Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A CAPTCHA elnevezés a „Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart ” rövidítése. Magyarul ez kb annyit tesz, hogy: „teljesen automatizált Turing-teszt az emberek és a számítógépek megkülönböztetésére.”
A hagyományos CAPTCHA megoldások tehát általában úgy működnek, hogy robotok számára nehéz, emberek számára viszont könnyű feladatokat adnak a látogatok számára.
De mi is az a Turing-teszt, és miért érdekel bárkit is, hogy megkülönböztesse az embert a számítógéptől, amikor meglátogat egy weboldalt?
Ha kapcsolatba lépsz az Amazon ügyfélszolgálatával, emberrel vagy robottal beszélsz? Automatizált program, vagy egy valódi ember empátiájára támaszkodsz a segítségkérésben? Kinek a döntésében bízol jobban?
Nos, mivel a számítógépek egyre okosabbak, a mesterséges intelligencia szakemberei úgy érezték, hogy szükség van egy olyan tesztre, amely megkülönbözteti az embert az automatizált rendszerektől.
Manapság a Turing-teszt formái az egész interneten megtalálhatók, akár egy olyan doboz formájában, amelyben be kell jelölni, hogy „Nem vagyok robot”, akár egy számokból, betűkből vagy ezek kombinációiból álló kód, akár egy képválasztás formájában.
Röviden, ez a biztonsági rendszer megvédi az oldal adminisztrátorait a spamektől. A spam olyan kéretlen hozzászólás, poszt vagy üzenet, amely általában egy robotból származik, és általában irreleváns szöveget vagy nem kívánt linket tartalmaz, beleértve a hackelési vagy adathalász kísérleteket is.
Az ilyen üzenetek idegesítőek, és feleslegesen pazarolják az idődet. Legrosszabb esetben veszélyeztetheti a számítógép vagy a telefon biztonságát, elveszítheted az adatokat, vagy másoknak hozzáférést biztosíthat saját adataidhoz.
A klasszikus spam mellett más fontos okokat is meg kell említeni:
A reCAPTCHA a Google szolgáltatása, amely segít megkülönböztetni az igazi látogatókat a robotoktól. A "re" csak egy továbbfejlesztett változat, amelyet a Google fejlesztett ki és használ.
Sok kutatás után és a mesterséges intelligencia fejlődésének segítségével a Google-nak sikerült olyan CAPTCHA-rendszereket létrehoznia, amelyek nemcsak egyszerűbben használhatók, hanem dinamikusan alkalmazkodnak a távol tartani kívánt botok fejlődéséhez.
Mint minden másnak, a reCAPTCHA-nak is vannak előnyei és hátrányai. Korábban már tisztáztuk, hogy az erős oldal a biztonság, az oldal védelme a hamis felhasználói regisztrációktól, spamektől és csalásoktól. Ráadásul ingyenes és nagyon könnyen megvalósítható.
A reCAPTCHA-nak azonban van néhány hátránya is:
Címkék
2024. április 02.
Minden arculati elem közül az egyik leglényegesebb a logó: ez fejezi ki egyetlen képben a vállalat küldetését, célját és az embléma sokat elárul a cégről. A logókészítés nem egyszerű feladat, hiszen befolyással van a vállalat imázsára, hosszú távon befolyásolja a cég sikerességét. Most röviden bemutatjuk, mire érdemes figyelni a céges logó elkészítése kapcsán.
2022. október 26.
Ha már megvan céged weboldala és érkeznek a megrendelések, akkor eljött az ideje tovább fejlődni. Ehhez pedig egy hatékony eszköz: a Facebook marketing. Nem érted, hogy vállakozóként miért fontos a mai világban a social médiában való jelenlét? Főleg a személyre szabott Facebook oldal, amely még mindig nagyszerű eredményeket képes generálni. Fontos megértened, hogy újabb és újabb piacok felé kell nyitnod, ha fenn akarod tartani a céged dinamikus fejlődését, mert innováció nélkül egész egyszerűen elakadsz.