Utolsó frissítés: Szerző:

A leggyakoribb SEO hibák, amelyeket érdemes elkerülni!

1. Csak az On-Site-ra fókuszálsz

Félreértés ne essék, nagyon fontos, viszont nem lehet csak erre koncentrálni, mindkettő egyaránt szükséges a jó helyezéshez. Ennek magyarázata, hogy az On-Site keresőoptimalizáláshoz tartozik minden, ami az oldalon belül történik, beleértve a technikai és tartalmi részét.

Az OFF-Site-hoz pedig minden, ami az oldalon kívül történik: oldalra mutató backlinkek száma, social media felületeken való megjelenés, podcast anyagok stb.

2. Nincs sitemap az oldalon, és nincs összekötve a Search Console-lal

Sitemap kell, hogy legyen, mivel tartalmazza a weboldal minden dokumentumát – és ez segít a keresőrobotoknak abban, hogy fel tudják térképezni a weboldalad.

Ennek hiányában az is lehetséges, hogy a Google egyáltalán nem látja majd a honlapodat, így pedig nem jelensz meg a keresőben.

A másik fontos dolog, hogy össze kell kötni az oldalad a Search Console-lal is – másképp nem tudja a Google feltérképezni a honlapodat.

3. Figyelmen kívül hagyod a Google Cégem oldalát

A Google Cégem (Google My Business) gyakorlatilag egy hatalmas hirdetőtábla a Google Térképen, ahol a te irodád/üzleted is ingyen szerepelhet.

Biztosan te is kerestél már a közeledben található étteremre, boltra, pékségre. A térképen található legördülő listában szereplő üzletek mind-mind regisztráltak a Google Üzletem oldalára.

Ezt az ingyenes lehetőséget kár lenne kihagyni, hiszen akár 60%-kal is fellendítheti a forgalmadat.

4. Hiányzó vagy ismétlődő meta leírások

A meta leírások a webshop tulajdonosok Achilles-sarkai, főleg, ha többezer terméket kínálnak. Szinte lehetetlen mindegyikhez külön-külön meta leírást írni, így általában CTRL+C, CTRL+V-vel kimásolják őket.

Ilyenkor azonban duplikátumok jönnek létre, amiket a Google nem szeret. A másik opció, hogy üresen hagyják őket – ilyenkor pedig a Google automatikusan tölti ki, rendszerint a termékleírás első 150 karakterével. Ez sem a legjobb megoldás.

5. Nem jó URL-struktúra

Az URL struktúrákra szintén oda kell figyelni, már a weboldal kialakítása során. A legjobb, ha az url-ek rövidek, tömörek, és szerepel bennük egy releváns kulcsszó.

Fontos, hogy maximum 30 karakter legyen, ne legyenek benne ékezetek, kötőjel szerepeljen benne, és legyen benne a fő kulcsszó.

6. Kevés tartalom

A kevés tartalom gyakori probléma, hiszen sokan nem tudnak/nincs idejük szöveget írni. Indulási költségként pedig szeretnék megspórolni a tartalomgyártást, ami nagy hiba.

Ugyanis a tartalom lesz az, ami ott tartja majd a látogatókat, aminek hatására igénybe veszik a szolgáltatásodat, vagy megvásárolják a termékedet.

A webdizájn, az elrendezés, a struktúra megfogja az embert, azonban a szöveg lesz az, ami végső soron megtartja a látogatót – vagy épp elüldözi.

7. Lassú betöltési sebesség

A legjobb, ha 3 mp alatt betölt minden, ehhez azonban kell egy kis finomhangolás, így érdemes megismerkedned az olyan fogalmakkal, mint:

  • LCP (lagrest contentful paint) – legnagyobb vizuális tartalomválasz;
  • TBT (total blocking time) – blokkolási idő;
  • CLS (Cumulative Layout Shitf) – elrendezés összmozgása;

A legtöbb esetben a lassú betöltési sebességet ugyanis a három, fent említett metrika optimalizálatlansága okozza.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. november 15.

A jó szöveges tartalom fontos, azonban önmagában nem mindig elég. Az illusztráció központi szerepet játszik a webes megjelenésben, és fontos, hogy bejegyzéseink mellé olyan képeket válasszunk, melyek felkeltik látogatóink érdeklődését. Még ennél is fontosabb azonban az, hogy az illusztrációként választott fotók jogtiszta forrásból származzanak.

2019. október 02.

Rengeteg weboldal akad, melynek célja nem több egy adott vállalkozás bemutatásánál, szolgáltatásainak és termékeinek ismertetésénél. Olyanok ezek, mint egy egyszerű katalógus vagy prospektus virtuális verziói. Ha Te azonban többre vágysz, és szeretnéd online felületed lehetőségeit a lehető leginkább kihasználni érdemes látogatóidat aktivitásra ösztönöznöd!

Népszerű bejegyzések