Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Az egyik elemi része egy weboldal indításának a domain név kiválasztása, ahol figyelned kell, hogy:
Persze ha mindezeket egymás után illeszted, csak egy hosszú valamit fogsz kapni, ami nem előnyös. Itt jön el a kreativitás pillanata, hogy az az egy név hogyan tartalmazzon mindent is.
Ha megvan a tökéletes név, jöhet a következő szint, hogy milyen végződése legyen, .hu, .com, .eu stb. Majd szükséges leellenőrizned, hogy szabad-e még, amennyiben igen, akkor meg tudod vásárolni, hogy csakis a te céged saját tulajdonát képezze.
Amire figyelj!
A domain név önmagában csak egy név, nem fogod tudni feltölteni rá a weboldalara addig, amíg nem választottál egy tárhelyszolgáltatói csomagot is.
Akárcsak a domain nevet, úgy a tárhelyszolgáltatót is meg tudod vásárolni különböző oldalakról. Legideálisabb, hogy ahonnan a domain név van, ott legyen megvéve a tárhelyszolgáltató is, mert sokkal egyszerűbb.
Ha mégis különböző helyekről veszed akkor gondoskodnod kell a kettő összekapcsolásáról a DNS-ek beállítása által.
Milyen csomagot válasszak?
Hány weboldalt szeretnél rajta működtetni? – ha többet, akkor olyan csomagot kell választanod, ami többet is elbír.
Mennyit tartalmat szeretnél elhelyezni a weboldalon? – ha sok anyagod van, esetleg egy webáruházat szeretnél működtetni, akkor mindenképpen egy nagyobbra lesz szükséged már az elején.
Mennyire szeretnéd, hogy gyors legyen? Sok látogatóra számítasz? – ha elindítasz egy weboldalt, amit akár több ezren is nézned, de a tárhelyszolgáltató csomagod ezt nem támogatja, akkor leállhat az oldal.
Amint meg van a domain név és a tárhelyszolgáltató tovább lehet lépni egy magasabb és izgalmasabb szintre, és elgondolkodni a weboldal felépítésén.
Az egyik legalapvetőbb szerkezet a következőkből áll:
Főoldal
Az első és legfontosabb! Ez az oldal végig kell vezessen a legfontosabb részeken és meg kell győzze néhány (másod)perc alatt a látogatót. Jól működik ez a stratégia, hogyha ezt az oldalt egy szépen elrendezett tartalomjegyzéknek szerkeszted meg.
Ez azt jelenti, hogy ez az oldal tartalmazzon annyi szekciót, ahány oldalad van. Minden részben legyen egy kis bevezető az adott oldalról és egy gomb használatával irányítson át az adott oldalra.
Összegezve: legyen egy nyitó/üdvözlő rész, megnyerő és sokat mondó képekkel. Ezt követően egy rólunk rész, ahol egy-két mondatban elmondod kik vagytok, beszúrsz egy képet és egy olvass tovább gombot, amely tovább visz a rólunk oldalra. Pont úgy, ahogy a rólunk rész, úgy jön tovább a szolgáltatások, portófólió stb stb.
A lényeg, hogy csak egy kis ízelítőt adjon, amely ráveszi több oldal böngészésére is a látogatót. Az oldal legalján elengedhetetlen a kapcsolati űrlap, ahol könnyedén felveszik veled és cégeddel a kapcsolatot..
Rólunk
Itt kerül bemutatásra a vállalkozásod, a múltja, az eddig elért eredményei, fontosabb időpontok és mérföldkövek. Nem érdemes hosszú regényt írni, sokkal inkább tagoltan, kiemelve az igazán érdemi eredményeket.
Továbbá be lehet mutatni a csapatot, még hatásosabb ha képet is csatolsz róluk.
Referenciák
Ide fel lehet tölteni az elvégzett munkákról az eredményeket, fényképeket, valamint érdemes feltüntetni az ügyfelektől kapott visszajelzéseket. Ez az oldal a cégedet igazolja majd, hogy igenis jók vagytok abban amit csináltok.
Szolgáltatások
Itt megjelenítheted a szolgáltatásaidat, képeket róluk, rövid leírást mindegyikről, akár árakat is írhatsz. Ha vannak csomagjaid, akkor azokra is szánhatsz egy részt. Fontos, hogy itt is legyen lehetősége egyből felvenni cégeddel a kapcsolatot, akár űrlap, akár hívás most gomb segítségével.
Blog
Ide aktuális cikkeket tölthetsz fel, amelyek kapcsolódnak tevékenységi körödhöz. A blog oldal által taníthatod a célközönségedet olyan információkkal, amelyek értékesek és segítik őket, akik aztán később megrendelők is lehetnek.
Kapcsolat
Kapcsolati űrlap elhelyezése, összes lehetséges kapcsolati információ legyen feltüntetve. Minél tágabb a lista, annál nagyobb a valószínűsége, hogy felveszik veled a kapcsolatot.
A lényeg az, hogy a weboldal szerkezete a vállalkozásodat tükrözze, és ha semmi ötleted nincs, a fenti tippekkel versenyképesen tudsz elindulni. Ha pedig kérdésed van, keress minket bizalommal!
Címkék
2019. február 06.
Keresőoptimalizálási hibákba nagyon könnyű belefutni, kijavítani viszont annál nehezebb őket. Ha az oldalunk felépítése és tartalomgyártás során odafigyelünk egy-két alapvető dologra, akkor ezeknek a problémáknak a nagy része könnyedén elkerülhető. Most megmutatjuk a három leggyakrabban előforduló hibát, ami weboldalunk forgalmának szempontjából akár végzetes is lehet.
2022. október 26.
Ha már megvan céged weboldala és érkeznek a megrendelések, akkor eljött az ideje tovább fejlődni. Ehhez pedig egy hatékony eszköz: a Facebook marketing. Nem érted, hogy vállakozóként miért fontos a mai világban a social médiában való jelenlét? Főleg a személyre szabott Facebook oldal, amely még mindig nagyszerű eredményeket képes generálni. Fontos megértened, hogy újabb és újabb piacok felé kell nyitnod, ha fenn akarod tartani a céged dinamikus fejlődését, mert innováció nélkül egész egyszerűen elakadsz.