma már rengeteg módja van. Melyik megoldás lehet a leghatékonyabb, és van-e értelme 2021-ben is annak, hogy saját márkánkra építve egyedi webáruházat indítsunk? Ebben a cikkben bemutatjuk a különböző online értékesítési módok előnyeit és hátrányait, és megtudhatod azt, miért lehet jó döntés online boltot nyitnod!

Népszerű bejegyzések