Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
A SEO szerepe az elmúlt években mérvadóvá vált. A sikeres marketing stratégia alapvető része, hogy weboldaladat organikusan is megtalálják az ügyfelek.
Benned is felmerült már az a kérdés, hogy miért van szükséged SEO szakértőre, ha van, aki Google Ads segítségével azonnali forgalmat képes generálni? Azt már most érdemes tudnod, hogy ha weboldalad nincs megfelelően keresőoptimalizálva és nem gyártasz folyamatosan tartalmakat, akkor a fizetett hirdetéseket lekapcsolva szinte azonnal láthatatlanná válsz a keresőben.
Hogy ez mit jelent? Azt, hogy weboldalad forgalma rohamosan kezd csökkenni, és kénytelen leszel további hirdetések meglétére nagy összegeket költeni. A keresőoptimalizálás tehát egy nagyszerű stratégia, amihez viszont idő kell – legalább 4 hónap, mire a befektetett munka elkezd megtérülni.
Elsősorban abban, hogy weboldalad „kereső-baráttá” / "Google-baráttá" tegye. Ahhoz viszont, hogy hosszú távon fenn tud tartani a növekedést, nem elég, ha az oldalad jól optimalizált: mindig releváns tartalomra van szükséged – olyanra, ami megoldja az olvasóid aktuális problémáját.
A Google találati listájának második oldalát szinte senki nem látogatja, azonban egy TOP 10-es pozícióval már nagyon jó eredményeket lehet elérni. Ezért egy SEO szakember arra kell törekedjen, hogy minél forgalmasabb legyen az oldalad. Az organikus látogatottságot jó tartalommal, backlinkekkel, és jó webdizájnnal lehet csak növelni.
Ahogyan nő az organikus látogatottság, úgy nőni fog az eladás is. Nem nehéz kiszámolni, hogy ha havi 1000-en látogatják a weboldalad, és abból 1% vásárol, sokkal kevesebb bevételt eredményez, mintha a 10.000 látogató 1%-át, vagyis 100 embert vennénk alapul.
Látogatókat csak úgy lehet szerezni, és megtartani, ha a weboldal letisztult, egyszerű és modern. Emellett pedig átláthatónak is kell lennie: egyértelmű gombokkal, jól össze linkelt tartalommal, kulcsszóoptimalizált url-ekkel. Fontos még, hogy a weboldal kellőképp gyors legyen, ugyanis a felhasználók átlagosan 3-4 mp alatt lépnek ki egy oldalról, amennyiben az nem tölt be.
A SEO egy multifunkcionális digitális szakember, akinek van készsége az íráshoz, és a webdizájnhoz is. Összességében a következő tulajdonságok igazak egy jó SEO szakemberre:
Monotonitástűrő – néha bizony nagy szükség van erre a képességre, hiszen például a nagy volumenű kulcsszókutatás, és a kulcsszavak tisztítása sok időt igényel – és hát valljuk be, picit sem izgalmas.
Folyamatosan tanul – a SEO-nak vannak bizonyos alapjai, amik sosem változnak. Azonban rengeteg dolog van, ami folyamatosan átalakul, trendek jönnek- és mennek, viszont ezeket mindig figyelemmel kell kísérni
Jó a problémamegoldó képessége – sok esetben nem könnyű kiismerni egy-egy rendszer kezelői felületét, vagy bármikor akadhat olyan probléma, amit első látásra lehetetlennek tűnik megoldani. Ilyen esetekben szükség van a hidegvérre, és arra, hogy utána tudjon nézni egy-egy problémának.
Jó kapcsolattartó – a linképítésnél például rendkívül fontos, hogyan, miképp kommunikálsz az emberekkel. Minél több, minél jobb kapcsolati hálóval rendelkezik valaki, annál jobb eredményeket képes elérni.
Legalább haladó szövegírói készséggel rendelkezik – a tartalom gyártásban fontos, hogy valaki jól, izgalmasan írjon, és ismerje a helyesírás alapszabályait.
Összességében elmondható, hogy akkor van szükséged SEO specialistára, amikor:
Címkék
2020. március 18.
A felhasználói élmény és az ügyfélélmény, amik első ránézésre hasonlónak tűnnek, mégis rengeteg dologban térnek el egymástól. De mit jelent pontosan ez a két fogalom, és mit érdemes róluk tudni, ha hatékonyan szeretnénk használni őket saját weboldalunk felépítése során? Most megmutatjuk!