Utolsó frissítés: Szerző:

SEO szövegírás – mire figyelj, hogy szeressen a kereső?

Azt már tudod, hogy a rendszeres tartalomgyártás nagyban hozzájárul az online sikeredhez. El is kezdenél szakmai blogot írni a honlapodra, de nem tudod, hogyan kellene csinálnod, hogy gyorsan előre kerülj a keresőben? Megmondjuk, mit tehetsz ennek érdekében.

A SEO elég összetett terület, szorosan kapcsolódik a weboldal felépítéséhez. De a technikai SEO-n túl van egy fontos része, amit leginkább a SEO szövegírással írhatunk körül. A SEO szövegírás olyan tartalomgyártást jelent, amikor a keresőoptimalizálás szabályainak megfelelően készítünk tartalmat a weboldalra, pl. egy blogcikk formájában.

Röviden és érthetően

Gondolj úgy az algoritmusra, ami végigpásztázza a weboldaladat, mintha egy általános iskolás gyerek érdeklődését kellene fenntartanod. Vajon mire lesz ehhez szükséged? Érdekes tartalomra, képekre, és egyszerűségre.

Amikor a SEO szövegírás szabályai szerint szeretnél elkészíteni egy tartalmat, akkor nagyon fontos, hogy egyszerű mondatokat írj. Törekedj az egyenes szórendre. Ne legyenek túl hosszúak a mondatok, és kerüld az idegen szavakat. Akármilyen szakterületre is írod a blogot, a túl szakmai kifejezések nehezítik a szöveg érthetőségét.

Alcímek, felsorolások

Rövid bekezdéseket használj, és sűrűn tördeld a szöveget. Remekül tagolhatod az írásodat alcímek, fejezetcímek használatával. A felsorolásokat rendezd külön sorba, számozd vagy tegyél elé kötőjelet, hogy átláthatóbb legyen. Használhatsz kiemeléseket is. A fontos gondolatokat szedd félkövérrel, vagy dőlt betűvel.

Kulcsszó meghatározása

A kulcsszavak meghatározása piacismeretet igénylő feladat. Vizsgáld meg, hogy a vásárlóidat, ügyfeleidet milyen témák érdekelhetik a cégeddel, termékeiddel kapcsolatban. Írj egy listát azokról a dolgokról, amik eszedbe jutnak, majd bővítsd ki – a legegyszerűbb, ha a Google Kulcsszótervezőjét használod erre a célra.

Ha készen állsz, válassz ki egy-egy kulcsszót és keress rá a Google-ben. Nézd meg a találatokat! Kik és milyen típusú tartalommal jelennek meg az organikus találatok első helyein? Ha főleg termékeket találsz, akkor gondold át még egyszer, hogy biztos ezt szeretnéd-e.

Nagyobb esélyed van beszállni a versenybe, ha olyan típusú tartalmat készítesz, mint amik már előkelő helyen szerepelnek a keresőben erre kulcsszóra. Sokszor elég, ha csak egy szóval kiegészíted a kulcsszavadat, és máris a legjobb tartalomgyártók között találod magad.

A SEO szövegírás lelke: a kulcsszavak elhelyezése a szövegben

A közhiedelemmel ellentétben a SEO szövegírás nem merül ki annyiban, hogy minden 3. mondatba beleerőszakolod valahogy a kulcsszavadat. A jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy a kulcsszó túlzott erőltetése inkább ront a helyzeten, mint javít.

Ez tehát azt jelenti, hogy finom arányérzékkel kell megjelenítened a kulcsszavadat, de csak ott, ahol valóban szükséges. Hogy melyek ezek a helyek?

  • A title,
  • Az URL,
  • A főcím.

Ezek a legfontosabbak. Ha ide beteszed a kulcsszót, akkor már nagy baj nem érhet. Nyugodtan használhatsz többes számot, ragozást, még akár szó is közbe ékelődhet. Ezekkel már elbánik a Google keresőmotorja.

A további helyek, ahová beteheted, hogy biztosítsd az 1. helyedet:

  • alcímbe,
  • főszövegben elhelyezve,
  • kép nevébe és image alt textbe,
  • meta leírásba.

Helyesírás-ellenőrzés

Ha mindezzel megvagy, már csak egy dolog van, amivel agyonvághatod a SEO-zott szövegedet. Az pedig a helyesírási hibák. Ezek ugyanis nem csak az olvasóidat zavarják. A Google algoritmusa nem tudja értelmezni az elütéseket, ezért ezeket feltétlenül javítsd ki.

Futtass le egy helyesírás-ellenőrzést a Wordben, és menj végig még egyszer minden pirossal és kékkel aláhúzott elemen. Kész? Akkor már mehet is fel a blogodra!

Maradt még kérdésed? Szeretnél egy SEO auditot a weboldaladra? Írj nekünk!

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. január 14.

Egy jól működő honlap legfontosabb eleme a főoldal, hiszen ez az a hely, ahová a látogatók többsége érkezik, itt érik őket az első impulzusok vállalkozásunkkal kapcsolatban. Különösen fontos tehát, hogy honlapunk főoldala mindig logikusan, átláthatóan legyen felépítve. Ezért most hoztunk pár tippet azzal kapcsolatban, hogy hogyan is kell kinéznie egy felhasználó- és keresőbarát főoldalnak, és mi az, amit a siker érdekében mindenképp tartalmaznia kell.

2023. március 29.

Amikor digitális marketingről beszélünk, elmondható, hogy egy olyan módszer, amely a siker magaslataira emelheti vállalkozásodat. De mindez csak egy jól kidolgozott, a márkának megfelelő, és az iparág új trendjeihez igazodó stratégiával lehetséges. Folyamatosan változó iparágként minden évben látjuk a várt és kevésbé várt trendek megjelenését, amelyek segítenek a jövő szélesebb perspektívájának fejlesztésében.

Népszerű bejegyzések