Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A honlap típusának kiválasztásakor az első kérdés az, hogy mire szeretnéd használni. Csak egy rövid bemutatkozó oldalra van szükséged, mivel épp most indult a vállalkozásod? Vagy árusítani is szeretnéd a termékedet? Netalán egy téma szakértője vagy és rendszeresen tudnál hasznos tartalmat közzétenni az oldaladon?
Ezek olyan alapkérdések, melyeket mi is felteszünk ügyfeleinknek, amennyiben egyedi honlap készítése a céljuk. Mielőtt ugyanis ajánlat küldésére kerülne sor, tisztában kell lennünk azzal, milyen elvárások mentén dolgozzunk, mire kell különös figyelmet fordítanunk.
Az mindenképp hasznos, ha valaki nem sablonokból összeállított, hanem egyedi honlapot szeretne készíttetni, mert látszik, hogy komolyan veszi cége küldetését, profi módon gondolkozik, és ki szeretne tűnni versenytársai közül.
Nézzük, milyen honlaptípusok a leggyakoribbak, és kinek melyiket érdemes választania!
Ez a legegyszerűbb verzió, de nem kell azonnal elvetni. Kezdő vállalkozóknak, frissen alakult cégeknek hasznos lehet első honlapként. Mivel fontos, hogy fent legyünk a világhálón, egy weboldalra mindenképp szükségünk lesz már a kezdetek kezdetén. Lehet, hogy még nincs annyi tartalom, termék, visszajelzés, amit meg szeretnénk mutatni, de akkor is el kell indulni valahogy.
Erre találták ki az egyoldalas honlapot, melyen a legfontosabb információk egy helyen elérhetők: rövid bemutatkozás, a termékek vagy a szolgáltatások tömör ismertetése és az elérhetőség kiemelése.
További előnye ennek a honlaptípusnak, hogy az ide látogató nem veszik el az információk között, nem fog másik oldalra tévedni, ráadásul igazán egyedinek fogja tartani a letisztult, áttekinthető megjelenést.
Arra azonban mindenképp érdemes gondolni a kiválasztás során, hogy a későbbiekben lehet, hogy bővíteni szeretnénk aloldalakkal a főoldalt, tehát ezt is adjuk tudomására a honlapkészítőnek.
Ez is egyoldalas honlap, de itt nem a bemutatkozás a cél, hanem a konverzió növelése. Kampányok esetén szoktak kérni az ügyfelek landing oldalt, melynek speciális, az értékesítésre vagy az adott konverzióra – például hírelvél-feliratkoztatás csalianyag-letöltés után – fókuszáló felépítése van.
Ez egyébként lehet egy aloldala is a már meglévő honlapnak, de gyakori az is, hogy külön domainnevet választanak hozzá, és csak ezt az egy oldalt hirdetik meg, illetve küldik ki a linkjét a hírlevélben a feliratkozóknak.
A működő vállalkozások számára leginkább az olyan honlapok valók, melyek több aloldallal is rendelkeznek. A cég indulásának időszakában még elegendő lehet az úgynevezett bemutatkozó honlap is, ahol maximum 4-5 aloldal található a főoldal mellett.
Mi minden kerülhet ide? A főoldalon szerepeljen a cég küldetése, a termékeik, illetve a szolgáltatásaik rövid, figyelemfelkeltő bemutatása – sok-sok képpel illusztrálva az értékajánlatot.
Az aloldalakon kaphat helyet az egyes termékek, szolgáltatások részletekbe menő leírása, a cégtörténet ismertetése (ez a Rólunk oldal), valamint a kapcsolattartási adatok. Gyakran kiegészül a weboldal egy bloggal is, ami segíthet abban, hogy minél több organikus találatra tegyünk szert.
A komolyabb céges honlapok is hasonló felépítésűek, de itt már több termék, szolgáltatás kerül bemutatásra és nem ritka a Karrier vagy a Referenciák feliratú oldal sem. Sok esetben kapcsolati vagy ajánlatkérő űrlap is megtalálható ezeken a weboldalakon.
Ezek már valamivel drágábban készülnek el, de egy jól menő vállalkozás nem lehet meg tökéletes honlap nélkül. A CoderWeb weboldala is jó példa erre.
Ha te is szeretnél egyedi, keresőoptimalizált honlapot készíttetni vállalkozásod számára, bátran keress minket! Nézd meg referenciáinkat, győződj meg személyesen hatékonyságunkról! Kérj tőlünk ingyenes árajánlatot a megadott aloldalon keresztül!
Címkék
2019. június 20.
A vevőnek mindig igaza van! –tartja a régi mondás, azonban a legjobb szakemberek esetében is akadnak olyan kérések, melyektől pillanatok alatt kitörheti őket a frász. Nincs ez másképp természetesen a weboldalfejlesztők és designerek körében sem. Most mutatunk nektek négy olyan, visszatérő kérést, melyeket érdemes nagyívben elkerülni, hiszen még a sokat látott, tapasztalt tervezőknek is azonnal égnek áll tőlük a haja!
2024. február 12.
Van már weboldalad, jelen vagy a közösségi média felületein vállalkozásoddal, rendszeresen töltesz fel blogcikkeket a honlapodra és a SEO szempontjait is mindig figyelembe veszed a tartalomgyártás során? Nagyszerű! Ami azonban még népszerűbbé, ismertebbé tehetné termékedet, szolgáltatásodat, az a podcast! Hogy mi is ez a műfaj, hogy állj neki a készítésnek és milyen témákat válassz, kiderül cikkünkből.