Utolsó frissítés: Szerző:

Webáruházat szeretnék indítani – Mire kell odafigyelnem?

Válaszd ki a domain nevet és a hostot

A domain név kiválasztása rengeteg időt és energiát emészthet fel, mivel sok foglalt domain név van, így a legjobb, ha a cégneved használod. Ha még nincs, akkor az összes ötletet írd fel magadnak, csekkold le, hogy szabad-e az adott domain.

Ha már megvagy a domain névvel, az fél siker. A siker másik fele pedig a lehető legjobb ár-érték arányú tárhelyszolgáltató kiválasztása.

Fontos megértened, hogy nem szabad a legolcsóbb hostot választani, hiszen az később mindig visszaüt. Lehet, hogy lassú szervert kapsz, vagy nem fognak válaszolni az ügyfélszolgálaton.

Érdemes figyelembe venni, hogy:

  • Milyen gyors a szolgáltató?
  • Mekkora tárhelyet kapsz a pénzedért?
  • Mennyire biztonságos?
  • Milyen az ügyfélszolgálat?
  • Melyik tartalomkezelő-rendszerekkel használható? (Pl.: használható-e WordPress-szel?)

Webfejlesztő cég kiválasztása

Ha te szeretnél foglalkozni a weboldallal, de még nem csináltál ilyet, akkor az alapoktól kell megtanulnod egy új szakmát. Nem lehetetlen, viszont előfordulhat, hogy olyan problémával találkozol, amihez már legalább középhaladó tudás szükséges. Ez bizony egy hosszú folyamat, és az időddel fizetsz azért, hogy működőképes webshopot hozz létre.

Ha pedig fejlesztőre cégre szeretnéd bízni, mindenképp kérj tőlük referenciákat és árajánlatot.

Azt, hogy melyik éri meg jobban úgy tudod eldönteni, hogy számolsz. Mennyi időt venne igénybe, míg megtanulod és összerakod? Mennyi idő alatt írod meg a webszöveget, töltöd fel a termékfotókat, és mennyi idő, míg keresőoptimalizálod az oldalt?

A webshop megtervezése

A weboldal megtervezésekor fontos a jó felépítés. A legjobb, ha a webfejlesztőnek elküldöd azokat a weboldalakat, amik tetszenek.
Külön figyelned kell arra, milyen termékkategóriákat, illetve milyen szűrőket hozol létre.

Egy néhány tucatos webshop esetében ennek nem lesz akkora jelentősége, azonban ha később bővül a paletta, akkor nagyon fontos, hogy a vásárlók könnyen megtalálják azt a terméket, amelyet keresnek.

Szállítás, számlázás

A webshop elkészítésének talán legnehezebb pontjához érkeztünk: a szállításhoz, illetve a számlázáshoz, amihez mindenképp szükséges bevonni egy könyvelőt.

Ezenkívül érdemes szerződést kötni egy olyan fuvarozó céggel, akik kedvező áron tudják a termékeidet országszerte szállítani. Mindenképp olyat keress, aki az országban 1-2 munkanapon belül szállít ki, hiszen a gyorsaság a mai világban kulcsfontosságú.

A webshop tesztelése és promózása

Mielőtt élesítenéd a webáruházat, mindenképp hajts végre egy próbavásárlást úgy, hogy házhoz kéred a saját termékedet.

Figyelj arra, hogy milyen automatikus e-maileket állítottál be, hogy mindenről kellőképp tájékoztatod-e az ügyfelet, illetve a számla is rendben megérkezik-e.

Ha igen, akkor mobilon is menj végig a folyamaton, ellenőrizd, hogy minden zökkenőmentes-e.

Miután tesztelted a webshopot, jöhet a reklám: érdemes Facebookon, Instán, illetve Google Adsen is meghirdetni a termékeket, majd ráfeküdni a keresőoptimalizálásra.

Lehetséges, hogy elsőre iszonyat mennyiségű munkának tűnik, de egy webshop folyamatos gondozást igényel.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. május 02.

Ha szeretnél sikeres honlapot üzemeltetni, meg kell tanulnod megérteni, és alkalmazni célközönséged nyelvezetét. Ismerned kell vágyaikat, igényeiket, problémáikat, és meg kell tanulnod ezekre a megfelelő módon reflektálni is. Hogy mégis hogyan? Az alábbi, rövid cikkből megtudhatod, mik a kölcsönös tisztelet legfőbb jelei, melyeket minden profi weboldalnak érdemes magán hordoznia!

2020. december 28.

Az online marketing berkein belül az egyik leggyakrabban használt fogalom a lead. Sokszor merül fel weboldaltervezés, és főként landing oldalak készítése során. Utóbbiaknak ugyanis szerves része a leadek generálása. De mit is jelent pontosan a lead, mi az a lead generálás, és milyen eszközökkel szerezhetjük meg a számunkra hasznos lead-eket?

Népszerű bejegyzések