Utolsó frissítés: Szerző:

3 + 1 ok, amiért honlapodat érdemes rendszeresen frissítened

Nincs is annál rosszabb, mintha egy alapvetően jól felépített weboldal elavult információkkal van tele. Hiába kutatunk hasznos információk után, csak hónapok óta aktualitásukat vesztett blogcikkeket, rosszabb esetben nem működő kontaktot vagy céginformációt találnunk.

Pedig honlapunk naprakészen tartása több szempontból is fontos feladat. Most azt is megmutatjuk, miért!

Látogatószám növelése

Látogatóid nyilván azért járnak weboldaladra, hogy ott olyan tartalmakat találjanak, mely segít megoldani problémáikat. Folyamatosan frissülő, releváns kontent nélkül bármennyire szeretnéd, egyáltalán nem, vagy csak nagyon nehezen növelhető a látogatók száma.

Egy teljesen statikus oldal, melyet kizárólag céged bemutatására, elérhetőségeid reklámozására használsz, jóval kisebb eséllyel generál majd forgalmat, mint egy olyan honlap, ahol folyamatosan friss és érdekes tartalmakkal találkozhatnak a látogatók.

Éppen ezért érdemes egy üzleti honlapot is rendszeresen frissíteni, és az állandó tartalom mellett létrehozni egy hetente, kéthetente, vagy legalább havonta frissülő blog szekciót.

Bizalomépítés

Abban az esetben, ha egy látogató a weboldaladra téved és ott elavult információkat, aktualitásukat vesztett bejegyzéseket talál, nagyon hamar úgy dönthet, hogy továbbáll. Minél ritkábban frissíted ugyanis honlapod tartalmát, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy nem tudsz az aktuális problémákra megoldást kínálni.

Így nagyon könnyen elvesztheted azt a látszatot, hogy saját szakmádon belül megbízható szakember vagy, és rengeteg olyan látogató pártolhat el tőled, akik egy kicsit nagyobb energia befektetés mellett akár lojális kuncsaftjaiddá is válhattak volna.

Keresőoptimalizálás

A legfontosabb SEO szempontokkal blogunkon már sokat foglalkoztunk. A megfelelő kulcsszavazás és a linképítés jelentősége mellett pedig gyakran szó esett arról is, hogy a Google sokkal jobban szereti azokat az oldalakat, melyek tartalma bizonyos rendszerességgel frissül és naprakész.

Ha üzleti honlapodat egyszerű, statikus „online névjegyként” használod, nagy az esélye annak, hogy a keresőmotorok hátrányban részesítenek, és annak ellenére sem jelensz meg a találatok közt túl jó helyen, hogy szakmádon belül elismert névnek számítasz.

Arról már nem is beszélve, hogy minél több a friss tartalom az oldaladon, annál több kulcsszót alkalmazhatsz, és annál nagyobb előnnyel indulhatsz versenytársaiddal szemben a Google helyezésekért vívott, egyre élesebb versenyben.

Éppen ezért érdemes valamilyen módon folyamatosan friss kontenttel ellátnod potenciális látogatóidat. Indíts szakmai blogot, vagy tájékoztasd őket a céged, márkád körül történő dolgokról, amilyen gyakran csak lehetőséged van rá. Lehetőleg pedig figyelj arra is, hogy idővel aktualizáld azokat a bejegyzéseket, melyek elavult információkat tartalmaznak.

Mert megteheted

Üzleti honlapod az online marketing egyik legfontosabb eszköze. Gyakorlatilag bármire használhatod, a funkcióinak csak a képzeleted és erőforrásaid szabhatnak határt. Miért ne tennéd tehát hasznossá, és fordítanád a javadra a benne rejlő lehetőségeket?

A karbantartás olyan feladat, melyre mindenképp időt kell szánnod, és ha már így van, miért ne áldoznál egy kicsivel többet annak érdekében, hogy a megjelenés és a tartalom valóban professzionális minőségű legyen?

Ez persze igényel némi időt, energiát, és esetleg anyagi befektetést is, azonban a legtöbb esetben már rövid távon érezhető a látogatók és új, potenciális ügyfelek számából, hogy ez sokkal inkább hosszú távú beruházás, mintsem áldozat.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. március 21.

Egy igazán jó honlap felépítése kihívásokkal teli feladat, mely a biztos alapok mellett elkötelezettséget, és komoly szakmai tudást igényel. Habár a technológia ma már lehetővé teszi, hogy saját oldalad viszonylag egyszerűen, előre gyártott sablonok segítségével Te magad is megtervezhesd, felmerül a kérdés, hogy valóban érdemes-e ezzel bajlódnod, ha a munkát profikra is bízhatod?

2020. október 21.

A usability azon fogalmak egyike, melyet gyakorta hallani abban az esetben, ha weboldal tervezésről van szó. Sokak számára azonban nem teljesen tiszta a jelentése, és gyakran keverik össze a user experience, azaz a felhasználói élmény fogalmával. Most megmutatjuk, mit is jelent pontosan a használhatóság és miért fontos, hogy megteremtsd weboldalad felépítése során.

Népszerű bejegyzések