Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Azt már tudod, hogy a rendszeres tartalomgyártás nagyban hozzájárul az online sikeredhez. El is kezdenél szakmai blogot írni a honlapodra, de nem tudod, hogyan kellene csinálnod, hogy gyorsan előre kerülj a keresőben? Megmondjuk, mit tehetsz ennek érdekében.
A SEO elég összetett terület, szorosan kapcsolódik a weboldal felépítéséhez. De a technikai SEO-n túl van egy fontos része, amit leginkább a SEO szövegírással írhatunk körül. A SEO szövegírás olyan tartalomgyártást jelent, amikor a keresőoptimalizálás szabályainak megfelelően készítünk tartalmat a weboldalra, pl. egy blogcikk formájában.
Gondolj úgy az algoritmusra, ami végigpásztázza a weboldaladat, mintha egy általános iskolás gyerek érdeklődését kellene fenntartanod. Vajon mire lesz ehhez szükséged? Érdekes tartalomra, képekre, és egyszerűségre.
Amikor a SEO szövegírás szabályai szerint szeretnél elkészíteni egy tartalmat, akkor nagyon fontos, hogy egyszerű mondatokat írj. Törekedj az egyenes szórendre. Ne legyenek túl hosszúak a mondatok, és kerüld az idegen szavakat. Akármilyen szakterületre is írod a blogot, a túl szakmai kifejezések nehezítik a szöveg érthetőségét.
Rövid bekezdéseket használj, és sűrűn tördeld a szöveget. Remekül tagolhatod az írásodat alcímek, fejezetcímek használatával. A felsorolásokat rendezd külön sorba, számozd vagy tegyél elé kötőjelet, hogy átláthatóbb legyen. Használhatsz kiemeléseket is. A fontos gondolatokat szedd félkövérrel, vagy dőlt betűvel.
A kulcsszavak meghatározása piacismeretet igénylő feladat. Vizsgáld meg, hogy a vásárlóidat, ügyfeleidet milyen témák érdekelhetik a cégeddel, termékeiddel kapcsolatban. Írj egy listát azokról a dolgokról, amik eszedbe jutnak, majd bővítsd ki – a legegyszerűbb, ha a Google Kulcsszótervezőjét használod erre a célra.
Ha készen állsz, válassz ki egy-egy kulcsszót és keress rá a Google-ben. Nézd meg a találatokat! Kik és milyen típusú tartalommal jelennek meg az organikus találatok első helyein? Ha főleg termékeket találsz, akkor gondold át még egyszer, hogy biztos ezt szeretnéd-e.
Nagyobb esélyed van beszállni a versenybe, ha olyan típusú tartalmat készítesz, mint amik már előkelő helyen szerepelnek a keresőben erre kulcsszóra. Sokszor elég, ha csak egy szóval kiegészíted a kulcsszavadat, és máris a legjobb tartalomgyártók között találod magad.
A közhiedelemmel ellentétben a SEO szövegírás nem merül ki annyiban, hogy minden 3. mondatba beleerőszakolod valahogy a kulcsszavadat. A jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy a kulcsszó túlzott erőltetése inkább ront a helyzeten, mint javít.
Ez tehát azt jelenti, hogy finom arányérzékkel kell megjelenítened a kulcsszavadat, de csak ott, ahol valóban szükséges. Hogy melyek ezek a helyek?
Ezek a legfontosabbak. Ha ide beteszed a kulcsszót, akkor már nagy baj nem érhet. Nyugodtan használhatsz többes számot, ragozást, még akár szó is közbe ékelődhet. Ezekkel már elbánik a Google keresőmotorja.
A további helyek, ahová beteheted, hogy biztosítsd az 1. helyedet:
Ha mindezzel megvagy, már csak egy dolog van, amivel agyonvághatod a SEO-zott szövegedet. Az pedig a helyesírási hibák. Ezek ugyanis nem csak az olvasóidat zavarják. A Google algoritmusa nem tudja értelmezni az elütéseket, ezért ezeket feltétlenül javítsd ki.
Futtass le egy helyesírás-ellenőrzést a Wordben, és menj végig még egyszer minden pirossal és kékkel aláhúzott elemen. Kész? Akkor már mehet is fel a blogodra!
Maradt még kérdésed? Szeretnél egy SEO auditot a weboldaladra? Írj nekünk!
2024. május 20.
Azt, hogy kiből lesz vásárló és ügyfél, sok minden befolyásolja. Azonban, ha ismered a vásárlási döntés folyamatát, hatékonyabban tudod megszólítani a potenciális vevőidet és a hirdetési kampányaidat is jobban meg tudod tervezni. Hogy sikereket érhessen el céged, használd fel Engel ötlépcsős modelljét, melyet most bemutatunk neked.
2019. május 30.
Egy jó weboldal a mai világban sokkal többet jelent egy egyszerű információforrásnál. Digitális marketingkampányod legfontosabb eleme, melynek feladata, hogy vállalkozásod a lehető legprofibb módon képviselje az online világban. Az elhanyagolt honlap nem csupán haszontalan, de cégedet, márkádat is rossz színben tünteti fel látogatóid előtt. De honnan állapíthatod meg, hogy oldalad nem elég felhasználóbarát és azonnali frissítésre, újratervezésre szorul?