Utolsó frissítés: Szerző:

Az ideális weboldal lokális célközönség számára

Sok kisvállalkozás akad, akik szolgáltatásaikból fakadóan nem nemzetközi vagy országos célközönségre, hanem kisebb, lokális vásárlókra, ügyfelekre fókuszálnak. Az ő számukra a legfontosabb, hogy minél közvetlenebbül, minél hatékonyabban sikerüljön megszólítaniuk szűkebb célcsoportjukat.

Segíthet-e a weboldal abban, hogy effektívebben kommunikáljunk egy kisebb közösséggel, és ha igen, milyen verbális és vizuális elemek alkalmazásával működhet ez igazán hatékonyan?

Közvetlen és célirányos tartalom

Az első és legfontosabb eszköz, melyet weboldaladon lokális közösségek megszólítására használhatunk, a szöveges tartalom. Minél közvetlenebbül, és minél célirányosabban fogalmazunk, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy célba talál az üzenet. A bemutatkozó szöveg, a termékleírások, valamint a hírek és blogbejegyzések esetében is érdemes arra törekednünk, hogy a lehető legtöbb lokális kulcsszót használjuk, és bejegyzéseinket a megfelelő címkékkel, hashtagekkel is ellássuk.

Természetesen figyeljünk oda arra is, hogy szöveges tartalmunk főként helyi témákkal foglalkozzon, és a helyi lakosok problémáinak megoldására fókuszáljunk. Korábban írtunk néhány tippet a jó szöveges tartalomhoz, ezeket itt találod: szövegírás tippek.

Aprólékos és látványos tervezés

Weboldalunk vizuális megjelenése abban az esetben is kiemelt fontossággal bír, ha tartalmával a relatíve kis létszámú, helyi közösségeket célozzuk meg. A letisztult, igényes tervezés és a megjelenésbe fektetett, aprólékos munka rengeteget jelentenek a bizalomépítés szempontjából, a bizalom pedig a kis létszámú célközönség esetén kiemelt fontossággal bír.

Honlapunk megjelenése minél esztétikusabb, annál erősebb profizmust sugall, ez a szakértelem pedig hozzájárul az ügyfelekkel való bizalom kiépítéséhez, ami egy idő után nem csak oldalunk látogatottságában, de forgalmunk növekedésében is látható eredményhez vezet majd.

Pontos helymeghatározás

Ha webhelyünk fő célja, hogy virtuális forgalmunkat fizikai forgalommá konvertálja (azaz hogy hús-vér vásárlókat szerezzünk helyi üzletünknek), érdemes oldalunk egy jól látható pontján elhelyeznünk egy térképet is, mely vállalkozásunk elérhetőségeit jelöli. Ennek helye lehet akár a főoldalon, akár a kapcsolat menüpontban, vagy egy teljesen egyedi, külön erre a célra tervezett menüben is.

A lényeg, hogy egy jól megtervezett térkép nem csak hasznos, de mutatós is lehet, és modern design-elemként is integrálhatjuk azt weboldalunk szerkezetébe.

+1 Google Business fiók

A helyi látogatók sokszor a keresőben találnak meg minket, de hogy lehet ezt legkönnyebben elérni? A keresőoptimalizálás egyik fontos része a helyi keresőoptimalizálás, ami alatt a célunk, hogy minél jobban elérjük a lokális célközönségünket. Ennek az egyik legfontosabb pontja, hogy rendelkezzünk Google Business fiókkal, mely segítségével felkerülhetünk a Google Maps térképére.

Hogy ez miért fontos? Ha rákeresünk egy kifejezésre a Google keresőben, akkor általában az első helyen egy térképet is kapunk a találatok közt, ahol a jelenlegi helyzetünk közelében található legrelevánsabb cégeket, üzleteket találjuk meg. Amennyiben itt meg tudunk jelenni, azzal pontosan azt érjük el, hogy a helyi, vagy közelben található célközönség fog minket megtalálni.

Reméljük tetszett ez a cikkünk is, ha igen, likeold a facebook oldalunkat, hogy ne maradj le az új tartalmainkról!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. április 19.

Bizonyára te is sokszor találkozott már azzal a helyzettel, hogy egy weboldalra belépve először fel kellett ismerned néhány számot, betűt vagy képet. Ez egy CAPTCHA, egy védelmi program, amely meglehetősen bosszantó tud lenni, különösen akkor, ha megakadályozza vagy lassítja a keresett oldal elérését. A CAPTCHA elnevezés a „Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart ” rövidítése. Magyarul ez kb annyit tesz, hogy: teljesen automatizált Turing-teszt az emberek és a számítógépek megkülönböztetésére.

2019. január 21.

A sikerhez nem elég egyszer elkészíteni egy weboldalt, folyamatosan karban kell tartanod és frissítened is kell. A hétről hétre megjelenő új technikák, különböző frissítések odafigyelést igényelnek, hiszen ha nem foglalkozunk velük, oldalunk könnyen elavulttá, lassúvá, vagy akár támadhatóvá is válhat. Most megmutatjuk négy egyértelmű jelét annak, hogy honlapod elavult, és átalakításra szorul.

Népszerű bejegyzések