Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Az omnichannel marketing ma már egyetlen marketingszakember számára sem jelent újdonságot, bár azt még mindig kevesen tudnák megmondani, hogy mi is ez valójában. Arról ugyanis sokkal kevesebb szó esik, hogy mik az omnichannel marketing előnyei és miben különbözik például a multichannel marketing és a cross-chanel marketing alapvető megközelítéseitől, vagy miért fontos például az ügyfélélmény szempontjából. Legújabb cikksorozatunkban ezeknek a kérdéseknek járunk utána.
Az omnichannel marketing alapvető fontosságú marketingstratégiai szemléletmód, melynek előnyei közé tartozik többek között a szakadék áthidalása a fizikai boltokban történő és a digitális értékesítés tapasztalatok között, amelyekkel az ügyfelek vásárlás közben találkoznak.
Az ominchannel marketing során az ügyfél kerül a fókuszba a direkt értékesítés helyett, a cél az, hogy a lehető legtöbb információt megtudjunk róluk és a vásárlási preferenciáikról. Például azt, hogy az egyszerű és biztonságos online vásárlást részesítik előnyben? Vagy inkább megnézik, megtapogatják, megkóstolják vagy kipróbálják a terméket, mielőtt megvásárolják? Előfordulhat, hogy mindkettőt meg akarják tenni?
A vállalkozások sikerének és fennmaradásának egyik kulcsfontosságú momentuma, hogy ismernie kell az ügyfeleit és folyamatosan alkalmazkodni kell az akár egyik napról a másikra változó ügyféligényekhez. Itt jön képbe az omnichannel marketingstratégia, ami változatos eszköztárával segíthet lefedni az ügyfelek változékony igényeit.
Persze az omnichannel marketing nem új találmány, de határozottan nem könnyű összeállítani a személetmódnak megfelelő stratégiát. Az ügyfelek, illetve szokásaiknak, igényeiknek és preferenciáiknak tökéletes ismerete elengedhetetlen hozzá, függetlenül attól, hogy milyen marketingcsatornát vagy eszközt használunk éppen.
Az omnichannel marketing olyan stratégia, amely biztosítja, hogy a jelenlegi és/vagy potenciális ügyfelek következetes és összekapcsolt üzeneteket kapjanak az összes csatornán, amellyel a sales journey egyes stációiban találkoznak. Az omnichannel marketing komplex megközelítésére jellemző, hogy nem csupán az online vásárló ügyfelekre koncentrál, hanem a fizikai üzletben vásárlókra és a telefonos értékesítés során elérhető ügyfelekre is. (Abban az esetben természetesen, ha nem csak e-commerce értékesítésről van szó.)
Az omni-channel, a multi-channel és a cross-channel kifejezések a marketingben és az ügyfélélményben használatosak, hogy leírják az ügyfelekkel való kapcsolattartás eltérő megközelítéseit a különböző csatornákon keresztül. Megértése zavaró lehet, ezért íme néhány analógia a különbségek szemléltetésére:
Az omnichannel megközelítésben az ügyfélélmény zökkenőmentes és minden csatornán integrált. Olyan ez, mint egy zenekar hangszerei, akik harmóniában dolgoznak együtt. Függetlenül attól, hogy az ügyfél egy weboldalon, mobilalkalmazáson, közösségi médián vagy az üzleten keresztül lép kapcsolatba a márkával, a tapasztalat egységes, és az információkat zökkenőmentesen osztják meg minden csatornán.
Képzeld el, hogy valaki egy terméket a bevásárlókosarába tesz egy mobilalkalmazásban, majd asztali számítógépről fejezi be a tranzakciót. Az élménynek ugyanannak kell lennie a technológiai különbség ellenére.
A többcsatornás megközelítésben a márka több csatornán is jelen van, hasonlóan egy könyvtár különböző részlegeihez. Mindegyik szekció (csatorna) némileg függetlenül működik, jellemző, hogy mindegyik csatorna saját egyedi élményt nyújt az ügyfeleknek és az érdeklődőknek.
Ebben a megközelítésben az ügyfelek választhatnak, hogy hol szeretnének kapcsolódni a márkához, viszont a kihívás is pont ebben a választási lehetőségben rejlik, mert biztosítani kell egy összetartó élményt, mivel előfordulhat, hogy az információkat nem osztják meg zökkenőmentesen a különböző csatornák között.
A cross-channel marketing végeredményben a különböző csatornák egymás utáni használatát jelenti, amivel az ügyfél életút során az érdeklődő találkozik. Olyan ez, mint egy váltóverseny, ahol minden futó (vagyis csatorna) hozzájárul a verseny általános sikeréhez. Előfordulhat, hogy az ügyfelek az egyik csatornán kezdik útjukat, majd áttérnek egy másikra, és a kihívás a zökkenőmentes átmenet és koordináció biztosítása a különböző marketingcsatornák között.
Összességében addig, amíg az omnichannel marketing az összes használt marketingcsatornán átívelő integrált élményre összpontosít, és az ügyfelet helyezi a középpontba. Fontos szemléletmódbeli különbség, hogy értéket akar adni a potenciális és a már meglévő vásárlóknak egyaránt, emellett összehangolja az online marketing tevékenységeket a fizikai boltban létrejövő ügyfélélménnyel, illetve értékesítéssel is. Ez egy olyan komplex marketingstratégiai szemléletmód, amit minden szakembernek érdemes megfontolnia.
2021. május 25.
Weboldalunk akkor lehet csak igazán felkapott, ha az általunk publikált tartalmak minőségi illusztrációkkal rendelkeznek. Gyakran előfordulhat azonban, hogy a képek mérete túl nagy, feltöltés előtt el kell tüntetnünk egy részletet az adott fotóról, vagy épp rá kell montíroznunk a poszt címét vagy saját logónkat. Most összegyűjtöttük a legjobb megoldásokat arra az esetre, ha illusztrációidat feltöltés előtt szeretnéd személyre szabni vagy optimalizálni!
2021. szeptember 22.
A Facebook hirdetések ma már elmaradhatatlannak mondhatók, ha hatékony online marketingstratégiát szeretnénk építeni. Most hoztunk néhány olyan hibát, melyet a kis- és középvállalkozások a leggyakrabban elkövetnek, hogy tanulhass a belőlük, és akár első próbálkozásra is hatékony, ütős hirdetéseket futtathass a legnagyobb közösségi oldalon!