Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
A közelmúltban a Google bejelentette az Analytics új verziójának piacra dobását, amely a Google Analytics 4 (GA4) nevet viseli, és ami alapvetően egy új munkaeszköz.
Amint azt már te is tudod, a Google Analytics az az eszköz, amelyen keresztül mindent nyomon lehet követni, ami egy weboldal teljesítményével és online marketingtevékenységével kapcsolatos. Segít következtetéseket levonni és fontos döntéseket meghozni a jövőbeli stratégiára vonatkozóan. Adatokat ad vállalkozásod számára a forgalmi források, a felhasználók által meglátogatott oldalak, az oldallal interakcióba lépő célközönség szegmenseiről, viselkedésükről és több száz más, a marketingfolyamatban fontos mérőszámról.
A Google Analytics 4 a Google által kínált elemzési platform új generációja, amelyet olyan iparági változásokkal frissítettek, mint például a cookie-k korlátozása, valamint az adatok és a felhasználói viselkedés modellezése, és mindezt új és intelligens kialakításban.
A Universal Analytics (GA3 vagy UA3), amely 2023. július 1-jétől nem dolgoz fel adatokat, a hagyományos adatmodellezési modellt használja, amely a munkamenetre (látogatásra) összpontosít. A GA4 eseményeken alapul, pontosabban azokon a műveleteken, amelyeket a látogató végez a webhelyeden.
Tehát a GA4 által kínált eseményalapú adatmodell egy teljesen más, sokkal rugalmasabb módja a felhasználói viselkedés követésének, amely segít teljes és személyre szabott képet alkotni a felhasználói útról a webhelyen. Így a marketingesek értékesebb információkhoz jutnak majd, amelyek segítségével optimalizálhatják marketingkampányaikat, saját weboldalaikat, sőt vállalkozásaikat is.
Az Analytics 4 új verziójára való váltás kötelező: 2023 júliusától az UA (GA3) leértékelődik, és többé nem gyűjt adatokat. Ahhoz, hogy online kampányaid optimalizálásához adatok álljanak rendelkezésre, feltétlenül szükséges a GA4 mielőbbi bevezetése.
A marketingdöntésben, a marketingkampányok hatékonyságának növelése érdekében válassz olyan partnert, aki mind a Google Analytics 4 nyomkövetésében és helyes megvalósításában, mind az adatelemzésben hasznos segítségedre lesz.
2021. október 12.
Napjainkban a weboldal-tulajdonosok számára egyre több fejfájást okoznak a hackertámadások. A kiberbűnözők a nagy cégeket, a kisvállalkozásokat, sőt, a személyes oldalakat sem kímélik. De mégis, milyen támadások érhetik honlapunkat, és mik azok a biztonsági intézkedések, melyek segíthetnek a hatékony védekezésben és a hackerek elleni eredményes felkészülésben?
2024. július 01.
Volt idő, amikor nem a minőségi tartalom biztosítása, hanem a kulcsszóhalmozás volt a keresőoptimalizálók legnagyobb prioritása. A 2000-es évek elején a SEO leginkább abból állt, hogy a tartalmak lehetetlen mennyiségű kulcsszavakkal tömték meg. Igaz, akkor még ennyi is elég volt ahhoz, hogy a keresőmotorok algoritmusai felfedezzék a tartalmakat és az eredményoldalakon a legjobb helyezéseket érjék el. Ma már kicsit más a helyzet. Ebben a cikkben bemutatjuk, milyen tartalomtípusok játszanak alá a Google-nek és a keresőoptimalizálásnak.