Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A domain név kiválasztása rengeteg időt és energiát emészthet fel, mivel sok foglalt domain név van, így a legjobb, ha a cégneved használod. Ha még nincs, akkor az összes ötletet írd fel magadnak, csekkold le, hogy szabad-e az adott domain.
Ha már megvagy a domain névvel, az fél siker. A siker másik fele pedig a lehető legjobb ár-érték arányú tárhelyszolgáltató kiválasztása.
Fontos megértened, hogy nem szabad a legolcsóbb hostot választani, hiszen az később mindig visszaüt. Lehet, hogy lassú szervert kapsz, vagy nem fognak válaszolni az ügyfélszolgálaton.
Érdemes figyelembe venni, hogy:
Ha te szeretnél foglalkozni a weboldallal, de még nem csináltál ilyet, akkor az alapoktól kell megtanulnod egy új szakmát. Nem lehetetlen, viszont előfordulhat, hogy olyan problémával találkozol, amihez már legalább középhaladó tudás szükséges. Ez bizony egy hosszú folyamat, és az időddel fizetsz azért, hogy működőképes webshopot hozz létre.
Ha pedig fejlesztőre cégre szeretnéd bízni, mindenképp kérj tőlük referenciákat és árajánlatot.
Azt, hogy melyik éri meg jobban úgy tudod eldönteni, hogy számolsz. Mennyi időt venne igénybe, míg megtanulod és összerakod? Mennyi idő alatt írod meg a webszöveget, töltöd fel a termékfotókat, és mennyi idő, míg keresőoptimalizálod az oldalt?
A weboldal megtervezésekor fontos a jó felépítés. A legjobb, ha a webfejlesztőnek elküldöd azokat a weboldalakat, amik tetszenek.
Külön figyelned kell arra, milyen termékkategóriákat, illetve milyen szűrőket hozol létre.
Egy néhány tucatos webshop esetében ennek nem lesz akkora jelentősége, azonban ha később bővül a paletta, akkor nagyon fontos, hogy a vásárlók könnyen megtalálják azt a terméket, amelyet keresnek.
A webshop elkészítésének talán legnehezebb pontjához érkeztünk: a szállításhoz, illetve a számlázáshoz, amihez mindenképp szükséges bevonni egy könyvelőt.
Ezenkívül érdemes szerződést kötni egy olyan fuvarozó céggel, akik kedvező áron tudják a termékeidet országszerte szállítani. Mindenképp olyat keress, aki az országban 1-2 munkanapon belül szállít ki, hiszen a gyorsaság a mai világban kulcsfontosságú.
Mielőtt élesítenéd a webáruházat, mindenképp hajts végre egy próbavásárlást úgy, hogy házhoz kéred a saját termékedet.
Figyelj arra, hogy milyen automatikus e-maileket állítottál be, hogy mindenről kellőképp tájékoztatod-e az ügyfelet, illetve a számla is rendben megérkezik-e.
Ha igen, akkor mobilon is menj végig a folyamaton, ellenőrizd, hogy minden zökkenőmentes-e.
Miután tesztelted a webshopot, jöhet a reklám: érdemes Facebookon, Instán, illetve Google Adsen is meghirdetni a termékeket, majd ráfeküdni a keresőoptimalizálásra.
Lehetséges, hogy elsőre iszonyat mennyiségű munkának tűnik, de egy webshop folyamatos gondozást igényel.
Címkék
2024. augusztus 12.
Az omnichannel marketing ma már egyetlen marketingszakember számára sem jelent újdonságot, bár azt még mindig kevesen tudnák megmondani, hogy mi is ez valójában. Arról ugyanis sokkal kevesebb szó esik, hogy mik az omnichannel marketing előnyei és miben különbözik például a multichannel marketing és a cross-chanel marketing alapvető megközelítéseitől, vagy miért fontos például az ügyfélélmény szempontjából. Legújabb cikksorozatunkban ezeknek a kérdéseknek járunk utána.
2024. március 18.
Ma már lehetetlen meglenni a piacon online jelenlét nélkül. Nemcsak a közösségi médiában kell saját oldalt létrehozni, minden cégnek szüksége van egy klasszikus honlapra is. Ahhoz azonban, hogy jól működő céges weboldalad legyen, figyelembe kell venni pár dolgot. Mire érdemes figyelni a weboldal indítása előtt? Nos, ebben a cikkben pontosan ezekre a szempontokra világítunk rá.