Utolsó frissítés: Szerző:

Milyen szerepet játszik a Google Analytics 4 marketingstartégiádban?

A közelmúltban a Google bejelentette az Analytics új verziójának piacra dobását, amely a Google Analytics 4 (GA4) nevet viseli, és ami alapvetően egy új munkaeszköz.

Amint azt már te is tudod, a Google Analytics az az eszköz, amelyen keresztül mindent nyomon lehet követni, ami egy weboldal teljesítményével és online marketingtevékenységével kapcsolatos. Segít következtetéseket levonni és fontos döntéseket meghozni a jövőbeli stratégiára vonatkozóan. Adatokat ad vállalkozásod számára a forgalmi források, a felhasználók által meglátogatott oldalak, az oldallal interakcióba lépő célközönség szegmenseiről, viselkedésükről és több száz más, a marketingfolyamatban fontos mérőszámról.

De mi az a Google Analytics 4?

A Google Analytics 4 a Google által kínált elemzési platform új generációja, amelyet olyan iparági változásokkal frissítettek, mint például a cookie-k korlátozása, valamint az adatok és a felhasználói viselkedés modellezése, és mindezt új és intelligens kialakításban.

Miért vált a Google Analytics 4-re?

A Universal Analytics (GA3 vagy UA3), amely 2023. július 1-jétől nem dolgoz fel adatokat, a hagyományos adatmodellezési modellt használja, amely a munkamenetre (látogatásra) összpontosít. A GA4 eseményeken alapul, pontosabban azokon a műveleteken, amelyeket a látogató végez a webhelyeden.

Tehát a GA4 által kínált eseményalapú adatmodell egy teljesen más, sokkal rugalmasabb módja a felhasználói viselkedés követésének, amely segít teljes és személyre szabott képet alkotni a felhasználói útról a webhelyen. Így a marketingesek értékesebb információkhoz jutnak majd, amelyek segítségével optimalizálhatják marketingkampányaikat, saját weboldalaikat, sőt vállalkozásaikat is.

A Google Analytics 4 előnye az UA-val szemben

  • Ha már az eseményeknél tartunk, vannak eltérések az új Analytics verzióban: míg a kezdeti, korlátozó verzióban maximum 3 információs mezőt kísérhettünk minden eseményhez (Kategória, Művelet, Címke), ezúttal akár 25 adatot is továbbíthatunk minden eseményhez, ami segít az adatgyűjtésben.

  • Az Universal Analytics verzióban (GA3) az adatalapú hozzárendelési modellt csak a prémium fiókkal rendelkezőkre korlátozták, de még így is csak akkor lehetett használni, ha a platform több adattal rendelkezett. A GA4 ezt a modellt a szabványos hozzárendelési lehetőségek közé sorolja, hogy leegyszerűsítse a több marketingcsatorna teljesítményével kapcsolatos összetett kérdéseket.
  • Egy másik erős pont a GA4 mellett a felhasználók azonosításának módja, és az adataik platformok közötti hozzárendelése, több eszközön.

  • Az Analytics eddig eredeti cookie-modulokat használt a felhasználók azonosítására, amikor egy bizonyos eszközről felkeresték a webhelyet, és így tudta, mikor térnek vissza az oldalra. A felhasználók azonosításának ez a módja sok hiányosságot rejtett magában, mert inkognitó módban hozzáférhettek a webhelyhez, törölhettek sütiket, vagy más Google Analytics azonosítóval rendelkező eszközről is hozzáférhettek a weboldalhoz.

  • A Google Analyticsnek 4 új módszere is van a felhasználók azonosítására, amelynek holisztikus követési modellt kell biztosítania, még akkor is, ha más eszközt vagy böngészőt használ a hozzáféréshez. Így nemcsak eszköz, hanem felhasználói azonosító és Google jelek alapján is azonosítani lehet a felhasználókat.

Következtetés

Az Analytics 4 új verziójára való váltás kötelező: 2023 júliusától az UA (GA3) leértékelődik, és többé nem gyűjt adatokat. Ahhoz, hogy online kampányaid optimalizálásához adatok álljanak rendelkezésre, feltétlenül szükséges a GA4 mielőbbi bevezetése.

A marketingdöntésben, a marketingkampányok hatékonyságának növelése érdekében válassz olyan partnert, aki mind a Google Analytics 4 nyomkövetésében és helyes megvalósításában, mind az adatelemzésben hasznos segítségedre lesz.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. június 06.

A webáruházak célja mindig a forgalom generálás és az eladás, ehhez viszont látogatók kellenek. Hiába van egy nagyon szép webáruházad, ha nem képes eladni és csak pár ember látogatja havonta. Ahhoz, hogy rendszeresen érkeznek a weboldalra új egyedi látogatók, folyamatos munka és optimalizálás szükséges.

2021. április 26.

Egy üzleti weboldal legfőbb célja, hogy hatékonyan vonzza be a látogatókat és aktív ügyfelekké alakítsa őket. Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, a honlapnak kívül-belül rendben kell lennie. Megfelelő tartalmat kell szolgáltatnunk célközönségünk számára, mégpedig olyan formában, ami képes arra, hogy átadja szakmaiságunkat és segítsen a leendő ügyfelekkel történő bizalom kiépítésében.

Népszerű bejegyzések