Utolsó frissítés: Szerző:

Weboldal forgalomnövelése: hogyan használd erre a social mediát?

Bár sok cégvezető még mindig idegenkedik a social media használatától és csak egy szükséges rosszként tekint rá, értő kezekben számszerűsíthetően hozzájárulhat a weboldal organikus forgalom növelésében. Hogy hogyan, azt máris elmondjuk.

8 tipp a weboldal forgalomnövelésére a social media segítségével

1. Növeld a forgalmat az elérés és az elköteleződés növelésével

Bármilyen stratégia, amely segít növelni a közösségi média elérést, az elkötelezettséget és a (minőségi) követők számát, abban is segít, hogy több figyelmet vonzz a posztjaidra és a profilodra. Értelemszerűen az elérés növekedése a márkaismertség emelkedéséhez is hozzájárul, valamint a közösségi médiából érkező látogatókéhoz is.

Például egy 2022-es tanulmányban a Social Media Today azt tesztelte, hogy a mémek – amelyekről köztudott, hogy elősegítik a követő elköteleződését és ezáltal növelik a közösségi média elérést –, mérhetően hozzájárulhatnak-e a webhely forgalmának növeléséhez.

Miután 1 hónapig integrálták a mémeket a közösségi média stratégiájukba, 12%-kal nőtt a weboldal munkamenetek és 16%-kal a közösségi médiából érkező látogatók száma. Bár ez csak egy kis teszt volt, azt sugallja, hogy a vonzó tartalom növelheti a weboldal látogatását is.

Éppen ezért, a legelső tippünk az, hogy kövesd a közösségi média trendeket az elérés és az elköteleződés növelése érdekében. A rendszeres közzétételtől és a követőiddel való interakciótól kezdve, a feltűnő látványelemekkel rendelkező, aktuális tartalom létrehozásáig alkalmazd a márkád és közönséged szempontjából legrelevánsabb módszereket a közösségi média mutatóinak növelése érdekében.

2. Koncentrálj azokra a közösségi média platformokra, amelyek a legnagyobb internetes forgalmat generálják

Ha az a cél, hogy növeld a közösségi médiából érkező forgalmad, első lépésként a legmegfelelőbb közösségi média platformo(ka)t kell kiválasztanod. A nagy kérdés tehát az, hogy melyik a legjobb közösségi média platform arra, hogy forgalmat tereljen a weboldaladra?

A Search Engine Journal és a The Economist megállapításai szerint erre egyébként a Facebook a legjobb platform. Ez nem meglepő, tekintve, hogy a Facebook továbbra is a legnépszerűbb közösségi média felület, annak ellenére, hogy a felhasználók életkora egyre emelkedő tendenciát mutat. Azonban érdekes módon az itthon kevésbé hasító X (korábbi nevén Twitter) is nagy befolyást gyakorolhat a weboldal forgalomnövekedésére, amikor például a tweetek vírusossá válnak.

Eközben a kutatás azt is megállapította, hogy az Instagram és a Pinterest azok a közösségi média hálózatok, amelyek a legkevesebb forgalmat irányítják külső webhelyekre. Az adatok azonban iparágonként nagyon eltérőek, így a márka és a közönség számára legmegfelelőbb közösségi média csatorna ismerete szintén kulcsfontosságú ahhoz, hogy a legnagyobb forgalmat irányíthasd a weboldaladra.

3. Linkek elhelyezése a profilban

Kivétel nélkül, minden social media profilnak van olyan szegmense, ahol bemutathatod magad vagy a cégedet/márkádat a követőidnek. Legyen szó „bio” (a Twitteren, a TikTokon vagy az Instagramon), vagy „névjegy” (a LinkedIn-en, a Facebookon vagy a YouTube-on) rovatról, általában itt helyezheted el a weboldaladra mutató linket.

Ezáltal a felhasználók tudni fogják, hova kell menniük, ha többet szeretnének látni a márkádból, így könnyen átirányíthatod ezt a forgalmat a közösségi médiából a honlapodra. Vannak olyan platformok, ahol akár több linket is elhelyezhetsz az életrajzodban. Ez több lehetőséget kínál követőidnek, segít megtalálni a számukra releváns dolgokat és csökkenti a lemorzsolódási arányt a további információk megszerzése során.

