Utolsó frissítés: Szerző:

Webáruházad van? Íme, néhány érdekes világnap a kampányaid elkészítéséhez

Bár létezik pingvin- és cápatudatossági világnap is, most olyan világnapokat mutatunk neked, amelyek az online marketingedet támogathatják.
Cikkünkben ötleteket adunk kreatív felhasználásukra. Inspirálódj általunk!

A világnapok fontossága

A világnapok olyan fix napok vagy mozgóünnepek, amelyeket az egész világon számontartanak. Nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy webáruházad termékeit népszerűsítsd általuk, sőt egy-egy kampányt is időzíthetsz a jelentősebb napokhoz kapcsolódóan.

Ezek között a napok között találsz komolyabbat és viccesebbet is, rajtad múlik, melyiket használod fel és milyen módon. Ezek nem olyan közismert ünnepek, mint a karácsony vagy a húsvét, éppen ezért az újdonság varázsával hatnak.

Ha szeretnél egy kis színt vinni vállalkozásod kommunikációjába, feldobnád az online marketinget valamilyen frappáns ötlettel, akkor ne habozz! Válaszd ki a felsorolt napok közül azokat, melyek relevánsak lehetnek webáruházad számára és hódítsd meg a célközönséged!

Nem is csigázunk tovább, íme, néhány nem túl közismert világnap az év első feléből hónapok szerint csoportosítva és némi marketingötlettel megspékelve.

Világnapok az év elején

Január 2-a: az introvertáltak világnapja – Ebből az alkalomból küldhetsz ki hírlevelet, melyben bemutatod az introvertáltak jellemzőit és biztosíthatod őket a megértésedről. Ők azok, akik biztosan nem fognak keresni téged sem mobilon, de még e-mailben sem, ha kérdeznének valamit a termékeiddel kapcsolatban. Adj nekik lehetőséget arra, hogy névtelenül tehessenek fel kérdéseket, például egy űrlap segítségével.

Január 8-a: a hóemberek világnapja – Ez egy viccesebb világnap, szervezz hóember-, vagy ha hó nincs, homokember-építő versenyt, a legjobb beküldött képeket jutalmazhatod. Amennyiben karácsonyfadíszeket vagy dekorációkat árulsz, akkor a megmaradt díszek közül ajándékozhatsz párat.

Február 3-a: a rejtvényfejtők világnapja – Remek alkalom egy keresztrejtvényt vagy egy kvízt összeállítani és a helyes megfejtőket megjutalmazni. Természetesen a kérdéseid a termékeidre vonatkozzanak. Akár megoldhatod azt is, hogy csak az tudja megadni a jó válaszokat, aki vásárolt már nálad.

Fontosabb tavaszi világnapok

Március 5-e: a DJ-k világnapja – Hangtechnikai cuccokat árulsz? Akkor adhatsz kedvezményt ezen a napon.

Március 25-e: a gofri világnapja – Ki ne szeretné a gofrit? Bár ekkor még nincs strandszezon, mégis jó alkalom arra, hogy elfogyasszunk belőle párat ezen a napon. Éttermeken kívül az édességeket vagy háztartási eszközöket forgalmazók is kihasználhatják a világnap nyújtotta előnyöket. Készülhet egy blogcikk a legjobb gofrireceptekről például.

Április 9-e: unikornis világnap – Játékáruházak, gyerekruhaárusok, figyelem! Ez a ti napotok! Az unikornis-őrület sosem ér véget, ezért akár egész hétre hirdethettek „Egyet fizet, kettőt kap!”- akciót is!

Viccesebb világnapok az anyák napja, a ballagás és a gyermeknap mellé

Május 4-e: Star Wars-nap – Ehhez nincs mit hozzáfűzni, szinte bármelyik szegmensben hasznosítható. Játékoktól kezdve a lámpákon át az ágyneműkig, pólókig minden lehet érintett. Készülhetnek gyerekrajzok a témában, a felnőttek pedig tölthetnek ki kvízt, amiben bizonyíthatják, mennyire jól ismerik a filmeket. Az unikornis-őrülethez hasonlóan ezt is tervezhetitek egy hétre. Hírlevélben és a social media csatornákon keresztül is felhívhatjátok az emberek figyelmét e jeles ünnepre.

Május 16-a: a rajzolás világnapja – a kreatív, hobbi kellékeket árusítók, papír-írószert forgalmazó webáruházak készíthetnek ötletes kampányt ezt felhasználva. Be lehet mutatni egy rövid videón az eszközöket használat közben.

Május 25-e: törülközőnap – Ha még nem hallottál erről a napról, az azért van, mert nem olvastad a Galaxis útikalauz stopposoknak című könyvet. Az USA-ban ekkor Douglas Adams író emlékére a rajongók törülközővel a nyakukban mennek a munkába. Erről lehet fényképet készíttetni, majd a beérkezett fotókat posztolni a Facebook-csoportodban, ennek közösségépítő ereje van. A könyvesboltok mindenképp használják ki a világnapban rejlő lehetőségeket!

