CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Pop-up hirdetések használata a weboldaladon – megéri vagy sem?

Ha a pop-up hirdetésekre terelődik a szó, a legtöbben egyszerűen megrázzák a fejüket és azt mondják: bármit, csak böngészés közben kéretlenül felugró ablakokat ne!

Éppen ezért a legtöbb weboldal-tulajdonos, ha lehet, megpróbál óvakodni használatuktól, és minél kevesebb felugró hirdetést, ajánlatot jelenít meg honlapján. Pedig a pop-up, ha jó kezekben van, rendkívül hasznos marketingeszköz is lehet.

A felugró ablakoknak ugyanis több fajtája létezik, és ha mértékkel használjuk őket, rengeteget segíthetnek a lead generálásban, vagy akár az eladások növelésében is. A lényeg, hogy meg kell találnunk azt az egyensúlyt, mely vállalkozásunk és az oldalunkra tévedő látogatók számára is megfelelő a pop-upok számát illetően.

Hogy mi ennek a titka, ebben a rövid cikkben most megmutatjuk!

Mi az a pop-up, és mire használhatom?

A pop-up az online hirdetések gyakori formája, melyekkel a legtöbb internet-felhasználó már egészen biztos, hogy találkozott. A böngészést megszakító, felugró ablakokat nevezzük így, melyeket a legtöbb marketinges túlhasznált, kevésbé hatékony eszköznek tekint, a felhasználók többsége pedig kifejezetten irritáló, a böngészés élményét csorbító hirdetési formának tartja.

Nem csoda, hogy túlzott használatukat a Google már erősen korlátozza, és ha nem megfelelő módon alkalmazzuk őket, az akár komoly büntetést, a találati listáról történő kitiltást is maga után vonhatja.

Mindezek ellenére a pop-up, ha ügyesen használjuk, hasznos marketingeszköz is lehet. Hogy hogyan? Egyszerűen csak oda kell figyelnünk rá, hogy ne legyen túlzottan erőszakos, és olyan ajánlatokat jelenítsen meg, melyek oldalunk látogatóit valóban érdekelhetik, és „vissza nem térőnek tűnő” lehetőséget kínálnak a számára.

Több fajta is létezik

A felugró ablakoknak rengeteg fajtája létezik. Egy pop-up lehet időzített, lehet görgetéshez, belépéshez, kattintáshoz, esetleg vagy épp kilépési szándékhoz kötött. Hogy melyiket mikor használjuk, az leginkább attól függ, milyen célt szeretnénk elérni a felugró ablakkal saját oldalunkon.

Az időzített pop-up legnagyobb előnye, hogy megjelenés előtt engedi a látogatót tájékozódni, csak ezután kínálja fel neki az adott ajánlattal kapcsolatos választási lehetőséget. Ehhez hasonlóan a görgetéshez kötött felugró ablak is csak azután jelenik meg, ha már beleástuk magunkat egy adott oldal tartalmába, így nagyobb az esélye annak, hogy rákattintunk az általa felkínált lehetőségre.

A kilépéshez kötött pop-upot főként a webáruházak tulajdonosai kedvelik és használják, hiszen a távozás előtt felkínált akciók és kuponok gyakorta hívhatják vissza a felületre a látogatót és ösztönözhetik vásárlásra.

A belépéshez kötött felugró ablakok használatát azonban érdemes kerülni, hiszen az, ha a frissen érkező látogatót azonnal egy kéretlen reklám fogadja, rendkívül gyorsan eltántoríthatja attól, hogy oldalunkat tovább böngéssze.

A kevesebb néha több

Sokan nyúlnak mellé azzal, hogy túlzottan sok felugró hirdetést, kihagyhatatlannak tűnő ajánlatot próbálnak elhelyezni oldalukon. Ez a megoldás azonban ritkán jár sikerrel, az esetek többségében egyszerűen elriasztja tőlünk a látogatókat.

A pop-up rendkívül jó marketing eszköz lehet, mely személyre szabott akciók megjelenítésével, feliratkozásra való ösztönzéssel, vagy egyéb ajánlatokkal rengeteg értékes adat begyűjtésében, vagy tranzakció létrejöttében segíthet.

Ügyeljünk azonban arra, hogy minél kevesebbszer használjuk, hiszen így nem csak felhasználóbarát, de hatékonyabb megoldás is egyben, ha lead generálásról, vagy eladásaink növeléséről van szó.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. március 27.

A legtöbb honlap sikertelenségének hátterében az áll, hogy a tetszetős megjelenés ellenére nehezen kezelhetők, struktúrájuk kaotikus és átláthatatlan. A tervezés során rendkívül fontos a design, azonban nem szabad, hogy a megjelenésbe fektetett energia a használhatóság rovására menjen, és figyelmen kívül hagyjuk a felhasználók igényeit.

2019. október 11.

Korábban is sokat foglalkoztunk már azzal, mi lehet az oka annak, ha egy weboldal nem vonzza a látogatókat. Most összegyűjtöttük öt újabb hibát, mely a honlapod tervezése és a tartalomgyártás során előfordulhat, és bemutatjuk azt is, hogyan kerüld el őket hatékonyan!

Népszerű bejegyzések