Webáruházat szeretnék indítani – Mire kell odafigyelnem?

Utolsó frissítés: Szerző:

Webáruházat szeretnék indítani – Mire kell odafigyelnem?

Válaszd ki a domain nevet és a hostot

A domain név kiválasztása rengeteg időt és energiát emészthet fel, mivel sok foglalt domain név van, így a legjobb, ha a cégneved használod. Ha még nincs, akkor az összes ötletet írd fel magadnak, csekkold le, hogy szabad-e az adott domain.

Ha már megvagy a domain névvel, az fél siker. A siker másik fele pedig a lehető legjobb ár-érték arányú tárhelyszolgáltató kiválasztása.

Fontos megértened, hogy nem szabad a legolcsóbb hostot választani, hiszen az később mindig visszaüt. Lehet, hogy lassú szervert kapsz, vagy nem fognak válaszolni az ügyfélszolgálaton.

Érdemes figyelembe venni, hogy:

  • Milyen gyors a szolgáltató?
  • Mekkora tárhelyet kapsz a pénzedért?
  • Mennyire biztonságos?
  • Milyen az ügyfélszolgálat?
  • Melyik tartalomkezelő-rendszerekkel használható? (Pl.: használható-e WordPress-szel?)

Webfejlesztő cég kiválasztása

Ha te szeretnél foglalkozni a weboldallal, de még nem csináltál ilyet, akkor az alapoktól kell megtanulnod egy új szakmát. Nem lehetetlen, viszont előfordulhat, hogy olyan problémával találkozol, amihez már legalább középhaladó tudás szükséges. Ez bizony egy hosszú folyamat, és az időddel fizetsz azért, hogy működőképes webshopot hozz létre.

Ha pedig fejlesztőre cégre szeretnéd bízni, mindenképp kérj tőlük referenciákat és árajánlatot.

Azt, hogy melyik éri meg jobban úgy tudod eldönteni, hogy számolsz. Mennyi időt venne igénybe, míg megtanulod és összerakod? Mennyi idő alatt írod meg a webszöveget, töltöd fel a termékfotókat, és mennyi idő, míg keresőoptimalizálod az oldalt?

A webshop megtervezése

A weboldal megtervezésekor fontos a jó felépítés. A legjobb, ha a webfejlesztőnek elküldöd azokat a weboldalakat, amik tetszenek.
Külön figyelned kell arra, milyen termékkategóriákat, illetve milyen szűrőket hozol létre.

Egy néhány tucatos webshop esetében ennek nem lesz akkora jelentősége, azonban ha később bővül a paletta, akkor nagyon fontos, hogy a vásárlók könnyen megtalálják azt a terméket, amelyet keresnek.

Szállítás, számlázás

A webshop elkészítésének talán legnehezebb pontjához érkeztünk: a szállításhoz, illetve a számlázáshoz, amihez mindenképp szükséges bevonni egy könyvelőt.

Ezenkívül érdemes szerződést kötni egy olyan fuvarozó céggel, akik kedvező áron tudják a termékeidet országszerte szállítani. Mindenképp olyat keress, aki az országban 1-2 munkanapon belül szállít ki, hiszen a gyorsaság a mai világban kulcsfontosságú.

A webshop tesztelése és promózása

Mielőtt élesítenéd a webáruházat, mindenképp hajts végre egy próbavásárlást úgy, hogy házhoz kéred a saját termékedet.

Figyelj arra, hogy milyen automatikus e-maileket állítottál be, hogy mindenről kellőképp tájékoztatod-e az ügyfelet, illetve a számla is rendben megérkezik-e.

Ha igen, akkor mobilon is menj végig a folyamaton, ellenőrizd, hogy minden zökkenőmentes-e.

Miután tesztelted a webshopot, jöhet a reklám: érdemes Facebookon, Instán, illetve Google Adsen is meghirdetni a termékeket, majd ráfeküdni a keresőoptimalizálásra.

Lehetséges, hogy elsőre iszonyat mennyiségű munkának tűnik, de egy webshop folyamatos gondozást igényel.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. január 22.

Mi az a Pinterest és hogyan használhatod 2025-ben?

Egy tanulmány szerint havonta 431 millió ember használja a Pinterestet, mint inspirációs forrást az élet minden területéhez: barkácsoláshoz, divathoz, lakberendezéshez, mindennapi receptekhez. A 14. legaktívabb közösségi médiaplatform, és egyike azoknak, amelyeken a legjelentősebb az üzleti promóció lehetősége. A Pinterest minden bizonnyal a közösségi média nagy játékosai közé sorolható, még akkor is, ha a számok nem érik el a versenytársait, a Facebookot és az Instagramot.

2024. február 05.

Hogyan növelheted a konverziós arányt a webshopodnál?

Minden webshoptulajdonos azt szeretné, hogy termékeit minél többen vásárolják, ezáltal elégedett és visszatérő ügyfélkört szeretne kialakítani. Ahhoz, hogy a látogatókból vásárlók legyenek, számos olyan beállítást kell eszközölni a honlapon, ami növeli a konverziós arányt. Hogy mit takar ez a fogalom és hogyan növelhető, kiderül írásunkból.

Népszerű bejegyzések