Utolsó frissítés: Szerző:

Ezért vedd komolyan a versenytársak elemzését!

Egyszerűen fogalmazva: a versenytárselemzés egy olyan eljárás, amely több lépésből tevődik össze, és amely végül segít megérteni, hogyan csinálják a versenytársaid, milyen stratégiák térülnek meg az online marketing világában.

Hogy kialakuljon egy átfogó kép, azzal kell kezdened, hogy:

  • hány releváns konkurensed van jelenleg a piacon,
  • mi alapján építik fel a weboldalt,
  • milyen kulcsszavakra optimalizáltak,
  • melyek a legsikeresebb tartalmaik.

A versenytárselemzés ötletelés és információgyűjtés egyszerre, ami közelebb visz a célodhoz. A feladat az, hogy egyfajta „nyomozóként” kiderítsd, hogy mitől sikeres a konkurencia és, hogyan tudnád ezt a receptet eredményesen alkalmazni.

Természetesen nem konkrét másolásról van szó, azért a Google kemény szankciókkal „díjaz”. Amiről itt szó van, az sokkal inkább a technikák, UX és tartalom, design, backlinkek saját vállalkozásod környezetébe való beültetése.

Hogyan tudom felkutatni a versenytársaim kilétét?

A versenytársak felderítésének elsődleges szempontja az, hogy te határozod meg őket. Egy kis időre, azoknak a fejével kell gondolkodnod, aki beír valamit a keresőbe, legyen az egy érdeklődő vagy vásárló.

Versenytárselemzés a gyakorlatban

Tegyük fel, hogy egy használt gyerekruhákat áruló webshopot szeretnél indítani, és meg akarod határozni, kik a versenytársaid. Érdemes a Google-t segítségül hívnod, és kitalálnod, hogy mire keresnek azok, akik használt gyerekruhát szeretnének vásárolni.

Ebben az esetben a releváns kulcsszavak a következőképpen alakulhatnak:

„használt gyerekruha”, „használt gyerekruha webáruház”, „outlet gyerekruha webshop”, „környezettudatos használt gyerekruha webshop”, „fenntartható divat gyerekruha webáruház” és így tovább.

A releváns kulcsszavak használatával hamar körvonalazódik a találati listák száma, illetve, azok a webshopok, amelyek gyakran előfordulnak.
Ha már manuálisan közelebb kerültél a konkurencia kilétéhez, nézzük meg, hogy mire kell odafigyelni az elemzéseknél.

Milyen adatok lehetnek a hasznodra?

  • Tartalom: mekkora terjedelmű szövegek szerepelnek az oldalon? Van-e blog, hírek? Ha igen, melyek a legnépszerűbb bejegyzések?
  • Tárhely: a Google szemében minél régebbi egy domain, annál megbízhatóbb. Persze kezdő vállalkozóként nem tudsz mit tenni ellene, de megfelelő stratégiával gyorsan fel lehet zárkózni.
  • Kulcsszavak rangsorolása: a kulcsszavakra fordíts sok időt, mivel ez alapján találják meg oldaladat leendő vásárlóid. El kell távolítani azokat a szavakat, amelyek nem relevánsak, és meg kell vizsgálni, melyiknek kisebb a SEO vagy a Keyworsd difficultja, a kulcsszónehézsége. Ez a szám minél alacsonyabb, annál könnyebb előkerülni az adott kulcsszavakra.
  • Social media aktivitása: jó tudni, hogy a konkurensed mennyire aktív a közösségi médiában. Ha nem, akkor ez egy kiskapu, hogy versenyelőnyre tegyél szert. Tipp: ha az Instán nagyon aktív, Facebookon viszont kevésbé, akkor neked érdemes először az utóbbira koncentrálnod.

Amint azonosítod és megismered a versenytársaid számára jól működő stratégiákat, fejlesztheted vállalkozásod anélkül, hogy több ezer forintot pazarolnál olyan technikákra, amelyek vagy működnek, vagy sem.

Ha eljutottál idáig bizonyára benned is tudatosult, hogy mennyire fontos a versenytársak felkutatása, a hozzád hasonló cégek működésének gyakorlati elemzése.

Lássuk, hogy a továbbiakban miért érdemes odafigyelned a felhasználói élmény minőségére. Továbbá a manuális megoldások mellett, milyen szoftverek segítik a konkurencia megtalálását, azok erősségeinek és gyengeségeink a feltárását.

A felhasználói élmény magas fokú minősége előnyt jelent!

