Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Bár létezik pingvin- és cápatudatossági világnap is, most olyan világnapokat mutatunk neked, amelyek az online marketingedet támogathatják.
Cikkünkben ötleteket adunk kreatív felhasználásukra. Inspirálódj általunk!
A világnapok olyan fix napok vagy mozgóünnepek, amelyeket az egész világon számontartanak. Nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy webáruházad termékeit népszerűsítsd általuk, sőt egy-egy kampányt is időzíthetsz a jelentősebb napokhoz kapcsolódóan.
Ezek között a napok között találsz komolyabbat és viccesebbet is, rajtad múlik, melyiket használod fel és milyen módon. Ezek nem olyan közismert ünnepek, mint a karácsony vagy a húsvét, éppen ezért az újdonság varázsával hatnak.
Ha szeretnél egy kis színt vinni vállalkozásod kommunikációjába, feldobnád az online marketinget valamilyen frappáns ötlettel, akkor ne habozz! Válaszd ki a felsorolt napok közül azokat, melyek relevánsak lehetnek webáruházad számára és hódítsd meg a célközönséged!
Nem is csigázunk tovább, íme, néhány nem túl közismert világnap az év első feléből hónapok szerint csoportosítva és némi marketingötlettel megspékelve.
• Január 2-a: az introvertáltak világnapja – Ebből az alkalomból küldhetsz ki hírlevelet, melyben bemutatod az introvertáltak jellemzőit és biztosíthatod őket a megértésedről. Ők azok, akik biztosan nem fognak keresni téged sem mobilon, de még e-mailben sem, ha kérdeznének valamit a termékeiddel kapcsolatban. Adj nekik lehetőséget arra, hogy névtelenül tehessenek fel kérdéseket, például egy űrlap segítségével.
• Január 8-a: a hóemberek világnapja – Ez egy viccesebb világnap, szervezz hóember-, vagy ha hó nincs, homokember-építő versenyt, a legjobb beküldött képeket jutalmazhatod. Amennyiben karácsonyfadíszeket vagy dekorációkat árulsz, akkor a megmaradt díszek közül ajándékozhatsz párat.
• Február 3-a: a rejtvényfejtők világnapja – Remek alkalom egy keresztrejtvényt vagy egy kvízt összeállítani és a helyes megfejtőket megjutalmazni. Természetesen a kérdéseid a termékeidre vonatkozzanak. Akár megoldhatod azt is, hogy csak az tudja megadni a jó válaszokat, aki vásárolt már nálad.
• Március 5-e: a DJ-k világnapja – Hangtechnikai cuccokat árulsz? Akkor adhatsz kedvezményt ezen a napon.
• Március 25-e: a gofri világnapja – Ki ne szeretné a gofrit? Bár ekkor még nincs strandszezon, mégis jó alkalom arra, hogy elfogyasszunk belőle párat ezen a napon. Éttermeken kívül az édességeket vagy háztartási eszközöket forgalmazók is kihasználhatják a világnap nyújtotta előnyöket. Készülhet egy blogcikk a legjobb gofrireceptekről például.
• Április 9-e: unikornis világnap – Játékáruházak, gyerekruhaárusok, figyelem! Ez a ti napotok! Az unikornis-őrület sosem ér véget, ezért akár egész hétre hirdethettek „Egyet fizet, kettőt kap!”- akciót is!
• Május 4-e: Star Wars-nap – Ehhez nincs mit hozzáfűzni, szinte bármelyik szegmensben hasznosítható. Játékoktól kezdve a lámpákon át az ágyneműkig, pólókig minden lehet érintett. Készülhetnek gyerekrajzok a témában, a felnőttek pedig tölthetnek ki kvízt, amiben bizonyíthatják, mennyire jól ismerik a filmeket. Az unikornis-őrülethez hasonlóan ezt is tervezhetitek egy hétre. Hírlevélben és a social media csatornákon keresztül is felhívhatjátok az emberek figyelmét e jeles ünnepre.
• Május 16-a: a rajzolás világnapja – a kreatív, hobbi kellékeket árusítók, papír-írószert forgalmazó webáruházak készíthetnek ötletes kampányt ezt felhasználva. Be lehet mutatni egy rövid videón az eszközöket használat közben.
• Május 25-e: törülközőnap – Ha még nem hallottál erről a napról, az azért van, mert nem olvastad a Galaxis útikalauz stopposoknak című könyvet. Az USA-ban ekkor Douglas Adams író emlékére a rajongók törülközővel a nyakukban mennek a munkába. Erről lehet fényképet készíttetni, majd a beérkezett fotókat posztolni a Facebook-csoportodban, ennek közösségépítő ereje van. A könyvesboltok mindenképp használják ki a világnapban rejlő lehetőségeket!
