Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
A weboldalakat gyakran tekintik a vállalkozások digitális kirakatának, amely lehetővé teszi számukra, hogy termékeiket, szolgáltatásaikat és legfőbb értékeiket bemutassák a globális közönségnek — a célközönségüknek.
A gyorsan digitalizálódó világban az üzleti stratégiák kulcsfontosságú elemévé váltak.
Egy jól megtervezett weboldal nemcsak vonzza az ügyfeleket, hanem elősegíti a márka elismertségének kialakítását és hitelességének növelését is. Sőt, az online vállalkozás ötletek validálására is a legjobb megoldást jelentik.
Kijelenthetjük, hogy ma már ez az elsődleges központja egy vállalat online jelenlétének — interaktív kirakatként működik, ahol a vállalkozások bemutathatják a termékeken kívül az egyediségüket és akár közvetlenül kapcsolatba léphetnek az ügyfelekkel is.
Lényegében a weboldalaknak megvan az ereje ahhoz, hogy egy vállalkozás első benyomását megalapozzák vagy megtörjék a digitális világban.
Ezért olyan fontos, hogy milyen weboldalról is beszélünk.
Egy technikailag és funkcionálisan tökéletes weboldal számos kulcsfontosságú jellemzőt foglal magában:
Felhasználóbarát felület: A weboldal kialakítása és elrendezése legyen intuitív, lehetővé téve a könnyű navigációt. Az áttekinthető menük, a következetes oldalelrendezés és a jól látható, cselekvésre csalogató gombok mind-mind hozzájárulnak a zökkenőmentes felhasználói élményhez. Fókusz. Az oldalad egyetlen cselekvésre invitáljon, ne próbálj meg mindent egyszerre eladni!
Mobiltelefonos reszponzivitás: Mivel egyre több felhasználó fér hozzá a webhez mobileszközökről, elengedhetetlen, hogy a weboldal reszponzív kialakítású legyen, amely automatikusan a különböző képernyőméretekhez igazítja az elrendezést.
Gyors betöltési idő: A weboldalaknak gyorsan kell betöltődniük, hogy a felhasználók ne várakozzanak, hiszen ez magas visszafordulási arányhoz vezethet. A képek optimalizálása, a böngésző gyorsítótárazásának kihasználása, valamint a CSS és a JavaScript kicsinyítése mind segíthet a betöltési idők javításában. Amennyiben pedig hosszú tartalmakat, például üzleti könyveket mutatsz be, ne cikként, hanem PDF-ként tedd őket közzé, hiszen így a Google sem lassú oldalként, hanem más fájlformátumként fog tekinteni a weblapodra.
Keresőoptimalizálás (SEO): Egy tökéletes weboldalnak a keresőmotorok számára is tökéletesnek kell lennie. Ez azt jelenti, hogy releváns kulcsszavakat kell használnia, rendelkeznie kell oldaltérképpel, és a meta címkék és leírások felhasználásával javítania kell a keresőmotorok találati oldalain való láthatóságot.
Magas minőségű tartalom: A tartalomnak magával ragadónak, relevánsnak kell lennie, és értéket kell nyújtania a felhasználók számára. Fontosak például a képek, a multimédia, és a specifikusság: ne csak finom ételekről írj, ezzel ugyanis ma már nehéz kitűnni — mutasd be inkább a magas fehérjetartalmú ételeket! Ne csak a futást mutasd be, válaszd inkább a HIIT edzést! Ne csak edzőcipőket rangsorolj, sorakoztasd fel csak és kizárólag a Nike cipőket! Ez a SEO szempontjából is fontos, mivel a keresőmotorok előnyben részesítik a minőségi tartalmat, amelyet a felhasználók hasznosnak — és ami még fontosabb — relevánsnak találnak.
Biztonságos: A weboldalnak be kell tartania a legjobb és legfrissebb biztonsági gyakorlatokat a felhasználói adatok védelme érdekében. Ez magában foglalja a HTTPS használatát a titkosított adatátvitelhez, a szoftverek rendszeres frissítését és javítását, valamint a biztonságos kódolási gyakorlatok követését.
Hozzáférhetőség: Egy jó weboldalnak minden felhasználó számára hozzáférhetőnek kell lennie, beleértve a fogyatékkal élőket is. Ez azt jelenti, hogy a képekhez alt-tageket kell használni, a videótartalmakhoz szöveges átiratokat kell biztosítani, és azt is érdemes kialakítani, hogy a webhely billentyűzettel is navigálható legyen.
Megbízható tárhely: A megbízható webtárhely biztosítja, hogy a weboldal mindig elérhető legyen, és hogy a nagy forgalmat is elbírja anélkül, hogy összeomlana.
Elemzés: A tökéletes weboldalnak rendelkeznie kell analitikai nyomkövetővel, például Google Analytics-szel, hogy nyomon követhesse a látogatók viselkedését, és betekintést nyerhessen a további fejlesztésekhez.
Kapcsolat és támogatás: A felhasználóknak az a jó, ha könnyen kapcsolatba tudnak lépni a vállalkozással, vagy támogatást tudnak kapni, ha szükségük van rá. Ez magában foglalhat többféle kapcsolattartási lehetőséget (telefon, e-mail, élő chat), egy részletes GYIK részt, vagy egy chatbotot is az azonnali válaszokért.
Egy mindezekkel a funkciókkal rendelkező weboldal nemcsak nagyszerű felhasználói élményt nyújt, hanem segít a vállalkozásoknak abban is, hogy hatékonyabban bevonzzák és megtartsák ügyfeleiket.
De vajon hol kaphatsz ilyen weboldalt?
Ahhoz, hogy weboldalad minden fentebb említett tulajdonsággal rendelkezzen, olyan szakembert kell megbíznod, aki minden területen jeleskedik.
Léteznek dobozos megoldások is, de a tömegből való kitűnéshez bizony egyediségre lesz szükséged.
Ez sajnos ritka — vagy sokszor megfizethetetlen.
Érdemes azonban az online világ legnagyobb befektetéseként gondolni a weblapra, hiszen ahogy fentebb is írtuk: minden út a weboldalra vezet!
Szerencsére tudunk is valakit, aki segíthet!
2021. augusztus 18.
Egy honlap kizárólag akkor lehet sikeres, ha képes kiszolgálni a felhasználói igényeket. Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, tudnunk kell azt, hogy a látogatók miért is kattintanak rá. Éppen ezért ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, mi lehet annak az oka, hogy a látogatók rákattintanak weboldaladra, és milyen tartalmat érdemes kínálnunk nekik cserébe annak érdekében, hogy ne érje őket csalódás.