Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
„A helyesírás nem számít, a lényeg, hogy az emberek megértsék, amit olvasnak” – mondják egyre többen. Manapság, mikor az okostelefonok segítségével gyorsan küldhetünk üzenetet és a Google egy-két karakter beírása után felismeri, mire szeretnénk rákeresni, a helyesírás valóban sokszor másodlagos marad. Ékezetek nélküli szavak, magyartalan mondatok tömkelegével találkozhatunk a csetelések és böngészések során.
Az angol Reboot SEO ügynökség felmérése szerint azonban az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethet egy honlaptulajdonos az az, hogy nem figyel az oldalán található szövegek helyesírására. Sokakban ez bizalmatlanságot kelt, hiteltelenné teszi a vállalkozást.
A helyesírás egyfajta kulturáltságot is jelent, azt sugallja, hogy az adott téma szakértői vagyunk – minden tekintetben. Ám aki még a saját termékének a nevét, jellemzőit sem tudja helyesírási hiba nélkül leírni, nem tűnik hiteles szakembernek.
Vannak durva és kevésbe zavaró, kisebb helyesírási hibák is. Az utóbbiak fölött gyakran átsiklik a szem, sokszor a felhasználók észre sem veszik, míg a súlyosabb helyesírási vétségek kiábrándítóak tudnak lenni egy látogató számára.
A legtöbb gondot az összetett szavak helyesírása adja. Ha nem vagy biztos egy-egy kifejezés írásmódjában, akkor nézz utána a kérdéses szónak a Magyar helyesírási szótárban! Érdemes ezt a könyvet beszerezni, mert nagy segítségedre lehet a tartalomgyártás során. Az interneten is utána tudsz nézni sok kifejezésnek, ez ügyben keresd fel a https://helyesiras.mta.hu/ oldalt!
A j/ly kérdésében nincs engedmény! Ezeket a szavakat pontosan úgy kell leírni, ahogy a szabály megköveteli. Az egyik legsúlyosabb hibának számít, ha valaki elrontja ezeket a kifejezéseket, például muszály-t ír, muszáj helyett. Állítólag ez az egyik legidegesítőbb hiba.
Vannak bizonyos kifejezések, melyek helyesírásában nem biztosak az emberek. Mivel sokszor látják ezeket a szavakat helytelenül írva, azt gondolják, az a jó. Pedig egy kis utánajárással könnyen kideríthető, melyik a helyes írásmód.
Nézzünk néhány esetet!
helytelen: szervíz – helyes: szerviz
helytelen: mindíg – helyes: mindig
helytelen: nyitva tartás – helyes: nyitvatartás (=üzemidő)
helytelen: pékárú – helyes: pékáru
helytelen: Karácsony, Húsvét, Anyák Napja – helyes: karácsony, húsvét, anyák napja
helytelen: mien? – helyes: milyen?
A helyesírás elsajátítása nem ördöngösség. De ha nem vagy biztos abban, valóban jól írtál-e minden szót, célszerű átnézetni valakivel a szöveget, mielőtt felkerül a honlapra vagy megjelenik a közösségi médiában. Hidd el, ez megéri, hiszen azt mutatja, hogy igényes ember vagy, aki odafigyel minden részletre.
A keresőoptimalizálás miatt is fontos, hogy a szöveg a honlapodon megfelelő legyen. Az emberek valóban sokszor rosszul írják be a keresőbe az adott kifejezést, így azt gondolod, te is arra kényszerülsz, hogy hibásan írj le egy-egy szót, hogy rád találjanak.
Azonban az igényesség itt is többet ér! Ne rettentsd el azokat a vásárlókat, akik számára fontos a letisztultság, áttekinthetőség, egyértelműség! Használd helyesen a kifejezéseket, mindig a megfelelő írásmódot válaszd!
A keresőmotorok már vannak annyira okosak, hogy tudják, egy helytelenül beírt szó valójában mi akart lenni. Így olyan releváns oldalakra küldik a felhasználókat, amelyek értéket adnak. Ha pedig a te honlapod ilyen, sok időt töltenek majd el rajta a látogatók, tehát még feljebb kerülhetsz a találati listán.
Ha minket választasz, biztos lehetsz benne, hogy felhasználóbarát, keresőoptimalizálásra felkészített weboldalt készítünk neked. Kérj tőlünk ingyenes árajánlatot!
Címkék
2021. június 08.
Akik kicsit is jártasak a weboldalkészítés vagy az online marketing témakörében, azok egész biztosan hallottak már a sitemap, azaz webhelytérkép / oldaltérkép fogalmáról. Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, mi is az a sitemap, milyen jelentőséggel bír a SEO szempontjából, és belepillantunk abba is, hogyan optimalizálhatjuk megfelelően saját oldalunk térképét.
2021. október 06.
Nem elég az, ha cégünkkel jelen vagyunk a Facebook-on, legalább ennyire fontos az is, hogy milyen az oldalunk megjelenése. Most a tökéletes hatás érdekében megmutatjuk azt, hogyan méretezd tökéletesen a közösségi felületen használt borítóképed, profilképed, és milyen minőségű illusztrációkat használj posztjaidhoz!