Utolsó frissítés: Szerző:

Weboldal forgalomnövelése: hogyan használd erre a social mediát?

Bár sok cégvezető még mindig idegenkedik a social media használatától és csak egy szükséges rosszként tekint rá, értő kezekben számszerűsíthetően hozzájárulhat a weboldal organikus forgalom növelésében. Hogy hogyan, azt máris elmondjuk.

8 tipp a weboldal forgalomnövelésére a social media segítségével

1. Növeld a forgalmat az elérés és az elköteleződés növelésével

Bármilyen stratégia, amely segít növelni a közösségi média elérést, az elkötelezettséget és a (minőségi) követők számát, abban is segít, hogy több figyelmet vonzz a posztjaidra és a profilodra. Értelemszerűen az elérés növekedése a márkaismertség emelkedéséhez is hozzájárul, valamint a közösségi médiából érkező látogatókéhoz is.

Például egy 2022-es tanulmányban a Social Media Today azt tesztelte, hogy a mémek – amelyekről köztudott, hogy elősegítik a követő elköteleződését és ezáltal növelik a közösségi média elérést –, mérhetően hozzájárulhatnak-e a webhely forgalmának növeléséhez.

Miután 1 hónapig integrálták a mémeket a közösségi média stratégiájukba, 12%-kal nőtt a weboldal munkamenetek és 16%-kal a közösségi médiából érkező látogatók száma. Bár ez csak egy kis teszt volt, azt sugallja, hogy a vonzó tartalom növelheti a weboldal látogatását is.

Éppen ezért, a legelső tippünk az, hogy kövesd a közösségi média trendeket az elérés és az elköteleződés növelése érdekében. A rendszeres közzétételtől és a követőiddel való interakciótól kezdve, a feltűnő látványelemekkel rendelkező, aktuális tartalom létrehozásáig alkalmazd a márkád és közönséged szempontjából legrelevánsabb módszereket a közösségi média mutatóinak növelése érdekében.

2. Koncentrálj azokra a közösségi média platformokra, amelyek a legnagyobb internetes forgalmat generálják

Ha az a cél, hogy növeld a közösségi médiából érkező forgalmad, első lépésként a legmegfelelőbb közösségi média platformo(ka)t kell kiválasztanod. A nagy kérdés tehát az, hogy melyik a legjobb közösségi média platform arra, hogy forgalmat tereljen a weboldaladra?

A Search Engine Journal és a The Economist megállapításai szerint erre egyébként a Facebook a legjobb platform. Ez nem meglepő, tekintve, hogy a Facebook továbbra is a legnépszerűbb közösségi média felület, annak ellenére, hogy a felhasználók életkora egyre emelkedő tendenciát mutat. Azonban érdekes módon az itthon kevésbé hasító X (korábbi nevén Twitter) is nagy befolyást gyakorolhat a weboldal forgalomnövekedésére, amikor például a tweetek vírusossá válnak.

Eközben a kutatás azt is megállapította, hogy az Instagram és a Pinterest azok a közösségi média hálózatok, amelyek a legkevesebb forgalmat irányítják külső webhelyekre. Az adatok azonban iparágonként nagyon eltérőek, így a márka és a közönség számára legmegfelelőbb közösségi média csatorna ismerete szintén kulcsfontosságú ahhoz, hogy a legnagyobb forgalmat irányíthasd a weboldaladra.

3. Linkek elhelyezése a profilban

Kivétel nélkül, minden social media profilnak van olyan szegmense, ahol bemutathatod magad vagy a cégedet/márkádat a követőidnek. Legyen szó „bio” (a Twitteren, a TikTokon vagy az Instagramon), vagy „névjegy” (a LinkedIn-en, a Facebookon vagy a YouTube-on) rovatról, általában itt helyezheted el a weboldaladra mutató linket.

Ezáltal a felhasználók tudni fogják, hova kell menniük, ha többet szeretnének látni a márkádból, így könnyen átirányíthatod ezt a forgalmat a közösségi médiából a honlapodra. Vannak olyan platformok, ahol akár több linket is elhelyezhetsz az életrajzodban. Ez több lehetőséget kínál követőidnek, segít megtalálni a számukra releváns dolgokat és csökkenti a lemorzsolódási arányt a további információk megszerzése során.

