Utolsó frissítés: Szerző:

Életmentő tippek weboldal indítása előtt kis- és középvállalkozóknak

Bármilyen vállalkozásba is kezd az ember, úgy tartják, hogy mindig a kezdet a legnehezebb. Hiszen ott a rengeteg papírmunka, megkeresni egy felkészült könyvelőt, különböző programokat megtanulni.

Ráadásul a honlap indítása sem könnyű feladat, ami alapból egy egész embert kíván. Összeállításunkban azoknak szeretnénk segítséget nyújtani, akik hasonló cipőben járnak – vagy már vállalkozók, de még nem indították be a honlapot.

Első fontos lépés, szigorú sorrend felállítása!

Ha KATA-s vállalkozást indítasz, először érdemes Ügyfélkaput regisztrálnod, ami mindenhez kell majd. Szintén itt tudod elindítani a kérelmet ahhoz, hogy vállalkozó lehess, valamint kiválaszthatod az Önálló vállalkozók tevékenységi jegyzéke kódodat. Főleg ÖVTJ formában fogsz találkozni ezzel a kifejezéssel.

Itt még nem ér véget a munkád, hiszen egy számlázóba is regisztrálnod kell. Ennek megkönnyítése céljából a két legnépszerűbb program a Billingo és a Szamlazz.hu.

Ha ügyes és következetes vagy pár hét alatt letudhatod a kötelező adminisztrációs köröket, viszont máris jön a következő nagy kérdés:

Saját fejlesztésű weboldalad lesz vagy felkeresel egy profi fejlesztő céget?

Ha te csinálod nyilván pénzt spórolhatsz meg vele, azonban egy kezdő számára sok időbe telik, amíg megtanulja a WordPress használatát.

Azonban manapság egy valóban működő weboldal vagy kisebb webshop fejlesztése már nem kerül milliós nagyságrendű összegbe. Sőt, bizonyos esetekben minimális az összeg, viszont megér minden befektetett centet.

Tippek a megfelelő fejlesztő cég kiválasztásához

Elsőként határozd meg a maximális költségkeretet, mivel ennek a mértéke befolyásolja majd a többi lépést.

Ha olyan szerencsés vagy, hogy kezdőként nagyobb összeggel rendelkezel erre a célra, akkor mindenképp válassz olyan ügynökséget, akik komplex szolgáltatást nyújtanak.

A második opció, ha nincs több százezer forintod erre, hogy szabadúszóval, vagy kisebb céggel szerződsz, akikkel közösen el tudod készíteni a weboldalt.

Mindamellett nem árt lecsekkolni a referenciát, és rátérni a szerződés pontos részleteire.

Utoló 100 méter - hozzáférések, bejelentkezési adatok előkészítése és átadása

Meglévő weboldal esetén a következő adatokra lesz szüksége a kiválasztott fejlesztő cégnek:

  • A már meglévő tárhelyszolgáltató nevére, ahhoz kapcsolódó felhasználónévre és jelszóra.
  • Webtárhely kezelő felhasználónévre és jelszóra.
  • A Google Analytics- Search Console felhasználónévre és jelszóra.
  • Valamint az e-mail címedre.

Ha mindez megvan jöhet a legizgalmasabb folyamat: a weboldal megtervezése!

Ez ugyan a fejlesztő dolga lesz, de biztosan megkérdezi majd tőled, van-e valami elképzelésed a dizájnról, és hogy milyen funkciók kerüljenek a weboldalra. Erre pedig jó, ha már előre felkészülsz.

Nézd meg a konkurens weboldalakat. Ha valamelyik tetszik mutasd meg a fejlesztőnek bátran. Amennyiben a dizájnra fókuszálsz, a következő szempontokra érdemes figyelned:

  • színek,
  • az oldal felépítése (mennyire szellős, felhasználóbarát-e, könnyen megtalálsz-e mindent stb.)
  • azonos-e a betűtípus minden aloldalon, a képek mérete ugyanakkora-e,
  • a menü jól használható-e.

Miután minden letisztáztatok, ideje minőségi tartalommal is megtölteni a honlapot – ez ugyanis a fennmaradás részét képezi!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. augusztus 17.

Weboldalunk vizuális megjelenése már alapvetően egy olyan dolog, ami rengeteget dobhat üzletünk népszerűségén. Egy esztétikus és letisztult honlap fél siker, azonban érdemes tudni, hogy a jó design nem kizárólag az egyedi grafikai elemek és a jól megválasztott betűtípus alkalmazásán múlik.

2021. december 18.

A karácsony a legtöbb iparágban elég jól kihasználható időszak, ezért remélhetőleg te is időben felkészültél és hadrendbe állítottad a neked megfelelő marketing eszközöket. De akkor sincs minden veszve, ha egy kicsit későn kapcsoltál, vagy a szakterületeden nem annyira tudod kihasználni az ünnepi forgatagot. Sok olyan gyorsan levezényelhető marketing trükköt vethetsz még be az év végéig, amik segíthetnek, hogy szebb mérleggel zárd az évet, a következőt pedig pörgősen indíthasd.

Népszerű bejegyzések