Nyári világnapok a környezettudatosság jegyében

A nyári uborkaszezont kihasználhatod, ha közérdekű témákkal kapcsolatban adsz információkat a célközönségednek. Íme, néhány jelentősebb világnap a minden embert érintő ügy kapcsán:

Június 5-e: környezetvédelmi világnap – 1972-ben ezen a napon nyílt meg Stockholmban "Ember és bioszféra" címmel az ENSZ első környezetvédelmi világkonferenciája. Ma egyre nagyobb hangsúly helyeződik erre a témára, így ezen a napon bármely csatornán kommunikálhatod, hogy a te céged miért ökotudatos. A zöld színt bármilyen kreatív módon felhasználhatod a kampányodban, ez jelképezi a természet iránti tiszteletet.

Június 29-e: Nemzetközi Duna-nap – Ez is a környezettudatosságról szól. Ha van olyan terméked vagy szolgáltatásod, amely összeköthető országunk nagy folyójával, bátran használd ki a világnapban rejlő lehetőségeket! Fotók, videók készülhetnek a Duna partján, amelyeket a közösségi médiában megosztva népszerűsítheted vállalatodat.

Július 3-a: zacskómentes világnap – Célja az egyszer használatos műanyagzacskók használatának megszüntetése, remekül kapcsolható a környezetvédelmi világnaphoz, akár egy egész hónapra tervezett kampány is épülhet a témára. Termékbemutatókkal, összehasonlításokkal lehet készülni: blog, videó vagy podcast formájában is akár.

Családias világnapok a hőség idején

Kicsit könnyedebb témákkal is színesítheted a kommunikációdat nyáron. Összegyűjtöttünk pár olyan eseményt, amivel az empátiádat, a nyitottságodat tudod kifejezni, egyben a vevőidnek is kedveskedhetsz velük:

Június 21-e: „Menj gördeszkázni!”-nap – A sportáruházak számára lehet érdekes, de gyorséttermek is kihasználhatják, hogy sok fiatal pattan aznap deszkára, illetve megy ki a szabadba.

Július 5-e: macskák világnapja – A macskák sok helyen családtagnak számítanak. Nem egy weboldal szeretne magának annyi lájkot megszerezni, mint ahányat egy cicás videó kap. Most itt a remek alkalom! Készíts édes Facebook-posztot cicákról vagy kérd meg a célközönségedet, küldjenek ők cicás képeket, amelyen a terméked is látható! Természetesen a macskaeledellel foglalkozó webshopok itt előnyben vannak.

Július 13-a: a nagymamák világnapja – Mi jut eszedbe a nagymamákról? A biztonságot jelképező otthon, a lekvárbefőzés vagy a kötögetés? Esetleg a vagány nagyik, akik együtt gördeszkáznak az unokákkal? Ez a világnap is sok webáruházhoz kapcsolható. Ha szolgáltatásod van, tarthatsz egy „Hozd el a nagymamádat is!” napot, de ha édességeket árusítasz, akkor adhatsz kedvezményt ezen az ünnepen azoknak, akik unokáiknak vásárolnak.

További érdekes világnapok a család, a barátság és a szerelem jegyében, melyet felhasználhatsz akár induló webáruházban is:

- A szülők világnapja – június 1.
- Az ölelés napja – július első szombatja
- A csók világnapja – július 6.
- A barátság világnapja – július 30.
- A fiatalok világnapja – augusztus 12.

Ősszel is találsz érdeklődésre számot tartó világnapot

Bár ősszel az iskolakezdés miatt elég nagy a kommunikációs zaj az interneten, azért nem lehetetlen egy-két sikeres kampányt indítani ekkor sem. A Black Friday előtt is vannak olyan napok, amelyek hasznosíthatók:

Szeptember 29-e: a kávé világnapja – Eredetileg csak Japánban ünnepelték, de 2009 óta már az egész világon megemlékeznek erről a napról a kávézás szerelmesei. Édességboltok, kávéfőzéshez használható eszközöket kínáló áruházak számára ideális ez a világnap egy kóstoló vagy akció megtartására.

November 19-e: Nemzetközi férfinap – Magyarországon 2009 óta ünnep. Minden olyan helyen érdemes akciókkal, különleges ajánlatokkal készülni, ahol férfiakból áll a célközönség.

Advent és karácsony

Az év vége felé már minden kereskedő az adventi és a karácsonyi forgatagra készül. A hagyományos ünnepek szerepét a világnapok nem vehetik át, de színesíthetik a marketingkommunikációt. Ha szükséged van további tippekre az online marketingedhez, keress minket bátran! A CoderWeb csapata egész évben elérhető!

 

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. augusztus 14.

A landing oldal az online értékesítés és a konverzióra csábítás hatékony eszköze. De csak akkor, ha a kivitelezés professzionális: a design segíti a konverziószerzést, a szöveg pedig ütős, meggyőző és nem hagyja a látogatót kihátrálni a konverzióból. A munka első felét nyugodtan bízd ránk. A másik feléhez pedig megmutatjuk, milyen elemekből kell állnia egy landing oldal szövegezésének ahhoz, hogy dőljenek a konverziók.

2023. január 22.

Egy tanulmány szerint havonta 431 millió ember használja a Pinterestet, mint inspirációs forrást az élet minden területéhez: barkácsoláshoz, divathoz, lakberendezéshez, mindennapi receptekhez. A 14. legaktívabb közösségi médiaplatform, és egyike azoknak, amelyeken a legjelentősebb az üzleti promóció lehetősége. A Pinterest minden bizonnyal a közösségi média nagy játékosai közé sorolható, még akkor is, ha a számok nem érik el a versenytársait, a Facebookot és az Instagramot.

Népszerű bejegyzések