Utolsó frissítés: Szerző:

Így növeld a felhasználói élményt mobilos látogatóid számára

A tartalomfogyasztási szokások átalakulása az elmúlt pár évben a mobileszközöket helyezte a webdesignerek figyelmének középpontjába. Egyre több felhasználó böngészi ugyanis a netet telefonon vagy tableten, számukra pedig egyre nagyobb problémát jelent, ha egy adott oldal nincs készülékek paramétereihez megfelelően optimalizálva.

A mobilos megjelenés több szempontból is eltér az asztali gépeken és laptopokon történő megjelenítéstől. A felbontás, a navigáció, a tartalom elrendezése, és az interakciós lehetőségek pedig mind közrejátszanak abban, hogy weboldalunk mennyire használható gördülékenyen és milyen benyomást kelt a szándékosan vagy véletlenül rákattintó felhasználóban.

Az alábbiakban mutatunk pár olyan dolgot, melyek optimalizálása elkerülhetetlen abban az esetben, ha mobileszközökön is jól működő, felhasználóbarát honlapot szeretnénk létrehozni.

Reszponzív megjelenítés

Lehet bármennyire szép, logikusan felépített és praktikus weboldalad asztali számítógépeken megjelenő kezelőfelülete, azonban sajnos könnyedén előfordulhat, hogy mobilos megjelenítés esetén a megoldás egyáltalán nem működőképes.

Az okoseszközök teljesen más felbontásban, más struktúrával jelenítik meg az oldalakat, és ha dizájnod nem tud alkalmazkodni a különböző eszközök különböző paramétereihez, nagy valószínűséggel a felhasználói élmény is darabjaira hullik.

Éppen ezért kell odafigyelned arra, hogy mind maga az oldal, mind az azon található tartalom képes legyen a különböző készülékek eltérő képernyőméreteihez és megjelenítési igényeihez igazodni, azaz legyen reszponziv a weboldal. A menük és főbb oldalelemek megjelenítése mellett rendkívül fontos, hogy megfelelően optimalizált grafikai elemeket és illusztrációkat is használj!

Kereső integrálása

Egy weboldal mobilos nézete az asztali megjelenítéshez képest jóval limitáltabb, ezért bonyolultabb felépítésű oldalak esetén a navigáció problémás lehet. A fennakadások érdekében érdemes honlapod egy jól látható pontján megjelenítened egy keresősávot.

Ez egy rendkívül egyszerű, ám annál hasznosabb megoldás, melynek segítségével a látogatók könnyedén rátalálhatnak az általuk keresett tartalomra, még akkor is, ha a weboldal mobilos kezelőfelülete kevésbé letisztult és gyorsan böngészhető.

Mobilkompatibilis CTA

A call-to-action gombok lényege, hogy oldalad céljától függően cselekvésre késztessék a felhasználókat. Ha honlapod mobilos verziója ezeket a fontos elemeket nem megfelelően jeleníti meg, az azt jelenti, hogy akár értékes hírlevél-feliratkozóktól vagy vásárlóktól is eleshetsz.

Fontos, hogy a CTA-gombok mindig jól láthatóak legyenek, kitűnjenek környezetünkből, méretük és színük egyaránt jól észrevehetővé tegye őket. Lényeges, hogy csak akkor alkalmazz ilyen elemeket, ha honlapodnak valóban szüksége van erre. Ha kifejezetten az a célod, hogy a felhasználó interakcióba lépjen a tartalommal, feliratkozzon, letöltsön, vagy pedig vásároljon.

Minden esetben lényeges, hogy ezek az elemek úgy alkalmazkodjanak a vizuális megjelenéshez, hogy az az okostelefonon netező felhasználók számára se legyen zavaró. Ha pedig oldalad tartalmaz ilyen jellegű akciógombokat, sose feledkezz meg arról, hogy ezek funkcionalitását érdemes különböző eszközökön is tesztelni!

Kínálj többet!

A tartalom optimalizálása mellett lehetőséged nyílik arra, hogy weboldalad különböző eszközökön történő megjelenítése különböző élményt nyújtson a felhasználóknak. Mobilos kezelőfelületeden több olyan, hasznos funkciót is integrálhatsz, melyek az asztali megjelenítés esetén haszontalanok lennének, itt viszont fényévekkel megkönnyíthetik a felhasználóid életét.

Ilyen megoldások lehetnek webshopok esetén az egyszerűsített fizetési lehetőségek, híroldalak esetén a gyorsított feliratkozási opciók, és még sorolhatnánk. Sose gondolj úgy a külön mobilra történő optimalizálásra, mint szükséges rosszra, hiszen olyan lehetőségeket is magában rejt, melyek segítségével a korábbinál többet nyújthatsz felhasználóidnak, potenciális ügyfeleidnek.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. február 20.

A landing page ugyanis mind a webfejlesztésben, mind a marketingben jól ismert koncepció. Szakmán kívül azonban sokan továbbra sem tudják, mit is takar a megnevezés valójában, és miért lehet hasznos egy landing oldal egy olyan vállalkozás számára, melynek célja az online marketing fejlesztése, vagy a direkt online értékesítés. Ebben a bejegyzésben tisztázzuk fogalmat, és megmutatjuk azt, mik azok az alapvető dolgok, melyek egy jól működő landing oldal létrehozásához szükségesek.

2024. május 13.

Minden cég szeretne kitűnni a versenytársai közül, emellett pedig pozitív benyomást tenni vásárlóira, illetve megrendelőire, ezt pedig egyedi sajátosságokkal érheti el. Ezt az egyediséget többek között a vállalati arculat elemei hordozzák, emiatt különös hangsúlyt kell fektetni rájuk. Mind a belső, mind a külső kommunikációban. Hogy jobban megértsd, miről is van szó, bemutatjuk, milyen elemei vannak a vállalati arculatnak és elmondjuk azt is, hogy a honlapodon ezt hogyan lehet megjeleníteni.

Népszerű bejegyzések