Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Amikor a vállalkozásod számára létrehozol egy weboldalt, vagy éppen frissíted a meglévő honlapot, akkor számos szempontot figyelembe kell venni. Ezek közé tartozik a dizájn, az információk tartalma, vagy éppen az egyediség.
Napjainkban pedig arra is figyelmet kell fordítani, hogy egy-egy oldal interaktív legyen. Mindezek azért fontosak, mert sokszor a weboldal az első olyan pont, ahol egy vásárló találkozik a termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal, így kiváló minőségűnek kell lennie.
A fenti felsorolásból a legújabb elem az interaktivitás, ami egyre nagyobb igény az oldalra látogatók részéről. Ez ugyanis segíthetik őket abban, hogy gyorsabban megtalálják az információkat, könnyebben megértsék azokat, és akár mélyebb betekintést nyújtsanak a termék vagy szolgáltatás működésébe.
Példaként említhetjük az online fogadási útmutatók publikálását. Ezek már önmagukban is tartalmas és informatív anyagok. Ha azonban a felhasználók ki is próbálhatják, hogy hogyan működnek a gyakorlatban, akkor sokkal könnyebben döntenek a regisztrációról, vagy éppen a vásárlásról.
Az alábbiakban megnézzük, hogy miért érdemes figyelmet fordítani az interaktív weboldal kialakítására, milyen előnyöket biztosíthat a vállalkozásunknak.
Ha a potenciális vásárlók nemcsak statikus felületeket olvasnak, hanem az oldal aktivitásra ösztönzi őket, akkor több időt töltenek majd el az oldalon. Ez pedig lehetőséget biztosít arra, hogy jobban megismerjék a termékeket. Ilyen aktivitás lehet a különböző konfigurációk létrehozása, az árak összehasonlítása, vagy valamilyen interaktív játék.
Azzal, hogy az oldalra látogatókat bevonjuk bizonyos tevékenységekbe, lehetőséget adunk nekik arra, hogy mélyebb kapcsolatot teremtsenek a vállalattal, a márkával. Ezzel pedig növelhetjük annak az esélyét, hogy később vásárlóként térnek vissza az oldalra.
Azt már szinte említenünk sem kell, hogy mennyire fontos a keresőoptimalizálás az vállalatok weboldalai számára. Azt azonban érdemes tudni, hogy azokat az oldalakat, amelyek sok értékes adatot tartalmaznak, a keresőmotorok előnyben részesítik. Egy-egy interaktív menüpont pedig nagymértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy a SEO rangsorokban előrébb kerüljön az oldal.
A jó felhasználói élmény a vállalat, a vásárlók és a keresőoptimalizálás szempontjából is fontos. Ha a felhasználók jól érzik magukat az oldalon, akkor valószínűleg többször is visszatérnek, és részletesebben felfedezik az oldalt, és akár azonnal, akár a későbbiekben vásárolni is fognak. Ez a keresőoptimalizálásban is jobb besorolást eredményez, hiszen a vásárlók hosszabb időt töltenek el az oldalon, illetve a visszapattanási arány is alacsonyabb. Ez lényegében jelzi a keresőmotoroknak, hogy jobb minőségű weboldallal van dolguk. Végül pedig a vállalatok számára is pozitívum, hiszen az a felhasználó, aki több időt tölt el az oldalon, nagyobb eséllyel fog vásárolni is.
Ha a felhasználók érdekes tartalmat találnak az oldalon, akkor azt szívesebben osztják meg másokkal. Ez növeli a vállalat közösségi média jelenlétének a számát is. Ez azért fontos, mivel manapság ez az egyik első számú vásárlói felület, ahol megfelelő tartalommal és megosztásokkal akár vásárlókat is lehet szerezni.
Sokszor tapasztalhatjuk, hogy egy jó weboldalon a statikus tartalom ma már nem elegendő. Egy interaktív oldal több lehetőséget biztosít arra, hogy a vásárlók több időt töltsenek el a böngészéssel, ami a keresőoptimalizálás szempontjából is hasznos lehet.
Címkék
2018. december 05.
Egy sikeres honlap megtervezése felépítése komoly feladat, mely nem csupán elhivatottságot, de kellő mértékű szakmai tapasztalatot is igényel. A felhasználók igényei és weboldalakkal szemben támasztott elvárások az elmúlt évek során ugrásszerűen megnövekedtek, ezekkel az igényekkel pedig, ha tetszik, ha nem, lépést kell tartani. De hogyan is vágjunk neki a feladatnak, ha sosem csináltunk még ilyet korábban?
2023. január 12.
Amint azt már te is tudod, a Google Analytics az az eszköz, amelyen keresztül mindent nyomon lehet követni, ami egy weboldal teljesítményével és online marketingtevékenységével kapcsolatos. Segít következtetéseket levonni és fontos döntéseket meghozni a jövőbeli stratégiára vonatkozóan. Adatokat ad vállalkozásod számára a forgalmi források, a felhasználók által meglátogatott oldalak, az oldallal interakcióba lépő célközönség szegmenseiről, viselkedésükről és több száz más, a marketingfolyamatban fontos mérőszámról.