CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Így növeld a felhasználói élményt mobilos látogatóid számára

A tartalomfogyasztási szokások átalakulása az elmúlt pár évben a mobileszközöket helyezte a webdesignerek figyelmének középpontjába. Egyre több felhasználó böngészi ugyanis a netet telefonon vagy tableten, számukra pedig egyre nagyobb problémát jelent, ha egy adott oldal nincs készülékek paramétereihez megfelelően optimalizálva.

A mobilos megjelenés több szempontból is eltér az asztali gépeken és laptopokon történő megjelenítéstől. A felbontás, a navigáció, a tartalom elrendezése, és az interakciós lehetőségek pedig mind közrejátszanak abban, hogy weboldalunk mennyire használható gördülékenyen és milyen benyomást kelt a szándékosan vagy véletlenül rákattintó felhasználóban.

Az alábbiakban mutatunk pár olyan dolgot, melyek optimalizálása elkerülhetetlen abban az esetben, ha mobileszközökön is jól működő, felhasználóbarát honlapot szeretnénk létrehozni.

Reszponzív megjelenítés

Lehet bármennyire szép, logikusan felépített és praktikus weboldalad asztali számítógépeken megjelenő kezelőfelülete, azonban sajnos könnyedén előfordulhat, hogy mobilos megjelenítés esetén a megoldás egyáltalán nem működőképes.

Az okoseszközök teljesen más felbontásban, más struktúrával jelenítik meg az oldalakat, és ha dizájnod nem tud alkalmazkodni a különböző eszközök különböző paramétereihez, nagy valószínűséggel a felhasználói élmény is darabjaira hullik.

Éppen ezért kell odafigyelned arra, hogy mind maga az oldal, mind az azon található tartalom képes legyen a különböző készülékek eltérő képernyőméreteihez és megjelenítési igényeihez igazodni, azaz legyen reszponziv a weboldal. A menük és főbb oldalelemek megjelenítése mellett rendkívül fontos, hogy megfelelően optimalizált grafikai elemeket és illusztrációkat is használj!

Kereső integrálása

Egy weboldal mobilos nézete az asztali megjelenítéshez képest jóval limitáltabb, ezért bonyolultabb felépítésű oldalak esetén a navigáció problémás lehet. A fennakadások érdekében érdemes honlapod egy jól látható pontján megjelenítened egy keresősávot.

Ez egy rendkívül egyszerű, ám annál hasznosabb megoldás, melynek segítségével a látogatók könnyedén rátalálhatnak az általuk keresett tartalomra, még akkor is, ha a weboldal mobilos kezelőfelülete kevésbé letisztult és gyorsan böngészhető.

Mobilkompatibilis CTA

A call-to-action gombok lényege, hogy oldalad céljától függően cselekvésre késztessék a felhasználókat. Ha honlapod mobilos verziója ezeket a fontos elemeket nem megfelelően jeleníti meg, az azt jelenti, hogy akár értékes hírlevél-feliratkozóktól vagy vásárlóktól is eleshetsz.

Fontos, hogy a CTA-gombok mindig jól láthatóak legyenek, kitűnjenek környezetünkből, méretük és színük egyaránt jól észrevehetővé tegye őket. Lényeges, hogy csak akkor alkalmazz ilyen elemeket, ha honlapodnak valóban szüksége van erre. Ha kifejezetten az a célod, hogy a felhasználó interakcióba lépjen a tartalommal, feliratkozzon, letöltsön, vagy pedig vásároljon.

Minden esetben lényeges, hogy ezek az elemek úgy alkalmazkodjanak a vizuális megjelenéshez, hogy az az okostelefonon netező felhasználók számára se legyen zavaró. Ha pedig oldalad tartalmaz ilyen jellegű akciógombokat, sose feledkezz meg arról, hogy ezek funkcionalitását érdemes különböző eszközökön is tesztelni!

Kínálj többet!

A tartalom optimalizálása mellett lehetőséged nyílik arra, hogy weboldalad különböző eszközökön történő megjelenítése különböző élményt nyújtson a felhasználóknak. Mobilos kezelőfelületeden több olyan, hasznos funkciót is integrálhatsz, melyek az asztali megjelenítés esetén haszontalanok lennének, itt viszont fényévekkel megkönnyíthetik a felhasználóid életét.

Ilyen megoldások lehetnek webshopok esetén az egyszerűsített fizetési lehetőségek, híroldalak esetén a gyorsított feliratkozási opciók, és még sorolhatnánk. Sose gondolj úgy a külön mobilra történő optimalizálásra, mint szükséges rosszra, hiszen olyan lehetőségeket is magában rejt, melyek segítségével a korábbinál többet nyújthatsz felhasználóidnak, potenciális ügyfeleidnek.

 

Ajánlott bejegyzések

2019. január 07.

Azt már tudjuk, hogy egy honlap esetében az egyszerűség és letisztultság fél sikert jelent. De vajon miről ismerszik meg az igazán jó, minimalista weboldal? És egyáltalán: miért olyan népszerű a multimédiás tartalmak kora után a csontig egyszerűsített megjelenés 2019-ben is?

2019. július 10.

Sokan gondolják úgy, hogy ha egy honlap elkészült és elérhetővé vált a böngészők számára, a munka befejeződött. A tervezési stádium befejeződésével a munka nem áll meg, a tennivalók folytatódnak. Egy jól működő weboldal ugyanis rendszeres karbantartást igényel, és csak akkor lehet igazán sikeres, ha elegendő időt szánunk az üzemben tartására.