A több link elhelyezése a profilban azonban nem minden közösségi média platformon lehetséges. Például van, ahol csak 1-et jeleníthetsz meg, míg máshol 2 vagy 3 linkben maximalizálják a lehetőséget. A probléma megoldása az lehet, ha egy olyan dedikált céloldalra hivatkozunk, ahol több, számunkra hasznos linket is felsorolhatunk. Ezt a szolgáltatást olyan platformok kínálják, mint például a Linktree. De akár a saját weboldaladon is létrehozhatsz egy ilyen aloldalt, a leghasznosabb linkjeid gyűjtőhelyeként. (Egyedi weboldal készítése esetén ennek semmilyen akadálya nincsen.)

4. Adj linkeket közösségi média bejegyzéseihez

A profilod mellett minden közösségi média poszt/Stories stb. lehetőséget ad arra, hogy forgalmat irányíts a weboldaladra. Amennyiben egy felhasználó eléggé érdeklődik ahhoz, hogy elolvassa és megnézze a tartalmadat, mindenképpen tudasd vele, hol láthat többet belőled.

Ezt azért nem érdemes elmulasztani, mert éppen a figyelemfelkeltés fázisában jár, így a természetes érdeklődését és kíváncsiságát kihasználva terelheted tovább a weboldaladra. Ebben a fázisban ez a következő logikus lépés. A posztot vagy épp a Storiest mindenképpen ajándékozd meg egy CTA-val / linkkel, ahol további információkat kaphatnak.

Ne feledd, hogy mindegyik platform lehetőséget ad arra, hogy hivatkozást adjon a bejegyzéséhez. Persze az is igaz, hogy ezt különböző módon teszik lehetővé. Tehát tekintsünk át néhány lehetőséget a linkek hozzáadására a közösségi média bejegyzéseihez. (Ne feledd, hogy a felületek gyakran változnak, ahogy a platformok is gyakran módosítják a szolgáltatásaikat.)

  • YouTube: A videó alatt megjelenő előugró ablakokon és a videó záróképernyőjén linkeket adhatsz videóid felirataihoz. De a videó leírásában elhelyezhetsz linkeket, és a kommentekre válaszolva is reagálhatsz velük, ha releváns.
  • Instagram: Az Instagram Stories-ban linkmatricákat hozhatsz létre. És bár nem adhatsz hozzá kattintható linkeket a posztjaidhoz és a Reels videókhoz, (hacsak nem reklámként jelölöd meg a tartalmat), bátoríthatod a követőidet, hogy ellátogassanak a biódban található linkre, hogy többet fedezhessenek fel a márkádból.
  • X/Twitter: Ha linkeket adsz hozzá a tweetekhez, akkor automatikus linkelőnézetet hoz létre a platform. Érdemes figyelni arra, nemcsak egy, hanem több képet tartalmazhatnak a bejegyzések, ami szintén figyelemfelkeltő tényező. És az X is lehetőséget ad link elhelyezésére a profilban.
  • LinkedIn: A linket közvetlenül elhelyezheted a poszt szövegében is, aminek a platform automatikusan generál egy linkelőnézetet egy kattintható képpel.
  • Facebook: Ugyanaz a funkció érhető el, amely a LinkedInben is megtalálható. Ezen kívül linkeket is elhelyezhetsz a Facebook történeteidben is.
  • Snapchat: A Snapchaten található történetek segítségével egyszerűen megoszthatsz egy linket a követőiddel.
  • TikTok: Hacsak nem fizet a hirdetésekért, nem adhatsz kattintható linkeket a videóidhoz. Az egyetlen lehetőség az, hogy a biódban helyezed el a linket és oda irányítod az embereket.

5. Vizsgáld elül a stratégiádat a weboldal forgalmának maximalizálása érdekében

A különböző közösségi média algoritmusok és működésük megértése szintén elengedhetetlen ahhoz, hogy minél több embert terelj a közösségi felületekről a weboldaladra. Például ugyanazon tartalom megosztásának gyakorisága vagy ritkasága platformtól függően segítheti vagy hátráltathatja a stratégiádat.

