Ezért vedd komolyan a versenytársak elemzését!

Utolsó frissítés: Szerző:

Ezért vedd komolyan a versenytársak elemzését!

Egyszerűen fogalmazva: a versenytárselemzés egy olyan eljárás, amely több lépésből tevődik össze, és amely végül segít megérteni, hogyan csinálják a versenytársaid, milyen stratégiák térülnek meg az online marketing világában.

Hogy kialakuljon egy átfogó kép, azzal kell kezdened, hogy:

  • hány releváns konkurensed van jelenleg a piacon,
  • mi alapján építik fel a weboldalt,
  • milyen kulcsszavakra optimalizáltak,
  • melyek a legsikeresebb tartalmaik.

A versenytárselemzés ötletelés és információgyűjtés egyszerre, ami közelebb visz a célodhoz. A feladat az, hogy egyfajta „nyomozóként” kiderítsd, hogy mitől sikeres a konkurencia és, hogyan tudnád ezt a receptet eredményesen alkalmazni.

Természetesen nem konkrét másolásról van szó, azért a Google kemény szankciókkal „díjaz”. Amiről itt szó van, az sokkal inkább a technikák, UX és tartalom, design, backlinkek saját vállalkozásod környezetébe való beültetése.

Hogyan tudom felkutatni a versenytársaim kilétét?

A versenytársak felderítésének elsődleges szempontja az, hogy te határozod meg őket. Egy kis időre, azoknak a fejével kell gondolkodnod, aki beír valamit a keresőbe, legyen az egy érdeklődő vagy vásárló.

Versenytárselemzés a gyakorlatban

Tegyük fel, hogy egy használt gyerekruhákat áruló webshopot szeretnél indítani, és meg akarod határozni, kik a versenytársaid. Érdemes a Google-t segítségül hívnod, és kitalálnod, hogy mire keresnek azok, akik használt gyerekruhát szeretnének vásárolni.

Ebben az esetben a releváns kulcsszavak a következőképpen alakulhatnak:

„használt gyerekruha”, „használt gyerekruha webáruház”, „outlet gyerekruha webshop”, „környezettudatos használt gyerekruha webshop”, „fenntartható divat gyerekruha webáruház” és így tovább.

A releváns kulcsszavak használatával hamar körvonalazódik a találati listák száma, illetve, azok a webshopok, amelyek gyakran előfordulnak.
Ha már manuálisan közelebb kerültél a konkurencia kilétéhez, nézzük meg, hogy mire kell odafigyelni az elemzéseknél.

Milyen adatok lehetnek a hasznodra?

  • Tartalom: mekkora terjedelmű szövegek szerepelnek az oldalon? Van-e blog, hírek? Ha igen, melyek a legnépszerűbb bejegyzések?
  • Tárhely: a Google szemében minél régebbi egy domain, annál megbízhatóbb. Persze kezdő vállalkozóként nem tudsz mit tenni ellene, de megfelelő stratégiával gyorsan fel lehet zárkózni.
  • Kulcsszavak rangsorolása: a kulcsszavakra fordíts sok időt, mivel ez alapján találják meg oldaladat leendő vásárlóid. El kell távolítani azokat a szavakat, amelyek nem relevánsak, és meg kell vizsgálni, melyiknek kisebb a SEO vagy a Keyworsd difficultja, a kulcsszónehézsége. Ez a szám minél alacsonyabb, annál könnyebb előkerülni az adott kulcsszavakra.
  • Social media aktivitása: jó tudni, hogy a konkurensed mennyire aktív a közösségi médiában. Ha nem, akkor ez egy kiskapu, hogy versenyelőnyre tegyél szert. Tipp: ha az Instán nagyon aktív, Facebookon viszont kevésbé, akkor neked érdemes először az utóbbira koncentrálnod.

Amint azonosítod és megismered a versenytársaid számára jól működő stratégiákat, fejlesztheted vállalkozásod anélkül, hogy több ezer forintot pazarolnál olyan technikákra, amelyek vagy működnek, vagy sem.

Ha eljutottál idáig bizonyára benned is tudatosult, hogy mennyire fontos a versenytársak felkutatása, a hozzád hasonló cégek működésének gyakorlati elemzése.

Lássuk, hogy a továbbiakban miért érdemes odafigyelned a felhasználói élmény minőségére. Továbbá a manuális megoldások mellett, milyen szoftverek segítik a konkurencia megtalálását, azok erősségeinek és gyengeségeink a feltárását.

A felhasználói élmény magas fokú minősége előnyt jelent!

