Utolsó frissítés: Szerző:

Miért érdemes javítani a weboldal interaktivitását?

Amikor a vállalkozásod számára létrehozol egy weboldalt, vagy éppen frissíted a meglévő honlapot, akkor számos szempontot figyelembe kell venni. Ezek közé tartozik a dizájn, az információk tartalma, vagy éppen az egyediség.

Napjainkban pedig arra is figyelmet kell fordítani, hogy egy-egy oldal interaktív legyen. Mindezek azért fontosak, mert sokszor a weboldal az első olyan pont, ahol egy vásárló találkozik a termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal, így kiváló minőségűnek kell lennie.

A fenti felsorolásból a legújabb elem az interaktivitás, ami egyre nagyobb igény az oldalra látogatók részéről. Ez ugyanis segíthetik őket abban, hogy gyorsabban megtalálják az információkat, könnyebben megértsék azokat, és akár mélyebb betekintést nyújtsanak a termék vagy szolgáltatás működésébe.

Példaként említhetjük az online fogadási útmutatók publikálását. Ezek már önmagukban is tartalmas és informatív anyagok. Ha azonban a felhasználók ki is próbálhatják, hogy hogyan működnek a gyakorlatban, akkor sokkal könnyebben döntenek a regisztrációról, vagy éppen a vásárlásról.

Az alábbiakban megnézzük, hogy miért érdemes figyelmet fordítani az interaktív weboldal kialakítására, milyen előnyöket biztosíthat a vállalkozásunknak.

Növekszik a felhasználók elkötelezettsége

Ha a potenciális vásárlók nemcsak statikus felületeket olvasnak, hanem az oldal aktivitásra ösztönzi őket, akkor több időt töltenek majd el az oldalon. Ez pedig lehetőséget biztosít arra, hogy jobban megismerjék a termékeket. Ilyen aktivitás lehet a különböző konfigurációk létrehozása, az árak összehasonlítása, vagy valamilyen interaktív játék.

Növekszik a konverziók száma

Azzal, hogy az oldalra látogatókat bevonjuk bizonyos tevékenységekbe, lehetőséget adunk nekik arra, hogy mélyebb kapcsolatot teremtsenek a vállalattal, a márkával. Ezzel pedig növelhetjük annak az esélyét, hogy később vásárlóként térnek vissza az oldalra.

Javul a SEO rangsora az oldalnak

Azt már szinte említenünk sem kell, hogy mennyire fontos a keresőoptimalizálás az vállalatok weboldalai számára. Azt azonban érdemes tudni, hogy azokat az oldalakat, amelyek sok értékes adatot tartalmaznak, a keresőmotorok előnyben részesítik. Egy-egy interaktív menüpont pedig nagymértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy a SEO rangsorokban előrébb kerüljön az oldal.

Javul a felhasználói élmény az oldalon

A jó felhasználói élmény a vállalat, a vásárlók és a keresőoptimalizálás szempontjából is fontos. Ha a felhasználók jól érzik magukat az oldalon, akkor valószínűleg többször is visszatérnek, és részletesebben felfedezik az oldalt, és akár azonnal, akár a későbbiekben vásárolni is fognak. Ez a keresőoptimalizálásban is jobb besorolást eredményez, hiszen a vásárlók hosszabb időt töltenek el az oldalon, illetve a visszapattanási arány is alacsonyabb. Ez lényegében jelzi a keresőmotoroknak, hogy jobb minőségű weboldallal van dolguk. Végül pedig a vállalatok számára is pozitívum, hiszen az a felhasználó, aki több időt tölt el az oldalon, nagyobb eséllyel fog vásárolni is.

Növekszik a megosztások száma

Ha a felhasználók érdekes tartalmat találnak az oldalon, akkor azt szívesebben osztják meg másokkal. Ez növeli a vállalat közösségi média jelenlétének a számát is. Ez azért fontos, mivel manapság ez az egyik első számú vásárlói felület, ahol megfelelő tartalommal és megosztásokkal akár vásárlókat is lehet szerezni.

Összegzés

Sokszor tapasztalhatjuk, hogy egy jó weboldalon a statikus tartalom ma már nem elegendő. Egy interaktív oldal több lehetőséget biztosít arra, hogy a vásárlók több időt töltsenek el a böngészéssel, ami a keresőoptimalizálás szempontjából is hasznos lehet.


Fejléckép forrása: unsplash
Fotó forrása: unsplash

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2018. december 05.

Egy sikeres honlap megtervezése felépítése komoly feladat, mely nem csupán elhivatottságot, de kellő mértékű szakmai tapasztalatot is igényel. A felhasználók igényei és weboldalakkal szemben támasztott elvárások az elmúlt évek során ugrásszerűen megnövekedtek, ezekkel az igényekkel pedig, ha tetszik, ha nem, lépést kell tartani. De hogyan is vágjunk neki a feladatnak, ha sosem csináltunk még ilyet korábban?

2023. január 12.

Amint azt már te is tudod, a Google Analytics az az eszköz, amelyen keresztül mindent nyomon lehet követni, ami egy weboldal teljesítményével és online marketingtevékenységével kapcsolatos. Segít következtetéseket levonni és fontos döntéseket meghozni a jövőbeli stratégiára vonatkozóan. Adatokat ad vállalkozásod számára a forgalmi források, a felhasználók által meglátogatott oldalak, az oldallal interakcióba lépő célközönség szegmenseiről, viselkedésükről és több száz más, a marketingfolyamatban fontos mérőszámról.

Népszerű bejegyzések