Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A CAPTCHA elnevezés a „Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart ” rövidítése. Magyarul ez kb annyit tesz, hogy: „teljesen automatizált Turing-teszt az emberek és a számítógépek megkülönböztetésére.”
A hagyományos CAPTCHA megoldások tehát általában úgy működnek, hogy robotok számára nehéz, emberek számára viszont könnyű feladatokat adnak a látogatok számára.
De mi is az a Turing-teszt, és miért érdekel bárkit is, hogy megkülönböztesse az embert a számítógéptől, amikor meglátogat egy weboldalt?
Ha kapcsolatba lépsz az Amazon ügyfélszolgálatával, emberrel vagy robottal beszélsz? Automatizált program, vagy egy valódi ember empátiájára támaszkodsz a segítségkérésben? Kinek a döntésében bízol jobban?
Nos, mivel a számítógépek egyre okosabbak, a mesterséges intelligencia szakemberei úgy érezték, hogy szükség van egy olyan tesztre, amely megkülönbözteti az embert az automatizált rendszerektől.
Manapság a Turing-teszt formái az egész interneten megtalálhatók, akár egy olyan doboz formájában, amelyben be kell jelölni, hogy „Nem vagyok robot”, akár egy számokból, betűkből vagy ezek kombinációiból álló kód, akár egy képválasztás formájában.
Röviden, ez a biztonsági rendszer megvédi az oldal adminisztrátorait a spamektől. A spam olyan kéretlen hozzászólás, poszt vagy üzenet, amely általában egy robotból származik, és általában irreleváns szöveget vagy nem kívánt linket tartalmaz, beleértve a hackelési vagy adathalász kísérleteket is.
Az ilyen üzenetek idegesítőek, és feleslegesen pazarolják az idődet. Legrosszabb esetben veszélyeztetheti a számítógép vagy a telefon biztonságát, elveszítheted az adatokat, vagy másoknak hozzáférést biztosíthat saját adataidhoz.
A klasszikus spam mellett más fontos okokat is meg kell említeni:
A reCAPTCHA a Google szolgáltatása, amely segít megkülönböztetni az igazi látogatókat a robotoktól. A "re" csak egy továbbfejlesztett változat, amelyet a Google fejlesztett ki és használ.
Sok kutatás után és a mesterséges intelligencia fejlődésének segítségével a Google-nak sikerült olyan CAPTCHA-rendszereket létrehoznia, amelyek nemcsak egyszerűbben használhatók, hanem dinamikusan alkalmazkodnak a távol tartani kívánt botok fejlődéséhez.
Mint minden másnak, a reCAPTCHA-nak is vannak előnyei és hátrányai. Korábban már tisztáztuk, hogy az erős oldal a biztonság, az oldal védelme a hamis felhasználói regisztrációktól, spamektől és csalásoktól. Ráadásul ingyenes és nagyon könnyen megvalósítható.
A reCAPTCHA-nak azonban van néhány hátránya is:
Címkék
2024. március 25.
Digitális marketing trendek 2024-re, amit érdemes megfontolnod. A digitális marketing világa a kezdet kezdete óta folyamatosan növekszik, mert az internet minden nap új eszközökkel és technológiákkal gazdagodik. Ennek megfelelően a keresési módunk is (hol, hogyan, miért, mit stb.) is folyamatosan változik. Nem túlzás azt állítanunk, hogy minden nap új trendek és lehetőségek jelennek meg, és ennek a felgyorsult viselkedésnek köszönhetően egyre több mindennel kell zsonglőrködnünk.
2020. október 21.
A usability azon fogalmak egyike, melyet gyakorta hallani abban az esetben, ha weboldal tervezésről van szó. Sokak számára azonban nem teljesen tiszta a jelentése, és gyakran keverik össze a user experience, azaz a felhasználói élmény fogalmával. Most megmutatjuk, mit is jelent pontosan a használhatóság és miért fontos, hogy megteremtsd weboldalad felépítése során.