Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A tartalomfogyasztási szokások átalakulása az elmúlt pár évben a mobileszközöket helyezte a webdesignerek figyelmének középpontjába. Egyre több felhasználó böngészi ugyanis a netet telefonon vagy tableten, számukra pedig egyre nagyobb problémát jelent, ha egy adott oldal nincs készülékek paramétereihez megfelelően optimalizálva.
A mobilos megjelenés több szempontból is eltér az asztali gépeken és laptopokon történő megjelenítéstől. A felbontás, a navigáció, a tartalom elrendezése, és az interakciós lehetőségek pedig mind közrejátszanak abban, hogy weboldalunk mennyire használható gördülékenyen és milyen benyomást kelt a szándékosan vagy véletlenül rákattintó felhasználóban.
Az alábbiakban mutatunk pár olyan dolgot, melyek optimalizálása elkerülhetetlen abban az esetben, ha mobileszközökön is jól működő, felhasználóbarát honlapot szeretnénk létrehozni.
Lehet bármennyire szép, logikusan felépített és praktikus weboldalad asztali számítógépeken megjelenő kezelőfelülete, azonban sajnos könnyedén előfordulhat, hogy mobilos megjelenítés esetén a megoldás egyáltalán nem működőképes.
Az okoseszközök teljesen más felbontásban, más struktúrával jelenítik meg az oldalakat, és ha dizájnod nem tud alkalmazkodni a különböző eszközök különböző paramétereihez, nagy valószínűséggel a felhasználói élmény is darabjaira hullik.
Éppen ezért kell odafigyelned arra, hogy mind maga az oldal, mind az azon található tartalom képes legyen a különböző készülékek eltérő képernyőméreteihez és megjelenítési igényeihez igazodni, azaz legyen reszponziv a weboldal. A menük és főbb oldalelemek megjelenítése mellett rendkívül fontos, hogy megfelelően optimalizált grafikai elemeket és illusztrációkat is használj!
Egy weboldal mobilos nézete az asztali megjelenítéshez képest jóval limitáltabb, ezért bonyolultabb felépítésű oldalak esetén a navigáció problémás lehet. A fennakadások érdekében érdemes honlapod egy jól látható pontján megjelenítened egy keresősávot.
Ez egy rendkívül egyszerű, ám annál hasznosabb megoldás, melynek segítségével a látogatók könnyedén rátalálhatnak az általuk keresett tartalomra, még akkor is, ha a weboldal mobilos kezelőfelülete kevésbé letisztult és gyorsan böngészhető.
A call-to-action gombok lényege, hogy oldalad céljától függően cselekvésre késztessék a felhasználókat. Ha honlapod mobilos verziója ezeket a fontos elemeket nem megfelelően jeleníti meg, az azt jelenti, hogy akár értékes hírlevél-feliratkozóktól vagy vásárlóktól is eleshetsz.
Fontos, hogy a CTA-gombok mindig jól láthatóak legyenek, kitűnjenek környezetünkből, méretük és színük egyaránt jól észrevehetővé tegye őket. Lényeges, hogy csak akkor alkalmazz ilyen elemeket, ha honlapodnak valóban szüksége van erre. Ha kifejezetten az a célod, hogy a felhasználó interakcióba lépjen a tartalommal, feliratkozzon, letöltsön, vagy pedig vásároljon.
Minden esetben lényeges, hogy ezek az elemek úgy alkalmazkodjanak a vizuális megjelenéshez, hogy az az okostelefonon netező felhasználók számára se legyen zavaró. Ha pedig oldalad tartalmaz ilyen jellegű akciógombokat, sose feledkezz meg arról, hogy ezek funkcionalitását érdemes különböző eszközökön is tesztelni!
A tartalom optimalizálása mellett lehetőséged nyílik arra, hogy weboldalad különböző eszközökön történő megjelenítése különböző élményt nyújtson a felhasználóknak. Mobilos kezelőfelületeden több olyan, hasznos funkciót is integrálhatsz, melyek az asztali megjelenítés esetén haszontalanok lennének, itt viszont fényévekkel megkönnyíthetik a felhasználóid életét.
Ilyen megoldások lehetnek webshopok esetén az egyszerűsített fizetési lehetőségek, híroldalak esetén a gyorsított feliratkozási opciók, és még sorolhatnánk. Sose gondolj úgy a külön mobilra történő optimalizálásra, mint szükséges rosszra, hiszen olyan lehetőségeket is magában rejt, melyek segítségével a korábbinál többet nyújthatsz felhasználóidnak, potenciális ügyfeleidnek.
Címkék
2023. október 18.
Egy vállalkozás indítása nem könnyű feladat, hiszen ott van a rengeteg papírmunka, a tökéletes könyvelő megtalálása, számlázó programok megismerése, és persze a honlap elindítása, ami nélkülözhetetlen a mai világban. Ha te is kezdő vállalkozó vagy íme 3 fontos szempont, amire figyelj weboldal indítása során és meglátod minden sokkal egyszerűbb lesz!
2019. május 15.
Sok kisvállalkozás akad, akik szolgáltatásaikból fakadóan nem nemzetközi vagy országos célközönségre, hanem kisebb, lokális ügyfelekre fókuszálnak. Az ő számukra a legfontosabb, hogy minél közvetlenebbül, minél hatékonyabban sikerüljön megszólítaniuk szűkebb célcsoportjukat. Segíthet-e a weboldal abban, hogy effektívebben kommunikáljunk egy kisebb közösséggel, és ha igen, milyen verbális és vizuális elemek alkalmazásával működhet ez igazán hatékonyan?