  • X/Twitter: Mivel a felhasználók hajlamosak belemerülni az X-be a nap folyamán, ezért naponta akár többször is közzé teheted a legnépszerűbb posztjaidat/linkjeidet. Ez biztosítja, hogy az emberek sok jó minőségű tartalmat lássanak, amikor ráhangolódnak a tartalmadra.
  • Facebook: Ez az algoritmus viszont már nem szereti, ha ugyanazokat a cikkeket naponta többször is megosztod a felületen. Tehát itt a legjobb, ha csak kisebb számú, ellenben kiváló minőségű bejegyzést tesz közzé.
  • Instagram: Az Instagram a legjobb platform, ha a vizuális tartalmad megosztása a cél, például a The Economist átlagosan napi 8-szor tesz közzé ezen a platformon. A link a bióban stratégia továbbra is forgalmat irányíthat a weboldaladra. Például a The Economist közösségi médiáért felelős vezetője elárulta, hogy a bióban található linkjük több millió látogatót terelt a weboldalukra és jelentősen megnövekedett az előfizetések, illetve a regisztrációk száma.
  • LinkedIn: A LinkedIn esetében a videók/beszélgetést generáló posztok működnek a legjobban, az algoritmus kifejezetten értékeli a kommenteket és a megosztásokat. Ez azonban azt is jelenti, hogy kevesebb bejegyzést érdemes közzé tenni, de továbbra is magas a platform forgalomterelő képessége.

Az persze egy dolog, hogy sikerül átterelni a látogatót a honlapodra. Ahhoz, hogy ügyféllé vagy vásárlóvá váljon, arra is szükséged van, hogy a weboldalon olyan környezet fogadja, ami tökételesen kiszolgálja a tartalmi és felhasználói igényeit. Egyedi weboldal segítségével ez is könnyebb. Csak szóltunk.

6. Ossz meg linkeket a közösségi média csoportokban

Használd ki a közösségi média csoportokat, hogy forgalmat irányíts a honlapodra. Keresd meg azokat a csoportokat, amelyek tagjait a legnagyobb valószínűséggel érdekelhet a tartalmad és a szolgáltatásod.

Ezután kezdj el előbb kommentelni a csoportban, építsd a kapcsolatokat, majd oszd meg akár bejegyzésként vagy a kommentekben a releváns tartalmaidat olyan linkeken keresztül, amelyek a weboldaladra visznek. A csoportos funkciókat kínáló közösségi média platformok közé tartozik a Facebook, a WhatsApp és a LinkedIn, ezeken mindenképpen mérd fel a terepet.

7. Használj olyan technikákat, amelyek ösztönzik az átkattintásokat

A közösségi média vizuális megjelenítésének módja és a posztokban használt szöveg szintén segíthet a forgalomterelésben. Találd meg a módját, hogy felkeltsd a közönséged kíváncsiságát, és arra ösztönzi őket, hogy többre vágyjanak. Íme néhány technika, amiket használhatsz:

  • Hook: Akaszd meg a közönséged figyelmét valami érdekes dologgal még a kattintás előtti fázisban. Például a címadásban elhelyezett figyelemfelkeltő/meghökkentő (de nem clickbait) információ, vagy a poszt szövegében elkezdett storytelling nagyon jól működhet. Ezután csak arra kell felhívnod a figyelmet, hogy a történet további részét a weboldaladon találják.
  • FOMO: Az emberek lemaradástól és kimaradástól való félelme (azaz a FOMO) szintén hatalmas húzóerő lehet. Főleg akkor, ha kihangsúlyozod, miért is nélkülözhetetlen a célközönséged számára, hogy többet megtudjanak a weboldaladon az adott témában. Mert ugye nem akarnak az utolsóként megtudni valamit?
  • Használj érzelmeket: Az érzelmi üzenetek vagy provokatív képek nemcsak a figyelmet keltik fel, hanem a célközönség érzelmi bevonódását is támogatja. Ez azért előnyös, mert így nemcsak egy kontent erejéig, hanem akár több anyagon keresztül is foglalkoznának a témával.
  • Negatív nyelvezet használata: Egy korábbi kutatás arra a következtetésre jutott, hogy a negatív szavak címsorokba és főcímbe foglalása negatív szavanként 2,3%-kal növeli az átkattintási arányt. Ez magáért beszél, de mi mégis azt javasolnánk, hogy ezzel az eszközzel azért ne ess túlzásba, mert egy idő után a hitelességedet ássa alá. Inkább kuriózumként használd, időszakos marketingfűszerként.
  • CTA: Egyszerű és hatékony módja annak, hogy ösztönözd a közösségi média követőidet, hogy megnézzék a weboldaladat. Főleg akkor, ha egyszerűen megmondjuk nekik, hogy tegyék ezt meg. Adj egy rövid, tömör és egyértelmű cselekvésre ösztönzést (CTA) a linkedhez, aztán máris terelheted a közönséged.