Amire érdemes figyelned, hogy:

  • vannak-e zavaró popup, azaz előugró ablakok?
  • milyen a szöveg elhelyezkedése, felépítése?
  • mennyire jól látható az írás és a gombok?
  • mennyire letisztult a weboldal és a dizájn?
  • valóban a célközönség nyelvén íródott-e?

A 2021-es Page Experience Update (Oldal-élmény algoritmus) algoritmus frissítése óta a felhasználói élmény és az oldal betöltési sebessége, valamint a mobilra optimalizált használhatósága nagyon nagy szerepet kap, mivel jelzi az ügyfélnek, ha egy weboldal remek felhasználói élményt ad.

Ezekre a paramétereket különösen nagy figyelmet kell fordítanod, hiszen mindamellett, hogy naprakész vagy, még versenyelőnyre is szert tehetsz.

A felhasználói élmény fokozásához hozzátartoznak még a backlinkek, valamint ezek jó és releváns minősége. Vizsgáld meg, hogy milyen külső linkek mutatnak a konkurensre, a jó UR-rel rendelkező linkeket neked is ajánlott beépítened profilodba. Ezzel ugyanis növelheted céged forgalmát.

Versenytárselemző szoftverek, hogy egy kicsit gyorsabb legyen!

Tele van a marketing „piac” kiváló analitikai szoftverekkel, azonban közülük is kiemelkedik két fizetős program: a SEMrush és az ahrefs. Persze vannak más, ingyenes szoftverek is, amit ki lehet próbálni, de nekünk a cél, a minél gyorsabb eredmények elérése.

Mindkét program belső algoritmusa alapján értékeli a konkurenst, listázza az organikus kulcsszavakat, megmutatja a kimenő és bejövő linkeket, hogy mekkora a fizetős, és az organikus forgalom, illetve, hogy melyek a legtöbbet olvasott tartalmak a riválisnál.

Hogyan hasonlítsd össze és használd fel az adatokat saját weboldaladdal?

Weboldalad kialakítása során fordíts kiemelt figyelmet a kategóriákra, hiszen ezeket a Google priorban előbbre rangsorolja.

Ehhez szükséged lesz egy kulcsszókutatásra is – igyekezz magas keresési volumennel, de alacsony keyword difficultyval rendelkező kifejezéseket találni. Ahogy az előbb is írtuk, a releváns, jó backlinkeket szintén érdemes kikeresni és felhasználni.

Ezen kívül ne sajnáld az időt elolvasni a legjobban pörgő tartalmakat, a termékek/szolgáltatások leírását.

Az örök kérdés: bízzam szakértőre, vagy boldogulok vele magam is?

A fentiek alapján elsőre úgy tűnik, hogy elég csak utána olvasni, esetleg előfizetni egy-két szoftverre, és bárkiből SEO guru lehet.

Azonban a rengeteg funkció miatt, nem kevés idő kiismerni az analizáló szoftvereket, másrészt pedig nem elég használni őket, hanem értelmezni is kell a kapott adatokat.

A keresőoptimalizálás egy folyamatosan mozgásban lévő szakma, ezért egy jó SEO szakértőnek mindig nyitottnak és naprakésznek kell lenni, értenie kell a tartalomgyártáshoz, valamint a programok kezeléséhez.

Nagyszerű ha együtt „lélegzel” a cégeddel és ismered működésének minden fontos lépését, de ha segítségre van szükséged, akkor érdemes a keresőoptimalizálást kiszervezni.

Ha segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot még ma!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. április 03.

Már hónapokkal ezelőtt bejelentették a Google közösségi oldalának a Google Plusnak  leállítását, most eljött a határidő, tegnapi nappal véglegesen megszűnt. Nagy reményekkel indították el 8 évvel ezelőtt, sajnos ezekből nem sok valósult meg, és leginkább csak negatív híreket hallottunk róla és a hanyatlásáról. A legutóbbi adatszivárgás botrányok aztán végleg betették számára a kaput. Vége. Bezárt. Nézzük át gyorsan, mi volt ez, miért jött létre, és mi történt vele.

2022. február 08.

A local SEO, azaz a helyi keresőoptimalizálás hatékony marketingeszköz, melyet a hazai vállalkozók kevésbé használnak, pedig érdemes lenne. Éppen ezért, ha szeretnél versenytársaid előtt végezni a találati listákon, nem érdemes szó nélkül elmenned mellette. Most megmutatjuk, mit is jelent pontosan a local SEO, és hogyan használhatod annak érdekében, hogy felpörgesd üzleti weboldalad látogatószámát.

Népszerű bejegyzések