A nyári uborkaszezont kihasználhatod, ha közérdekű témákkal kapcsolatban adsz információkat a célközönségednek. Íme, néhány jelentősebb világnap a minden embert érintő ügy kapcsán:
• Június 5-e: környezetvédelmi világnap – 1972-ben ezen a napon nyílt meg Stockholmban "Ember és bioszféra" címmel az ENSZ első környezetvédelmi világkonferenciája. Ma egyre nagyobb hangsúly helyeződik erre a témára, így ezen a napon bármely csatornán kommunikálhatod, hogy a te céged miért ökotudatos. A zöld színt bármilyen kreatív módon felhasználhatod a kampányodban, ez jelképezi a természet iránti tiszteletet.
• Június 29-e: Nemzetközi Duna-nap – Ez is a környezettudatosságról szól. Ha van olyan terméked vagy szolgáltatásod, amely összeköthető országunk nagy folyójával, bátran használd ki a világnapban rejlő lehetőségeket! Fotók, videók készülhetnek a Duna partján, amelyeket a közösségi médiában megosztva népszerűsítheted vállalatodat.
• Július 3-a: zacskómentes világnap – Célja az egyszer használatos műanyagzacskók használatának megszüntetése, remekül kapcsolható a környezetvédelmi világnaphoz, akár egy egész hónapra tervezett kampány is épülhet a témára. Termékbemutatókkal, összehasonlításokkal lehet készülni: blog, videó vagy podcast formájában is akár.
Kicsit könnyedebb témákkal is színesítheted a kommunikációdat nyáron. Összegyűjtöttünk pár olyan eseményt, amivel az empátiádat, a nyitottságodat tudod kifejezni, egyben a vevőidnek is kedveskedhetsz velük:
• Június 21-e: „Menj gördeszkázni!”-nap – A sportáruházak számára lehet érdekes, de gyorséttermek is kihasználhatják, hogy sok fiatal pattan aznap deszkára, illetve megy ki a szabadba.
• Július 5-e: macskák világnapja – A macskák sok helyen családtagnak számítanak. Nem egy weboldal szeretne magának annyi lájkot megszerezni, mint ahányat egy cicás videó kap. Most itt a remek alkalom! Készíts édes Facebook-posztot cicákról vagy kérd meg a célközönségedet, küldjenek ők cicás képeket, amelyen a terméked is látható! Természetesen a macskaeledellel foglalkozó webshopok itt előnyben vannak.
• Július 13-a: a nagymamák világnapja – Mi jut eszedbe a nagymamákról? A biztonságot jelképező otthon, a lekvárbefőzés vagy a kötögetés? Esetleg a vagány nagyik, akik együtt gördeszkáznak az unokákkal? Ez a világnap is sok webáruházhoz kapcsolható. Ha szolgáltatásod van, tarthatsz egy „Hozd el a nagymamádat is!” napot, de ha édességeket árusítasz, akkor adhatsz kedvezményt ezen az ünnepen azoknak, akik unokáiknak vásárolnak.
További érdekes világnapok a család, a barátság és a szerelem jegyében, melyet felhasználhatsz akár induló webáruházban is:
- A szülők világnapja – június 1.
- Az ölelés napja – július első szombatja
- A csók világnapja – július 6.
- A barátság világnapja – július 30.
- A fiatalok világnapja – augusztus 12.
Bár ősszel az iskolakezdés miatt elég nagy a kommunikációs zaj az interneten, azért nem lehetetlen egy-két sikeres kampányt indítani ekkor sem. A Black Friday előtt is vannak olyan napok, amelyek hasznosíthatók:
• Szeptember 29-e: a kávé világnapja – Eredetileg csak Japánban ünnepelték, de 2009 óta már az egész világon megemlékeznek erről a napról a kávézás szerelmesei. Édességboltok, kávéfőzéshez használható eszközöket kínáló áruházak számára ideális ez a világnap egy kóstoló vagy akció megtartására.
• November 19-e: Nemzetközi férfinap – Magyarországon 2009 óta ünnep. Minden olyan helyen érdemes akciókkal, különleges ajánlatokkal készülni, ahol férfiakból áll a célközönség.
Az év vége felé már minden kereskedő az adventi és a karácsonyi forgatagra készül. A hagyományos ünnepek szerepét a világnapok nem vehetik át, de színesíthetik a marketingkommunikációt. Ha szükséged van további tippekre az online marketingedhez, keress minket bátran! A CoderWeb csapata egész évben elérhető!
Címkék
2019. április 10.
Az ingyenesen elérhető weboldal készítő alkalmazások használata gyors és egyszerű megoldást jelenthet, azonban egy komoly vállalkozás esetében sajnos nem túl jó döntés. Ahhoz, hogy oldalunk valóban működőképes, stabil, és a modern kor igényeinek megfelelő legyen, érdemes a feladatra képzett szakembert keresnünk. De milyen tulajdonságok alapján vágjunk bele a legalkalmasabb fejlesztő megtalálásába?