Utolsó frissítés: Szerző:

Milyen szerepet játszik a Google Analytics 4 marketingstartégiádban?

A közelmúltban a Google bejelentette az Analytics új verziójának piacra dobását, amely a Google Analytics 4 (GA4) nevet viseli, és ami alapvetően egy új munkaeszköz.

Amint azt már te is tudod, a Google Analytics az az eszköz, amelyen keresztül mindent nyomon lehet követni, ami egy weboldal teljesítményével és online marketingtevékenységével kapcsolatos. Segít következtetéseket levonni és fontos döntéseket meghozni a jövőbeli stratégiára vonatkozóan. Adatokat ad vállalkozásod számára a forgalmi források, a felhasználók által meglátogatott oldalak, az oldallal interakcióba lépő célközönség szegmenseiről, viselkedésükről és több száz más, a marketingfolyamatban fontos mérőszámról.

De mi az a Google Analytics 4?

A Google Analytics 4 a Google által kínált elemzési platform új generációja, amelyet olyan iparági változásokkal frissítettek, mint például a cookie-k korlátozása, valamint az adatok és a felhasználói viselkedés modellezése, és mindezt új és intelligens kialakításban.

Miért vált a Google Analytics 4-re?

A Universal Analytics (GA3 vagy UA3), amely 2023. július 1-jétől nem dolgoz fel adatokat, a hagyományos adatmodellezési modellt használja, amely a munkamenetre (látogatásra) összpontosít. A GA4 eseményeken alapul, pontosabban azokon a műveleteken, amelyeket a látogató végez a webhelyeden.

Tehát a GA4 által kínált eseményalapú adatmodell egy teljesen más, sokkal rugalmasabb módja a felhasználói viselkedés követésének, amely segít teljes és személyre szabott képet alkotni a felhasználói útról a webhelyen. Így a marketingesek értékesebb információkhoz jutnak majd, amelyek segítségével optimalizálhatják marketingkampányaikat, saját weboldalaikat, sőt vállalkozásaikat is.

A Google Analytics 4 előnye az UA-val szemben

  • Ha már az eseményeknél tartunk, vannak eltérések az új Analytics verzióban: míg a kezdeti, korlátozó verzióban maximum 3 információs mezőt kísérhettünk minden eseményhez (Kategória, Művelet, Címke), ezúttal akár 25 adatot is továbbíthatunk minden eseményhez, ami segít az adatgyűjtésben.

  • Az Universal Analytics verzióban (GA3) az adatalapú hozzárendelési modellt csak a prémium fiókkal rendelkezőkre korlátozták, de még így is csak akkor lehetett használni, ha a platform több adattal rendelkezett. A GA4 ezt a modellt a szabványos hozzárendelési lehetőségek közé sorolja, hogy leegyszerűsítse a több marketingcsatorna teljesítményével kapcsolatos összetett kérdéseket.
  • Egy másik erős pont a GA4 mellett a felhasználók azonosításának módja, és az adataik platformok közötti hozzárendelése, több eszközön.

  • Az Analytics eddig eredeti cookie-modulokat használt a felhasználók azonosítására, amikor egy bizonyos eszközről felkeresték a webhelyet, és így tudta, mikor térnek vissza az oldalra. A felhasználók azonosításának ez a módja sok hiányosságot rejtett magában, mert inkognitó módban hozzáférhettek a webhelyhez, törölhettek sütiket, vagy más Google Analytics azonosítóval rendelkező eszközről is hozzáférhettek a weboldalhoz.

  • A Google Analyticsnek 4 új módszere is van a felhasználók azonosítására, amelynek holisztikus követési modellt kell biztosítania, még akkor is, ha más eszközt vagy böngészőt használ a hozzáféréshez. Így nemcsak eszköz, hanem felhasználói azonosító és Google jelek alapján is azonosítani lehet a felhasználókat.

Következtetés

Az Analytics 4 új verziójára való váltás kötelező: 2023 júliusától az UA (GA3) leértékelődik, és többé nem gyűjt adatokat. Ahhoz, hogy online kampányaid optimalizálásához adatok álljanak rendelkezésre, feltétlenül szükséges a GA4 mielőbbi bevezetése.

A marketingdöntésben, a marketingkampányok hatékonyságának növelése érdekében válassz olyan partnert, aki mind a Google Analytics 4 nyomkövetésében és helyes megvalósításában, mind az adatelemzésben hasznos segítségedre lesz.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. március 10.

Az elmúlt években igencsak elterjedté vált a chatbotok használata, melyek automatizált módon segítenek abban, hogy ügyfélszolgálatunk hatékonyabban és gördülékenyebben működhessen. Most megmutatjuk azt, hogyan is működnek a chatbotok, és milyen esetben lehet érdemes 2021-ben neked is alkalmaznod őket saját weboldaladon!

2023. október 13.

A lokális SEO nagyon sok mindenben hasonlít a hagyományos értelemben vett SEO-ra. Például itt is rengeteg időre, munkára és türelemre van szükséged ahhoz, hogy sikert érj el. Azonban ezek bőségesen megtérülnek, és idővel élvezheted munkád gyümölcsét. Nézzük meg röviden, hogy mi is az a keresőoptimalizálás, és miben különbözik ettől a helyi SEO.

Népszerű bejegyzések