Amire érdemes figyelned, hogy:

  • vannak-e zavaró popup, azaz előugró ablakok?
  • milyen a szöveg elhelyezkedése, felépítése?
  • mennyire jól látható az írás és a gombok?
  • mennyire letisztult a weboldal és a dizájn?
  • valóban a célközönség nyelvén íródott-e?

A 2021-es Page Experience Update (Oldal-élmény algoritmus) algoritmus frissítése óta a felhasználói élmény és az oldal betöltési sebessége, valamint a mobilra optimalizált használhatósága nagyon nagy szerepet kap, mivel jelzi az ügyfélnek, ha egy weboldal remek felhasználói élményt ad.

Ezekre a paramétereket különösen nagy figyelmet kell fordítanod, hiszen mindamellett, hogy naprakész vagy, még versenyelőnyre is szert tehetsz.

A felhasználói élmény fokozásához hozzátartoznak még a backlinkek, valamint ezek jó és releváns minősége. Vizsgáld meg, hogy milyen külső linkek mutatnak a konkurensre, a jó UR-rel rendelkező linkeket neked is ajánlott beépítened profilodba. Ezzel ugyanis növelheted céged forgalmát.

Versenytárselemző szoftverek, hogy egy kicsit gyorsabb legyen!

Tele van a marketing „piac” kiváló analitikai szoftverekkel, azonban közülük is kiemelkedik két fizetős program: a SEMrush és az ahrefs. Persze vannak más, ingyenes szoftverek is, amit ki lehet próbálni, de nekünk a cél, a minél gyorsabb eredmények elérése.

Mindkét program belső algoritmusa alapján értékeli a konkurenst, listázza az organikus kulcsszavakat, megmutatja a kimenő és bejövő linkeket, hogy mekkora a fizetős, és az organikus forgalom, illetve, hogy melyek a legtöbbet olvasott tartalmak a riválisnál.

Hogyan hasonlítsd össze és használd fel az adatokat saját weboldaladdal?

Weboldalad kialakítása során fordíts kiemelt figyelmet a kategóriákra, hiszen ezeket a Google priorban előbbre rangsorolja.

Ehhez szükséged lesz egy kulcsszókutatásra is – igyekezz magas keresési volumennel, de alacsony keyword difficultyval rendelkező kifejezéseket találni. Ahogy az előbb is írtuk, a releváns, jó backlinkeket szintén érdemes kikeresni és felhasználni.

Ezen kívül ne sajnáld az időt elolvasni a legjobban pörgő tartalmakat, a termékek/szolgáltatások leírását.

Az örök kérdés: bízzam szakértőre, vagy boldogulok vele magam is?

A fentiek alapján elsőre úgy tűnik, hogy elég csak utána olvasni, esetleg előfizetni egy-két szoftverre, és bárkiből SEO guru lehet.

Azonban a rengeteg funkció miatt, nem kevés idő kiismerni az analizáló szoftvereket, másrészt pedig nem elég használni őket, hanem értelmezni is kell a kapott adatokat.

A keresőoptimalizálás egy folyamatosan mozgásban lévő szakma, ezért egy jó SEO szakértőnek mindig nyitottnak és naprakésznek kell lenni, értenie kell a tartalomgyártáshoz, valamint a programok kezeléséhez.

Nagyszerű ha együtt „lélegzel” a cégeddel és ismered működésének minden fontos lépését, de ha segítségre van szükséged, akkor érdemes a keresőoptimalizálást kiszervezni.

Ha segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot még ma!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2024. július 08.

8 ok, amikor az új weboldal a megoldás

Ma már szinte minden vállalkozásnak van weboldala. Legyen szó akár egy szolgáltatóról – például fodrászról, ügyvédről vagy grafikusról –, termelő/gyártó cégről vagy webshopról, a saját honlap már elengedhetetlen feltétele az üzleti érvényesülésnek. Azonban attól, hogy van egy többé-kevésbé működő és üzemelő weboldal a cég tarsolyában, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az hatékony és segít elérni az üzleti célokat. Éppen ezért a nagy kérdés az, hogy: mikor van itt az ideje egy új weboldalnak?

2023. február 13.

Mikor van szükségem weboldalam felújítására?

Felgyorsult világban élünk, ami hatással van egész életünkre. Nem csoda hát, hogy weboldalad egy idő után elavulttá válik. Először a design az, ami megkopik, mivel legalább 1-2 évente új webdesignok, stílusok jelennek meg – ez azonban még nem feltétlenül jelenti azt, hogy ekkora időközönként újra kellene tervezned a weboldaladat. Azonban, amikor már az elavult kontent, a funkciók és a dizájn is az eladások rovására mennek, akkor itt az ideje a tettek mezejére lépni.

Népszerű bejegyzések