Utolsó frissítés: Szerző:

SEO szövegírás – mire figyelj, hogy szeressen a kereső?

Azt már tudod, hogy a rendszeres tartalomgyártás nagyban hozzájárul az online sikeredhez. El is kezdenél szakmai blogot írni a honlapodra, de nem tudod, hogyan kellene csinálnod, hogy gyorsan előre kerülj a keresőben? Megmondjuk, mit tehetsz ennek érdekében.

A SEO elég összetett terület, szorosan kapcsolódik a weboldal felépítéséhez. De a technikai SEO-n túl van egy fontos része, amit leginkább a SEO szövegírással írhatunk körül. A SEO szövegírás olyan tartalomgyártást jelent, amikor a keresőoptimalizálás szabályainak megfelelően készítünk tartalmat a weboldalra, pl. egy blogcikk formájában.

Röviden és érthetően

Gondolj úgy az algoritmusra, ami végigpásztázza a weboldaladat, mintha egy általános iskolás gyerek érdeklődését kellene fenntartanod. Vajon mire lesz ehhez szükséged? Érdekes tartalomra, képekre, és egyszerűségre.

Amikor a SEO szövegírás szabályai szerint szeretnél elkészíteni egy tartalmat, akkor nagyon fontos, hogy egyszerű mondatokat írj. Törekedj az egyenes szórendre. Ne legyenek túl hosszúak a mondatok, és kerüld az idegen szavakat. Akármilyen szakterületre is írod a blogot, a túl szakmai kifejezések nehezítik a szöveg érthetőségét.

Alcímek, felsorolások

Rövid bekezdéseket használj, és sűrűn tördeld a szöveget. Remekül tagolhatod az írásodat alcímek, fejezetcímek használatával. A felsorolásokat rendezd külön sorba, számozd vagy tegyél elé kötőjelet, hogy átláthatóbb legyen. Használhatsz kiemeléseket is. A fontos gondolatokat szedd félkövérrel, vagy dőlt betűvel.

Kulcsszó meghatározása

A kulcsszavak meghatározása piacismeretet igénylő feladat. Vizsgáld meg, hogy a vásárlóidat, ügyfeleidet milyen témák érdekelhetik a cégeddel, termékeiddel kapcsolatban. Írj egy listát azokról a dolgokról, amik eszedbe jutnak, majd bővítsd ki – a legegyszerűbb, ha a Google Kulcsszótervezőjét használod erre a célra.

Ha készen állsz, válassz ki egy-egy kulcsszót és keress rá a Google-ben. Nézd meg a találatokat! Kik és milyen típusú tartalommal jelennek meg az organikus találatok első helyein? Ha főleg termékeket találsz, akkor gondold át még egyszer, hogy biztos ezt szeretnéd-e.

Nagyobb esélyed van beszállni a versenybe, ha olyan típusú tartalmat készítesz, mint amik már előkelő helyen szerepelnek a keresőben erre kulcsszóra. Sokszor elég, ha csak egy szóval kiegészíted a kulcsszavadat, és máris a legjobb tartalomgyártók között találod magad.

A SEO szövegírás lelke: a kulcsszavak elhelyezése a szövegben

A közhiedelemmel ellentétben a SEO szövegírás nem merül ki annyiban, hogy minden 3. mondatba beleerőszakolod valahogy a kulcsszavadat. A jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy a kulcsszó túlzott erőltetése inkább ront a helyzeten, mint javít.

Ez tehát azt jelenti, hogy finom arányérzékkel kell megjelenítened a kulcsszavadat, de csak ott, ahol valóban szükséges. Hogy melyek ezek a helyek?

  • A title,
  • Az URL,
  • A főcím.

Ezek a legfontosabbak. Ha ide beteszed a kulcsszót, akkor már nagy baj nem érhet. Nyugodtan használhatsz többes számot, ragozást, még akár szó is közbe ékelődhet. Ezekkel már elbánik a Google keresőmotorja.

A további helyek, ahová beteheted, hogy biztosítsd az 1. helyedet:

  • alcímbe,
  • főszövegben elhelyezve,
  • kép nevébe és image alt textbe,
  • meta leírásba.

Helyesírás-ellenőrzés

Ha mindezzel megvagy, már csak egy dolog van, amivel agyonvághatod a SEO-zott szövegedet. Az pedig a helyesírási hibák. Ezek ugyanis nem csak az olvasóidat zavarják. A Google algoritmusa nem tudja értelmezni az elütéseket, ezért ezeket feltétlenül javítsd ki.

Futtass le egy helyesírás-ellenőrzést a Wordben, és menj végig még egyszer minden pirossal és kékkel aláhúzott elemen. Kész? Akkor már mehet is fel a blogodra!

Maradt még kérdésed? Szeretnél egy SEO auditot a weboldaladra? Írj nekünk!

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. január 29.

Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük a négy legfontosabb dolgot, melyet mindenképp érdemes ellenőrizned azelőtt, hogy honlapod elérhetővé tennéd a nyilvánosság számára.

2023. december 01.

A hírlevél csillaga nem áldozott le! Továbbra is ez az egyik legnépszerűbb és leghatásosabb online marketing eszköz, ezért, ha szeretnéd bevételeidet növelni, élj a hírlevelek adta a lehetőséggel! Ha még nem tudod, hogyan kell egy ilyet megírni és miről is szóljon egy-egy e-mail, olvasd el hasznos tanácsainkat, melyeket a profi cégek útmutatásaiból állítottunk össze.

Népszerű bejegyzések