Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Félreértés ne essék, nagyon fontos, viszont nem lehet csak erre koncentrálni, mindkettő egyaránt szükséges a jó helyezéshez. Ennek magyarázata, hogy az On-Site keresőoptimalizáláshoz tartozik minden, ami az oldalon belül történik, beleértve a technikai és tartalmi részét.
Az OFF-Site-hoz pedig minden, ami az oldalon kívül történik: oldalra mutató backlinkek száma, social media felületeken való megjelenés, podcast anyagok stb.
Sitemap kell, hogy legyen, mivel tartalmazza a weboldal minden dokumentumát – és ez segít a keresőrobotoknak abban, hogy fel tudják térképezni a weboldalad.
Ennek hiányában az is lehetséges, hogy a Google egyáltalán nem látja majd a honlapodat, így pedig nem jelensz meg a keresőben.
A másik fontos dolog, hogy össze kell kötni az oldalad a Search Console-lal is – másképp nem tudja a Google feltérképezni a honlapodat.
A Google Cégem (Google My Business) gyakorlatilag egy hatalmas hirdetőtábla a Google Térképen, ahol a te irodád/üzleted is ingyen szerepelhet.
Biztosan te is kerestél már a közeledben található étteremre, boltra, pékségre. A térképen található legördülő listában szereplő üzletek mind-mind regisztráltak a Google Üzletem oldalára.
Ezt az ingyenes lehetőséget kár lenne kihagyni, hiszen akár 60%-kal is fellendítheti a forgalmadat.
A meta leírások a webshop tulajdonosok Achilles-sarkai, főleg, ha többezer terméket kínálnak. Szinte lehetetlen mindegyikhez külön-külön meta leírást írni, így általában CTRL+C, CTRL+V-vel kimásolják őket.
Ilyenkor azonban duplikátumok jönnek létre, amiket a Google nem szeret. A másik opció, hogy üresen hagyják őket – ilyenkor pedig a Google automatikusan tölti ki, rendszerint a termékleírás első 150 karakterével. Ez sem a legjobb megoldás.
Az URL struktúrákra szintén oda kell figyelni, már a weboldal kialakítása során. A legjobb, ha az url-ek rövidek, tömörek, és szerepel bennük egy releváns kulcsszó.
Fontos, hogy maximum 30 karakter legyen, ne legyenek benne ékezetek, kötőjel szerepeljen benne, és legyen benne a fő kulcsszó.
A kevés tartalom gyakori probléma, hiszen sokan nem tudnak/nincs idejük szöveget írni. Indulási költségként pedig szeretnék megspórolni a tartalomgyártást, ami nagy hiba.
Ugyanis a tartalom lesz az, ami ott tartja majd a látogatókat, aminek hatására igénybe veszik a szolgáltatásodat, vagy megvásárolják a termékedet.
A webdizájn, az elrendezés, a struktúra megfogja az embert, azonban a szöveg lesz az, ami végső soron megtartja a látogatót – vagy épp elüldözi.
A legjobb, ha 3 mp alatt betölt minden, ehhez azonban kell egy kis finomhangolás, így érdemes megismerkedned az olyan fogalmakkal, mint:
A legtöbb esetben a lassú betöltési sebességet ugyanis a három, fent említett metrika optimalizálatlansága okozza.
Címkék
2024. július 22.
Akik még csak tervezik, hogy saját weboldalt készíttetnek, sokszor nem tudják, mi alapján válasszanak kivitelezőt. Persze érdemes lehet megnézni a konkurencia weboldalát és utánajárni, hogy kik készítették el a weboldalukat, de nem túl etikus. Ráadásul miért utánoznád a versenytársad honlapját, ha a tiéd lehet sokkal jobb is? Csupán annyit kell tenned, hogy a szakmában elismert, sikereket felmutatni tudó weboldalkészítő céget választasz. Mutatunk 4+1 okot arra, miért legyen ez a CoderWeb!
2023. október 20.
Oké, tudom, hogy ez őrültségnek hangzik. De ha jobban belegondolsz, az internet tele van olyan cikkekkel, amik ötletek százait vonultatják fel arra vonatkozóan, hogyan lehet sikeres az üzleted. De hé, itt a farsang, áll a bál! Fordítsuk meg egy kicsit a dolgot a hecc kedvéért, és nézzük, mi kell ahhoz, hogy garantáltan ne menjen az online üzleted.