A leggyakoribb SEO hibák, amelyeket érdemes elkerülni!

Utolsó frissítés: Szerző:

A leggyakoribb SEO hibák, amelyeket érdemes elkerülni!

1. Csak az On-Site-ra fókuszálsz

Félreértés ne essék, nagyon fontos, viszont nem lehet csak erre koncentrálni, mindkettő egyaránt szükséges a jó helyezéshez. Ennek magyarázata, hogy az On-Site keresőoptimalizáláshoz tartozik minden, ami az oldalon belül történik, beleértve a technikai és tartalmi részét.

Az OFF-Site-hoz pedig minden, ami az oldalon kívül történik: oldalra mutató backlinkek száma, social media felületeken való megjelenés, podcast anyagok stb.

2. Nincs sitemap az oldalon, és nincs összekötve a Search Console-lal

Sitemap kell, hogy legyen, mivel tartalmazza a weboldal minden dokumentumát – és ez segít a keresőrobotoknak abban, hogy fel tudják térképezni a weboldalad.

Ennek hiányában az is lehetséges, hogy a Google egyáltalán nem látja majd a honlapodat, így pedig nem jelensz meg a keresőben.

A másik fontos dolog, hogy össze kell kötni az oldalad a Search Console-lal is – másképp nem tudja a Google feltérképezni a honlapodat.

3. Figyelmen kívül hagyod a Google Cégem oldalát

A Google Cégem (Google My Business) gyakorlatilag egy hatalmas hirdetőtábla a Google Térképen, ahol a te irodád/üzleted is ingyen szerepelhet.

Biztosan te is kerestél már a közeledben található étteremre, boltra, pékségre. A térképen található legördülő listában szereplő üzletek mind-mind regisztráltak a Google Üzletem oldalára.

Ezt az ingyenes lehetőséget kár lenne kihagyni, hiszen akár 60%-kal is fellendítheti a forgalmadat.

4. Hiányzó vagy ismétlődő meta leírások

A meta leírások a webshop tulajdonosok Achilles-sarkai, főleg, ha többezer terméket kínálnak. Szinte lehetetlen mindegyikhez külön-külön meta leírást írni, így általában CTRL+C, CTRL+V-vel kimásolják őket.

Ilyenkor azonban duplikátumok jönnek létre, amiket a Google nem szeret. A másik opció, hogy üresen hagyják őket – ilyenkor pedig a Google automatikusan tölti ki, rendszerint a termékleírás első 150 karakterével. Ez sem a legjobb megoldás.

5. Nem jó URL-struktúra

Az URL struktúrákra szintén oda kell figyelni, már a weboldal kialakítása során. A legjobb, ha az url-ek rövidek, tömörek, és szerepel bennük egy releváns kulcsszó.

Fontos, hogy maximum 30 karakter legyen, ne legyenek benne ékezetek, kötőjel szerepeljen benne, és legyen benne a fő kulcsszó.

6. Kevés tartalom

A kevés tartalom gyakori probléma, hiszen sokan nem tudnak/nincs idejük szöveget írni. Indulási költségként pedig szeretnék megspórolni a tartalomgyártást, ami nagy hiba.

Ugyanis a tartalom lesz az, ami ott tartja majd a látogatókat, aminek hatására igénybe veszik a szolgáltatásodat, vagy megvásárolják a termékedet.

A webdizájn, az elrendezés, a struktúra megfogja az embert, azonban a szöveg lesz az, ami végső soron megtartja a látogatót – vagy épp elüldözi.

7. Lassú betöltési sebesség

A legjobb, ha 3 mp alatt betölt minden, ehhez azonban kell egy kis finomhangolás, így érdemes megismerkedned az olyan fogalmakkal, mint:

  • LCP (lagrest contentful paint) – legnagyobb vizuális tartalomválasz;
  • TBT (total blocking time) – blokkolási idő;
  • CLS (Cumulative Layout Shitf) – elrendezés összmozgása;

A legtöbb esetben a lassú betöltési sebességet ugyanis a három, fent említett metrika optimalizálatlansága okozza.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. november 28.

Van élet a Google keresőjén túl?

Mi jut eszedbe arról a szóról, hogy kereső? Ha online felületben gondolkodsz, fogadni mernénk, hogy a válaszod a Google! Ezzel nem vagy egyedül, hiszen a Google keresőjét világszerte több milliárdan használják, és ha valamit gyorsan meg kell keresnünk, természetesen mi is ide kattintunk először. De melyek azok az alternatívák, melyekre keresőoptimalizálás szempontjából a Google mellett is érdemes koncentrálni?

2023. december 18.

Mi az A/B tesztelés és mikor van rá szükséged?

Előfordult már veled, hogy egyik nap a melbát, a másik nap a csokis kekszet kóstoltad meg egy fagyizóban? Esetleg gyakran cserélgeted a képedet a Facebookon? Nos, valójában ez is A/B tesztelésnek számít, de az online marketingben ezt egy konverziónövelő eszközként tartjuk számon. Írásunkból kiderül, hogyan is működik ez és mire való.

Népszerű bejegyzések