Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Félreértés ne essék, nagyon fontos, viszont nem lehet csak erre koncentrálni, mindkettő egyaránt szükséges a jó helyezéshez. Ennek magyarázata, hogy az On-Site keresőoptimalizáláshoz tartozik minden, ami az oldalon belül történik, beleértve a technikai és tartalmi részét.
Az OFF-Site-hoz pedig minden, ami az oldalon kívül történik: oldalra mutató backlinkek száma, social media felületeken való megjelenés, podcast anyagok stb.
Sitemap kell, hogy legyen, mivel tartalmazza a weboldal minden dokumentumát – és ez segít a keresőrobotoknak abban, hogy fel tudják térképezni a weboldalad.
Ennek hiányában az is lehetséges, hogy a Google egyáltalán nem látja majd a honlapodat, így pedig nem jelensz meg a keresőben.
A másik fontos dolog, hogy össze kell kötni az oldalad a Search Console-lal is – másképp nem tudja a Google feltérképezni a honlapodat.
A Google Cégem (Google My Business) gyakorlatilag egy hatalmas hirdetőtábla a Google Térképen, ahol a te irodád/üzleted is ingyen szerepelhet.
Biztosan te is kerestél már a közeledben található étteremre, boltra, pékségre. A térképen található legördülő listában szereplő üzletek mind-mind regisztráltak a Google Üzletem oldalára.
Ezt az ingyenes lehetőséget kár lenne kihagyni, hiszen akár 60%-kal is fellendítheti a forgalmadat.
A meta leírások a webshop tulajdonosok Achilles-sarkai, főleg, ha többezer terméket kínálnak. Szinte lehetetlen mindegyikhez külön-külön meta leírást írni, így általában CTRL+C, CTRL+V-vel kimásolják őket.
Ilyenkor azonban duplikátumok jönnek létre, amiket a Google nem szeret. A másik opció, hogy üresen hagyják őket – ilyenkor pedig a Google automatikusan tölti ki, rendszerint a termékleírás első 150 karakterével. Ez sem a legjobb megoldás.
Az URL struktúrákra szintén oda kell figyelni, már a weboldal kialakítása során. A legjobb, ha az url-ek rövidek, tömörek, és szerepel bennük egy releváns kulcsszó.
Fontos, hogy maximum 30 karakter legyen, ne legyenek benne ékezetek, kötőjel szerepeljen benne, és legyen benne a fő kulcsszó.
A kevés tartalom gyakori probléma, hiszen sokan nem tudnak/nincs idejük szöveget írni. Indulási költségként pedig szeretnék megspórolni a tartalomgyártást, ami nagy hiba.
Ugyanis a tartalom lesz az, ami ott tartja majd a látogatókat, aminek hatására igénybe veszik a szolgáltatásodat, vagy megvásárolják a termékedet.
A webdizájn, az elrendezés, a struktúra megfogja az embert, azonban a szöveg lesz az, ami végső soron megtartja a látogatót – vagy épp elüldözi.
A legjobb, ha 3 mp alatt betölt minden, ehhez azonban kell egy kis finomhangolás, így érdemes megismerkedned az olyan fogalmakkal, mint:
A legtöbb esetben a lassú betöltési sebességet ugyanis a három, fent említett metrika optimalizálatlansága okozza.
Címkék
2023. november 22.
Az emelkedő adóktól, a nehéz beszerzésekig vagy a létszámhiányig minden érezhető egy vállalkozás életében. Mindezek az akadályok még fontosabbá teszik az ünnepi szezonra való felkészülést az eladások növelése érdekében, ami egyes felmérések szerint akár 9-10 százalék körüli árbevétel-növekedést jelent. Íme 3 tipp, amellyel felkészítheted vállalkozásod az ünnepi szezonra.
2019. március 04.
Ha keresőoptimalizálásról beszélünk, a legtöbben hajlamosak vagyunk azonnal a kulcsszavak helyes használatára gondolni. Pedig maga a SEO ennél jóval sokoldalúbb és összetettebb tevékenységet jelent. A megfelelően optimalizált tartalom valóban fontos, ám rengeteg egyéb szempontot érdemes figyelembe vennünk, ha szeretnénk elérni, hogy a keresők találati listájuk előkelő helyén jelenítsék meg weboldalunkat.