Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Sok kisvállalkozás akad, akik szolgáltatásaikból fakadóan nem nemzetközi vagy országos célközönségre, hanem kisebb, lokális vásárlókra, ügyfelekre fókuszálnak. Az ő számukra a legfontosabb, hogy minél közvetlenebbül, minél hatékonyabban sikerüljön megszólítaniuk szűkebb célcsoportjukat.
Segíthet-e a weboldal abban, hogy effektívebben kommunikáljunk egy kisebb közösséggel, és ha igen, milyen verbális és vizuális elemek alkalmazásával működhet ez igazán hatékonyan?
Az első és legfontosabb eszköz, melyet weboldaladon lokális közösségek megszólítására használhatunk, a szöveges tartalom. Minél közvetlenebbül, és minél célirányosabban fogalmazunk, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy célba talál az üzenet. A bemutatkozó szöveg, a termékleírások, valamint a hírek és blogbejegyzések esetében is érdemes arra törekednünk, hogy a lehető legtöbb lokális kulcsszót használjuk, és bejegyzéseinket a megfelelő címkékkel, hashtagekkel is ellássuk.
Természetesen figyeljünk oda arra is, hogy szöveges tartalmunk főként helyi témákkal foglalkozzon, és a helyi lakosok problémáinak megoldására fókuszáljunk. Korábban írtunk néhány tippet a jó szöveges tartalomhoz, ezeket itt találod: szövegírás tippek.
Weboldalunk vizuális megjelenése abban az esetben is kiemelt fontossággal bír, ha tartalmával a relatíve kis létszámú, helyi közösségeket célozzuk meg. A letisztult, igényes tervezés és a megjelenésbe fektetett, aprólékos munka rengeteget jelentenek a bizalomépítés szempontjából, a bizalom pedig a kis létszámú célközönség esetén kiemelt fontossággal bír.
Honlapunk megjelenése minél esztétikusabb, annál erősebb profizmust sugall, ez a szakértelem pedig hozzájárul az ügyfelekkel való bizalom kiépítéséhez, ami egy idő után nem csak oldalunk látogatottságában, de forgalmunk növekedésében is látható eredményhez vezet majd.
Ha webhelyünk fő célja, hogy virtuális forgalmunkat fizikai forgalommá konvertálja (azaz hogy hús-vér vásárlókat szerezzünk helyi üzletünknek), érdemes oldalunk egy jól látható pontján elhelyeznünk egy térképet is, mely vállalkozásunk elérhetőségeit jelöli. Ennek helye lehet akár a főoldalon, akár a kapcsolat menüpontban, vagy egy teljesen egyedi, külön erre a célra tervezett menüben is.
A lényeg, hogy egy jól megtervezett térkép nem csak hasznos, de mutatós is lehet, és modern design-elemként is integrálhatjuk azt weboldalunk szerkezetébe.
A helyi látogatók sokszor a keresőben találnak meg minket, de hogy lehet ezt legkönnyebben elérni? A keresőoptimalizálás egyik fontos része a helyi keresőoptimalizálás, ami alatt a célunk, hogy minél jobban elérjük a lokális célközönségünket. Ennek az egyik legfontosabb pontja, hogy rendelkezzünk Google Business fiókkal, mely segítségével felkerülhetünk a Google Maps térképére.
Hogy ez miért fontos? Ha rákeresünk egy kifejezésre a Google keresőben, akkor általában az első helyen egy térképet is kapunk a találatok közt, ahol a jelenlegi helyzetünk közelében található legrelevánsabb cégeket, üzleteket találjuk meg. Amennyiben itt meg tudunk jelenni, azzal pontosan azt érjük el, hogy a helyi, vagy közelben található célközönség fog minket megtalálni.
Reméljük tetszett ez a cikkünk is, ha igen, likeold a facebook oldalunkat, hogy ne maradj le az új tartalmainkról!
Címkék
2020. május 12.
Minden tudásodat latba vetve felépíted üzleti weboldalad, kicsinosítod, feltöltöd tartalommal. A látogatók azonban a legnagyobb erőbedobás ellenére is elmaradnak. De vajon mi lehet ennek az oka? Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk pár alapvető dolgot, melyek megakadályozzák azt, hogy egy alapvetően jó ötlet bevételt generáljon.