Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
A közelmúltban a Google bejelentette az Analytics új verziójának piacra dobását, amely a Google Analytics 4 (GA4) nevet viseli, és ami alapvetően egy új munkaeszköz.
Amint azt már te is tudod, a Google Analytics az az eszköz, amelyen keresztül mindent nyomon lehet követni, ami egy weboldal teljesítményével és online marketingtevékenységével kapcsolatos. Segít következtetéseket levonni és fontos döntéseket meghozni a jövőbeli stratégiára vonatkozóan. Adatokat ad vállalkozásod számára a forgalmi források, a felhasználók által meglátogatott oldalak, az oldallal interakcióba lépő célközönség szegmenseiről, viselkedésükről és több száz más, a marketingfolyamatban fontos mérőszámról.
A Google Analytics 4 a Google által kínált elemzési platform új generációja, amelyet olyan iparági változásokkal frissítettek, mint például a cookie-k korlátozása, valamint az adatok és a felhasználói viselkedés modellezése, és mindezt új és intelligens kialakításban.
A Universal Analytics (GA3 vagy UA3), amely 2023. július 1-jétől nem dolgoz fel adatokat, a hagyományos adatmodellezési modellt használja, amely a munkamenetre (látogatásra) összpontosít. A GA4 eseményeken alapul, pontosabban azokon a műveleteken, amelyeket a látogató végez a webhelyeden.
Tehát a GA4 által kínált eseményalapú adatmodell egy teljesen más, sokkal rugalmasabb módja a felhasználói viselkedés követésének, amely segít teljes és személyre szabott képet alkotni a felhasználói útról a webhelyen. Így a marketingesek értékesebb információkhoz jutnak majd, amelyek segítségével optimalizálhatják marketingkampányaikat, saját weboldalaikat, sőt vállalkozásaikat is.
Az Analytics 4 új verziójára való váltás kötelező: 2023 júliusától az UA (GA3) leértékelődik, és többé nem gyűjt adatokat. Ahhoz, hogy online kampányaid optimalizálásához adatok álljanak rendelkezésre, feltétlenül szükséges a GA4 mielőbbi bevezetése.
A marketingdöntésben, a marketingkampányok hatékonyságának növelése érdekében válassz olyan partnert, aki mind a Google Analytics 4 nyomkövetésében és helyes megvalósításában, mind az adatelemzésben hasznos segítségedre lesz.
Címkék
2023. október 16.
A TikTok újraírta a játékszabályokat, hogy hogyan viszonyulunk a közösségi médiához. Népszerűsége egyre inkább befolyásolja a többi közösségi hálózat fejlődését. A több mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkező platform havonta egyre több aktív felhasználót vonz. Egy felhasználó átlagosan napi 52 percet tölt el az alkalmazásban, ami rengeteg. Ebben a cikkben megtudhatod, hogyan érdemes vélekednek a TikTok stratégiáiról és néhány olyan kampányról, amelyek vírusszerűen terjedtek ezen a platformon.
2023. december 06.
Érezted már úgy, hogy a márkád már nem felel meg annak a képnek, amit a céged alapításakor meghatároztál? Ez teljesen természetes, hiszen ahogy mi változunk és fejlődünk az évek folyamán, ugyanezen a folyamaton a céged is végigmegy. Azonban nem mindegy, hogy a márkaidentitás és a brand mennyire van összhangban azzal, amit a vállalkozásod továbbfejlődött verziója képvisel. Főleg a közönség, a nyilvánosság, a potenciális ügyfelek számára. Elképzelhető, hogy esetedben is a márka újratervezése, azaz a rebranding lenne a megoldás.