A több link elhelyezése a profilban azonban nem minden közösségi média platformon lehetséges. Például van, ahol csak 1-et jeleníthetsz meg, míg máshol 2 vagy 3 linkben maximalizálják a lehetőséget. A probléma megoldása az lehet, ha egy olyan dedikált céloldalra hivatkozunk, ahol több, számunkra hasznos linket is felsorolhatunk. Ezt a szolgáltatást olyan platformok kínálják, mint például a Linktree. De akár a saját weboldaladon is létrehozhatsz egy ilyen aloldalt, a leghasznosabb linkjeid gyűjtőhelyeként. (Egyedi weboldal készítése esetén ennek semmilyen akadálya nincsen.)

4. Adj linkeket közösségi média bejegyzéseihez

A profilod mellett minden közösségi média poszt/Stories stb. lehetőséget ad arra, hogy forgalmat irányíts a weboldaladra. Amennyiben egy felhasználó eléggé érdeklődik ahhoz, hogy elolvassa és megnézze a tartalmadat, mindenképpen tudasd vele, hol láthat többet belőled.

Ezt azért nem érdemes elmulasztani, mert éppen a figyelemfelkeltés fázisában jár, így a természetes érdeklődését és kíváncsiságát kihasználva terelheted tovább a weboldaladra. Ebben a fázisban ez a következő logikus lépés. A posztot vagy épp a Storiest mindenképpen ajándékozd meg egy CTA-val / linkkel, ahol további információkat kaphatnak.

Ne feledd, hogy mindegyik platform lehetőséget ad arra, hogy hivatkozást adjon a bejegyzéséhez. Persze az is igaz, hogy ezt különböző módon teszik lehetővé. Tehát tekintsünk át néhány lehetőséget a linkek hozzáadására a közösségi média bejegyzéseihez. (Ne feledd, hogy a felületek gyakran változnak, ahogy a platformok is gyakran módosítják a szolgáltatásaikat.)

  • YouTube: A videó alatt megjelenő előugró ablakokon és a videó záróképernyőjén linkeket adhatsz videóid felirataihoz. De a videó leírásában elhelyezhetsz linkeket, és a kommentekre válaszolva is reagálhatsz velük, ha releváns.
  • Instagram: Az Instagram Stories-ban linkmatricákat hozhatsz létre. És bár nem adhatsz hozzá kattintható linkeket a posztjaidhoz és a Reels videókhoz, (hacsak nem reklámként jelölöd meg a tartalmat), bátoríthatod a követőidet, hogy ellátogassanak a biódban található linkre, hogy többet fedezhessenek fel a márkádból.
  • X/Twitter: Ha linkeket adsz hozzá a tweetekhez, akkor automatikus linkelőnézetet hoz létre a platform. Érdemes figyelni arra, nemcsak egy, hanem több képet tartalmazhatnak a bejegyzések, ami szintén figyelemfelkeltő tényező. És az X is lehetőséget ad link elhelyezésére a profilban.
  • LinkedIn: A linket közvetlenül elhelyezheted a poszt szövegében is, aminek a platform automatikusan generál egy linkelőnézetet egy kattintható képpel.
  • Facebook: Ugyanaz a funkció érhető el, amely a LinkedInben is megtalálható. Ezen kívül linkeket is elhelyezhetsz a Facebook történeteidben is.
  • Snapchat: A Snapchaten található történetek segítségével egyszerűen megoszthatsz egy linket a követőiddel.
  • TikTok: Hacsak nem fizet a hirdetésekért, nem adhatsz kattintható linkeket a videóidhoz. Az egyetlen lehetőség az, hogy a biódban helyezed el a linket és oda irányítod az embereket.

5. Vizsgáld elül a stratégiádat a weboldal forgalmának maximalizálása érdekében

A különböző közösségi média algoritmusok és működésük megértése szintén elengedhetetlen ahhoz, hogy minél több embert terelj a közösségi felületekről a weboldaladra. Például ugyanazon tartalom megosztásának gyakorisága vagy ritkasága platformtól függően segítheti vagy hátráltathatja a stratégiádat.

