Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Egyszerűen fogalmazva: a versenytárselemzés egy olyan eljárás, amely több lépésből tevődik össze, és amely végül segít megérteni, hogyan csinálják a versenytársaid, milyen stratégiák térülnek meg az online marketing világában.
Hogy kialakuljon egy átfogó kép, azzal kell kezdened, hogy:
A versenytárselemzés ötletelés és információgyűjtés egyszerre, ami közelebb visz a célodhoz. A feladat az, hogy egyfajta „nyomozóként” kiderítsd, hogy mitől sikeres a konkurencia és, hogyan tudnád ezt a receptet eredményesen alkalmazni.
Természetesen nem konkrét másolásról van szó, azért a Google kemény szankciókkal „díjaz”. Amiről itt szó van, az sokkal inkább a technikák, UX és tartalom, design, backlinkek saját vállalkozásod környezetébe való beültetése.
A versenytársak felderítésének elsődleges szempontja az, hogy te határozod meg őket. Egy kis időre, azoknak a fejével kell gondolkodnod, aki beír valamit a keresőbe, legyen az egy érdeklődő vagy vásárló.
Tegyük fel, hogy egy használt gyerekruhákat áruló webshopot szeretnél indítani, és meg akarod határozni, kik a versenytársaid. Érdemes a Google-t segítségül hívnod, és kitalálnod, hogy mire keresnek azok, akik használt gyerekruhát szeretnének vásárolni.
Ebben az esetben a releváns kulcsszavak a következőképpen alakulhatnak:
„használt gyerekruha”, „használt gyerekruha webáruház”, „outlet gyerekruha webshop”, „környezettudatos használt gyerekruha webshop”, „fenntartható divat gyerekruha webáruház” és így tovább.
A releváns kulcsszavak használatával hamar körvonalazódik a találati listák száma, illetve, azok a webshopok, amelyek gyakran előfordulnak.
Ha már manuálisan közelebb kerültél a konkurencia kilétéhez, nézzük meg, hogy mire kell odafigyelni az elemzéseknél.
Amint azonosítod és megismered a versenytársaid számára jól működő stratégiákat, fejlesztheted vállalkozásod anélkül, hogy több ezer forintot pazarolnál olyan technikákra, amelyek vagy működnek, vagy sem.
Ha eljutottál idáig bizonyára benned is tudatosult, hogy mennyire fontos a versenytársak felkutatása, a hozzád hasonló cégek működésének gyakorlati elemzése.
Lássuk, hogy a továbbiakban miért érdemes odafigyelned a felhasználói élmény minőségére. Továbbá a manuális megoldások mellett, milyen szoftverek segítik a konkurencia megtalálását, azok erősségeinek és gyengeségeink a feltárását.
Amire érdemes figyelned, hogy:
A 2021-es Page Experience Update (Oldal-élmény algoritmus) algoritmus frissítése óta a felhasználói élmény és az oldal betöltési sebessége, valamint a mobilra optimalizált használhatósága nagyon nagy szerepet kap, mivel jelzi az ügyfélnek, ha egy weboldal remek felhasználói élményt ad.
Ezekre a paramétereket különösen nagy figyelmet kell fordítanod, hiszen mindamellett, hogy naprakész vagy, még versenyelőnyre is szert tehetsz.
A felhasználói élmény fokozásához hozzátartoznak még a backlinkek, valamint ezek jó és releváns minősége. Vizsgáld meg, hogy milyen külső linkek mutatnak a konkurensre, a jó UR-rel rendelkező linkeket neked is ajánlott beépítened profilodba. Ezzel ugyanis növelheted céged forgalmát.
Tele van a marketing „piac” kiváló analitikai szoftverekkel, azonban közülük is kiemelkedik két fizetős program: a SEMrush és az ahrefs. Persze vannak más, ingyenes szoftverek is, amit ki lehet próbálni, de nekünk a cél, a minél gyorsabb eredmények elérése.
Mindkét program belső algoritmusa alapján értékeli a konkurenst, listázza az organikus kulcsszavakat, megmutatja a kimenő és bejövő linkeket, hogy mekkora a fizetős, és az organikus forgalom, illetve, hogy melyek a legtöbbet olvasott tartalmak a riválisnál.
Weboldalad kialakítása során fordíts kiemelt figyelmet a kategóriákra, hiszen ezeket a Google priorban előbbre rangsorolja.
Ehhez szükséged lesz egy kulcsszókutatásra is – igyekezz magas keresési volumennel, de alacsony keyword difficultyval rendelkező kifejezéseket találni. Ahogy az előbb is írtuk, a releváns, jó backlinkeket szintén érdemes kikeresni és felhasználni.
Ezen kívül ne sajnáld az időt elolvasni a legjobban pörgő tartalmakat, a termékek/szolgáltatások leírását.
A fentiek alapján elsőre úgy tűnik, hogy elég csak utána olvasni, esetleg előfizetni egy-két szoftverre, és bárkiből SEO guru lehet.
Azonban a rengeteg funkció miatt, nem kevés idő kiismerni az analizáló szoftvereket, másrészt pedig nem elég használni őket, hanem értelmezni is kell a kapott adatokat.
A keresőoptimalizálás egy folyamatosan mozgásban lévő szakma, ezért egy jó SEO szakértőnek mindig nyitottnak és naprakésznek kell lenni, értenie kell a tartalomgyártáshoz, valamint a programok kezeléséhez.
Nagyszerű ha együtt „lélegzel” a cégeddel és ismered működésének minden fontos lépését, de ha segítségre van szükséged, akkor érdemes a keresőoptimalizálást kiszervezni.
Ha segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot még ma!
Címkék
2019. november 07.
Képes lehet-e egy Facebook oldal arra, hogy helyettesítsen egy céges honlapot? Ebben a bejegyzésben arra szeretnénk rávilágítani, miért nem jó megoldás a hivatalos weboldal helyett kizárólag a Facebook által kínált lehetőségekre hagyatkozni, ha cégünk online megjelenéséről van szó.