Utolsó frissítés: Szerző:

Így építsd fel a webáruházad keresőjét, hogy dőljenek a megrendelések

Számtalan webáruház vérzik el rajta, mert annyira kézenfekvőnek tűnik, pedig mégsem az. Egy rosszul, vagy nem elég jól működő keresőmezőn nagyon sok eladást bukhatsz el. Hogyan kellene ennek kinéznie és milyen funkcióknak kellene megfelelnie, hogy tényleg jó legyen? Olvass tovább, és megtudod!

Szerintem mindannyian jártunk már úgy, hogy betévedtünk egy webáruházba, ahol találtunk egy olyan terméket, aminek a megvásárlásán elgondolkodtunk, de szerettük volna előbb átnézni, kapható-e itt még hasonló. Más méretben, színben, vagy ugyanezt a funkciót teljesítő darab, de másik márkától. Ám hiába vetettük be a logikus gondolkodást és nyomoztunk, mint Sherlock, égen-földön nem találtuk, amit kerestünk.

Ilyenkor bizony vásárlás helyett valószínűleg te is inkább odavágtad a billentyűzetet, de minimum átléptél a Google-be, hogy utána járj annak, amire kíváncsi voltál. A korábban talált webshop a kosárba rakott termékkel pedig már régen feledésbe merült.

Szerencsére viszonylag egyszerűen tehetsz az ellen, hogy a te webáruházad is ugyanerre a sorsra jusson.

1. Méret és pozíció

A legnagyobb öngól, ha a keresőd túl kicsi és nem lehet észrevenni. Mindenképpen legyen egyértelmű a látogató számára, hogy hová érdemes írnia a keresendő termék nevét. Ehhez hozzájárulhatsz azzal, ha megfelelően nagyméretű keresőt helyezel el az oldalon és úgy helyezed el, hogy az biztosan észrevehető legyen.

Lehetőleg arra is adj lehetőséget, hogy 2-3 szónál akár hosszabb kifejezést is beírhasson. Ügyelj rá, hogy ez a mező semmiképp se legyen összekeverhető a szűrésre szolgáló mezőkkel. Különösen hasznos lehet, ha minden oldalon elérhető lesz a keresőmeződ.

2. Mondd el, hogy mire való

Nagyon jól működhet, ha a mezőt előre kitöltöd egy kis szöveggel, amely egyértelműsíti a látogató számára, hogy mire való az a sáv. „Keresel valamit? Ide beírhatod!”, „Keresés a termékek között”, vagy válassz bármilyen, néhány szóból álló mondatot, ami segíti a látogatót a boldogulásban.

3. Ajánlj fel javaslatokat

Azzal tudsz a legtöbbet lendíteni a helyzeteden – és a vásárlód helyzetén – ha megpróbálod kitalálni, hogy mire lehet szüksége, és előre felkínálod neki. A gondolatolvasásnál azonban sokkal egyszerűbb megoldásokat is alkalmazhatsz.

  • a mezőbe kattintáskor egy legördülő menü segítségével mutass számára olyan termékeket, amelyek érdekesek lehetnek a számára, esetleg a top termékeidet
  • a beírt kulcsszó alapján mutasd meg a legfontosabb, releváns termékjavaslataidat
  • mutasd meg a keresési előzményeket kattintás után
  • hagyd bent a mezőben a legutóbb beírt keresést

4. Legyenek alaposak a beállításaid

A termékkategóriák és a termékelnevezések legyenek alaposak, relevánsak és logikusak.
Nincs annál nagyobb blama, mint ha rendelkezésre állna ugyan a vásárló által keresett termék, épp csak nem lehet megtalálni.

5. Gondoskodj a mérhetőségről

Szerencsére nem kell vaktában lövöldöznöd. A keresőddel kapcsolatos optimizálásnak nyilvánvalóan a tesztelés jelenti majd a lelkét, de a megfelelő beállításokkal remekül mérhetővé válik a különböző megoldások sikeressége. Ehhez nincs más dolgod, mint a Google Analytics fiókodban elvégezni a szükséges beállításokat és rendszeresen ellenőrizni a statisztikákat és a kinyert adatokat. Bővebb információt itt találhatsz.

Viszonylag kis energiabefektetéssel is hatalmas eredményeket érhetsz el, ha időben felismered a látogatók igényeit és teszel azért, hogy segíts nekik a döntésben és a vásárlásban. A keresőmeződ optimalizálásának köszönhetően megsokszorozhatod a sikeres vásárlások számát és növelheted a kosárértéket.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk, hogy a te webáruházadból ne legyen oka a vevőidnek a visszafordulásra!

Forrás: https://kosarertek.hu/konverzio/10-javaslat-a-webaruhaz-kereso-mezojenek-optimalizalasara/

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2024. április 02.

Minden arculati elem közül az egyik leglényegesebb a logó: ez fejezi ki egyetlen képben a vállalat küldetését, célját és az embléma sokat elárul a cégről. A logókészítés nem egyszerű feladat, hiszen befolyással van a vállalat imázsára, hosszú távon befolyásolja a cég sikerességét. Most röviden bemutatjuk, mire érdemes figyelni a céges logó elkészítése kapcsán.

2021. november 08.

Itt az idő felkészülni a 2021-es Black Friday kampányra. Kell ez neked egyáltalán? Hogyan készülj fel rá? Mi legyen az ajánlat? A CoderWeb Black Friday kisokosával minden kihagyhatatlan lépésre felkészítünk.

Népszerű bejegyzések