  • X/Twitter: Mivel a felhasználók hajlamosak belemerülni az X-be a nap folyamán, ezért naponta akár többször is közzé teheted a legnépszerűbb posztjaidat/linkjeidet. Ez biztosítja, hogy az emberek sok jó minőségű tartalmat lássanak, amikor ráhangolódnak a tartalmadra.
  • Facebook: Ez az algoritmus viszont már nem szereti, ha ugyanazokat a cikkeket naponta többször is megosztod a felületen. Tehát itt a legjobb, ha csak kisebb számú, ellenben kiváló minőségű bejegyzést tesz közzé.
  • Instagram: Az Instagram a legjobb platform, ha a vizuális tartalmad megosztása a cél, például a The Economist átlagosan napi 8-szor tesz közzé ezen a platformon. A link a bióban stratégia továbbra is forgalmat irányíthat a weboldaladra. Például a The Economist közösségi médiáért felelős vezetője elárulta, hogy a bióban található linkjük több millió látogatót terelt a weboldalukra és jelentősen megnövekedett az előfizetések, illetve a regisztrációk száma.
  • LinkedIn: A LinkedIn esetében a videók/beszélgetést generáló posztok működnek a legjobban, az algoritmus kifejezetten értékeli a kommenteket és a megosztásokat. Ez azonban azt is jelenti, hogy kevesebb bejegyzést érdemes közzé tenni, de továbbra is magas a platform forgalomterelő képessége.

Az persze egy dolog, hogy sikerül átterelni a látogatót a honlapodra. Ahhoz, hogy ügyféllé vagy vásárlóvá váljon, arra is szükséged van, hogy a weboldalon olyan környezet fogadja, ami tökételesen kiszolgálja a tartalmi és felhasználói igényeit. Egyedi weboldal segítségével ez is könnyebb. Csak szóltunk.

6. Ossz meg linkeket a közösségi média csoportokban

Használd ki a közösségi média csoportokat, hogy forgalmat irányíts a honlapodra. Keresd meg azokat a csoportokat, amelyek tagjait a legnagyobb valószínűséggel érdekelhet a tartalmad és a szolgáltatásod.

Ezután kezdj el előbb kommentelni a csoportban, építsd a kapcsolatokat, majd oszd meg akár bejegyzésként vagy a kommentekben a releváns tartalmaidat olyan linkeken keresztül, amelyek a weboldaladra visznek. A csoportos funkciókat kínáló közösségi média platformok közé tartozik a Facebook, a WhatsApp és a LinkedIn, ezeken mindenképpen mérd fel a terepet.

7. Használj olyan technikákat, amelyek ösztönzik az átkattintásokat

A közösségi média vizuális megjelenítésének módja és a posztokban használt szöveg szintén segíthet a forgalomterelésben. Találd meg a módját, hogy felkeltsd a közönséged kíváncsiságát, és arra ösztönzi őket, hogy többre vágyjanak. Íme néhány technika, amiket használhatsz:

  • Hook: Akaszd meg a közönséged figyelmét valami érdekes dologgal még a kattintás előtti fázisban. Például a címadásban elhelyezett figyelemfelkeltő/meghökkentő (de nem clickbait) információ, vagy a poszt szövegében elkezdett storytelling nagyon jól működhet. Ezután csak arra kell felhívnod a figyelmet, hogy a történet további részét a weboldaladon találják.
  • FOMO: Az emberek lemaradástól és kimaradástól való félelme (azaz a FOMO) szintén hatalmas húzóerő lehet. Főleg akkor, ha kihangsúlyozod, miért is nélkülözhetetlen a célközönséged számára, hogy többet megtudjanak a weboldaladon az adott témában. Mert ugye nem akarnak az utolsóként megtudni valamit?
  • Használj érzelmeket: Az érzelmi üzenetek vagy provokatív képek nemcsak a figyelmet keltik fel, hanem a célközönség érzelmi bevonódását is támogatja. Ez azért előnyös, mert így nemcsak egy kontent erejéig, hanem akár több anyagon keresztül is foglalkoznának a témával.
  • Negatív nyelvezet használata: Egy korábbi kutatás arra a következtetésre jutott, hogy a negatív szavak címsorokba és főcímbe foglalása negatív szavanként 2,3%-kal növeli az átkattintási arányt. Ez magáért beszél, de mi mégis azt javasolnánk, hogy ezzel az eszközzel azért ne ess túlzásba, mert egy idő után a hitelességedet ássa alá. Inkább kuriózumként használd, időszakos marketingfűszerként.
  • CTA: Egyszerű és hatékony módja annak, hogy ösztönözd a közösségi média követőidet, hogy megnézzék a weboldaladat. Főleg akkor, ha egyszerűen megmondjuk nekik, hogy tegyék ezt meg. Adj egy rövid, tömör és egyértelmű cselekvésre ösztönzést (CTA) a linkedhez, aztán máris terelheted a közönséged.