A fenti technikák alkalmazása során ügyelj arra, hogy a kattintást követően mindig teljesítsd azt, amit a bejegyzésében ígértél. Emellett mindenképpen kerüld el a félrevezető vagy szenzációhajhász címsorokat, amelyek rossz minőségű weboldalakhoz vezetnek.

A kattintáscsali stratégiák rövid távon segíthetnek ugyan nagyobb forgalmat generálni, hosszú távon viszont kisebb valószínűséggel fognak átkattintani az érdeklődők, mert attól tartanak, hogy ismét csalódniuk kell. További ellenérv a clickbait címek ellen, hogy bár növelhetik a kattintások számát, viszont a felhasználók általában kevesebbszer nyomják meg rá a tetszik gombot és még kevésbé osztják meg ezeket a tartalmakat.

8. Használd ki a közösségi média megosztások erejét

Egy másik tipp a közösségi médiából érkező hivatkozási forgalom növelésére, hogy ösztönözd a követőidet, hogy megosszák a tartalmadat/linkjeidet a saját ismerőseikkel és követőikkel. Emberként mindannyian hajlamosak vagyunk megbízni a hozzánk közel állók véleményében és ajánlásaiban, ezért nincs is jobb reklám annál, mintha valaki megosztja a céged bejegyzését a saját hírfolyamán.

E viselkedés ösztönzésére olyan tartalmat ajánlott létrehoznod, amely természetesen ösztönzi a megosztást, például feltűnő vizuális elemekkel vagy vonzó témákkal. Persze egyszerűen meg is kérheted a követőidet, hogy osszák meg a tartalmaidat. Alapvetően a Hogyan csináljuk? típusú cikkek, infografikák, listák és checklistek nagyon jól működnek és értéket is adnak az olvasónak.

Ehhez persze a fogadó környezetnek, vagyis a weboldaladnak is olyan felhasználóbarát tulajdonságokkal kell rendelkeznie, ami arra ösztönzi a látogatókat, hogy minél több időt töltsenek el nálad. Honlapkészítés során mi erre az egyedi UX-re, azaz felhasználói élményre is figyelünk.

Szeretnéd kimaxolni a social media platformjaidban rejlő lehetőségeket? Akkor ágyazz meg a sikernek egyedi weboldalad segítségével! Keress meg minket honlapkészítés kapcsán, ha a marketingcéljaidat tökéletesen kiszolgáló weboldalt készíttetnél!

 

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. május 17.

A keresőoptimalizálás egy jól működő weboldal szempontjából legalább olyan fontos, mint a megfelelő felépítés és a hibátlan funkcionalitás. Ha szeretnénk több forgalmat irányítani tartalmainkra, elkerülhetetlenül foglalkoznunk kell a SEO feladatokkal. Ebben a bejegyzésben most ezek közül az ingyenes SEO eszközök közül gyűjtöttük össze azokat, melyek jelenleg a leghatékonyabbak, és bárki számára elérhetők.

2021. március 10.

Az elmúlt években igencsak elterjedté vált a chatbotok használata, melyek automatizált módon segítenek abban, hogy ügyfélszolgálatunk hatékonyabban és gördülékenyebben működhessen. Most megmutatjuk azt, hogyan is működnek a chatbotok, és milyen esetben lehet érdemes 2021-ben neked is alkalmaznod őket saját weboldaladon!

Népszerű bejegyzések