Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Ha már megvan céged weboldala és érkeznek a megrendelések, akkor eljött az ideje tovább fejlődni. Ehhez pedig egy hatékony eszköz: a Facebook marketing.
Nem érted, hogy vállakozóként miért fontos a mai világban a social médiában való jelenlét? Főleg a személyre szabott Facebook oldal, amely még mindig nagyszerű eredményeket képes generálni. Fontos megértened, hogy újabb és újabb piacok felé kell nyitnod, ha fenn akarod tartani a céged dinamikus fejlődését, mert innováció nélkül egész egyszerűen elakadsz.
Hogy miért van szükséged social media felületre? Egész egyszerűen azért, mert remekül automatizálható és skálázható, ezáltal sokkal több bevételre tehetsz szert. Persze ehhez rengeteg idő, munka és kreatív ihlet kell.
Ezért kell az, hogy a cégedet minden csatornán megmutasd, hiszen minden platformnak megvan a maga célcsoportja, akiket te is elérhetsz. Az alábbi összeállításban elsősorban a Facebookról lesz szó, hogy hogyan tudod beépíteni a marketingedbe?
A Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy lehetőséget biztosít arra, hogy közvetlenül kommunikálj a célközönségeddel.
Ha meghívást kapsz egy partira, de nem mész el, akkor nem ismersz meg új embereket, és fordítva. Ezt az elméletet a Facebookra is, mint közösségépítő- és üzleti platformra teljes mértékben rá lehet fogni.
Ossz meg minél több információt magadról, a cégedről, hogy milyen problémákat oldanak meg a termékeid, szolgáltatásaid. De figyelj arra is, hogy bevond a klienseidet, kérdezd meg a tapasztalataikról, vond be őket a termékek fejlesztésébe.
Mindez egyszerűnek hangzik, de nem az, mivel a Facebook algoritmusa állandóan változik, a digitális zajban nem könnyű kitűnni, de megéri az erőfeszítést.
Üzleti facebook oldalad olyan mintha a te és a csapatod mini avatárjai lennének, hiszen akkor is kommunikálnak az ügyfelekkel, ha éppen nem vagy jelen.
Viszont ha ennél többre vágy a személyes jelenlét által olyan mély kapcsolatokat alakíthatsz ki, amik jóval túlmutatnak a hagyományos ügyfélszolgálaton.
Maga a közösségépítés tulajdonképpen az automatizáció egy része, hiszen az aktív tagok maguk generálják a tartalmat. Ilyenkor nem kell törődnöd a tartalom előállításával, hiszen azt megteszik helyetted az aktív tagok, a rajongók.
Általánosságban nem túl kreatív stratégia, ha pusztán azért csinálsz valamit, mert a versenytársad is ezt teszi. Azonban a közösségi médiás jelenléttel kapcsolatban más a helyzet.
Nagy hátrány, ha a konkurenciád használja a közösségi médiát. Azt a visszajelzést, amit tőled nem kapnak meg, tőle igen – viszont ez egyben azt is jelenti, hogy a pénzüket nála, és nem nálad költik el.
A Facebook egy olyan digitális mikrokozmosz, ahol millió bolygó kering, és a te bolygód csak egy pici, a sok közül. Bátornak kell lenned, időt és energiát kell szánnod arra, hogy a bolygót a lájkolóid által benépesítsd.
Épp ezért, először is nagyon jól kell ismerd a cégedet, a brandedet, hogy őszintén tudj „megszólalni” a Facebookon, mindezt egyedien és kreatívan.
Feladataid:
2024. július 15.
Az online marketing világában nagyon sok olyan kifejezés található, amelyek jelentésével nem mindenki van tisztában. Most a sales funnel, azaz az értékesítési tölcsér bemutatását tűztük ki célul, mert ha megtudod, mire jó ez az eszköz és hogyan kell használni, nagyobb látogatószámot, jobb konverziós arányt és ebből kifolyólag magasabb bevételt érhetsz el honlapoddal, webáruházaddal. Kezdjünk is neki!