A fenti technikák alkalmazása során ügyelj arra, hogy a kattintást követően mindig teljesítsd azt, amit a bejegyzésében ígértél. Emellett mindenképpen kerüld el a félrevezető vagy szenzációhajhász címsorokat, amelyek rossz minőségű weboldalakhoz vezetnek.

A kattintáscsali stratégiák rövid távon segíthetnek ugyan nagyobb forgalmat generálni, hosszú távon viszont kisebb valószínűséggel fognak átkattintani az érdeklődők, mert attól tartanak, hogy ismét csalódniuk kell. További ellenérv a clickbait címek ellen, hogy bár növelhetik a kattintások számát, viszont a felhasználók általában kevesebbszer nyomják meg rá a tetszik gombot és még kevésbé osztják meg ezeket a tartalmakat.

8. Használd ki a közösségi média megosztások erejét

Egy másik tipp a közösségi médiából érkező hivatkozási forgalom növelésére, hogy ösztönözd a követőidet, hogy megosszák a tartalmadat/linkjeidet a saját ismerőseikkel és követőikkel. Emberként mindannyian hajlamosak vagyunk megbízni a hozzánk közel állók véleményében és ajánlásaiban, ezért nincs is jobb reklám annál, mintha valaki megosztja a céged bejegyzését a saját hírfolyamán.

E viselkedés ösztönzésére olyan tartalmat ajánlott létrehoznod, amely természetesen ösztönzi a megosztást, például feltűnő vizuális elemekkel vagy vonzó témákkal. Persze egyszerűen meg is kérheted a követőidet, hogy osszák meg a tartalmaidat. Alapvetően a Hogyan csináljuk? típusú cikkek, infografikák, listák és checklistek nagyon jól működnek és értéket is adnak az olvasónak.

Ehhez persze a fogadó környezetnek, vagyis a weboldaladnak is olyan felhasználóbarát tulajdonságokkal kell rendelkeznie, ami arra ösztönzi a látogatókat, hogy minél több időt töltsenek el nálad. Honlapkészítés során mi erre az egyedi UX-re, azaz felhasználói élményre is figyelünk.

Szeretnéd kimaxolni a social media platformjaidban rejlő lehetőségeket? Akkor ágyazz meg a sikernek egyedi weboldalad segítségével! Keress meg minket honlapkészítés kapcsán, ha a marketingcéljaidat tökéletesen kiszolgáló weboldalt készíttetnél!

 

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. április 01.

Egyetlen weboldal sem születik céltalanul. Az üzemeltetők legfőbb célkitűzése pedig általában nem más, minthogy honlapjuk segítségével minél több látogatót, érdeklődőt, és új kuncsaftot szerezzenek vállalkozásuk számára. Ebben a bejegyzésben mutatunk négy olyan dolgot, melyek kiválóan működnek abban az esetben, ha szeretnél minél több aktív látogatót, potenciális kuncsaftot saját weboldaladra csábítani.

2019. augusztus 17.

Weboldalunk vizuális megjelenése már alapvetően egy olyan dolog, ami rengeteget dobhat üzletünk népszerűségén. Egy esztétikus és letisztult honlap fél siker, azonban érdemes tudni, hogy a jó design nem kizárólag az egyedi grafikai elemek és a jól megválasztott betűtípus alkalmazásán múlik.

Népszerű bejegyzések