Utolsó frissítés: Szerző:

Black Friday 2021 - Sokkal több hasznot hoz ilyenkor egy webáruház


Kezdetben csak a boltok akcióztak, mára viszont a webáruházakban is tartják a Black Friday-t. Az ok egyértelmű: ebben az időszakban óriási az érdeklődés - mindenféle termék és szolgáltatás iránt -, illetve az ilyenkor “megfogott” vásárlókkal később sokkal könnyebb újra kapcsolatba lépni. Ezzel pedig akár a karácsonyi forgalmat, de az év más időszakait is az átlagosnál sokkal jobban felpörgetheted.

Black Friday 2021: Idén 2021. november 26. lesz a nemzetközi Black Friday!

Mindehhez persze nem árt egy korszerű webáruház. Mutatjuk a tippeket.

Black Friday és a webáruházak - Hogy érjük el a vásárlókat?

Az biztos, hogy ilyenkor rengetegen böngésznek az interneten akciók után. Ezen a napon egyfajta vadászat indul az akciós termékekért. Bizonyára neked is ismerős az érzés: ha sikerül egy szuper terméket az eredeti árnál jóval olcsóbban beszerezni, az komoly elégedettséggel tölt el... Ezzel más is így van. Szóval, ha jobban belegondolunk, miért ne válthatná ki ezt a hatást a mi webáruházunkban végbement vásárlás?

Érdemes ezért mindent megtenni, hiszen ez nem csak bevételt hoz, hanem egyfajta lelki elköteleződést is eredményez a felhasználó részéről a weboldalunk iránt. Hasonlókról ír a GKI Digital is a blogjában. Ahogy fogalmaznak, mára valódi „kincsvadászattal” felérő eseménnyé nőtte ki magát a Black Friday. Amire egyébként hazánkban az idén már ötödik alkalommal kerül sor. Amerikában, a Black Friday “bölcsőjében” persze már sokkal régebb óta tartanak akciókat.

A Wikipédia szerint magát a kifejezést 1966-tól használják, bár akkor még nem az óriási akciókkal azonosítottuk ezt a napot. Sokkal inkább a karácsonyi bevásárlás kezdetével együtt járó forgalommal és az áruházakban hömpölygő tömeggel, az autópályákon kialakult dugókkal.

Ma már - 2009 óta - inkább a hihetetlen kedvezmények jutnak eszünkbe a Black Friday-ról. Amikre ma már nem csak a hagyományos boltokban, hanem a webáruházakban is le tudunk csapni. És ez utóbbi vonal évről évre erősödni látszik. A GKI Digital szerint az idén várhatóan 800-840 ezer vásárló fog online rendelni. A költések összegét tekintve pedig 40 milliárd forintos is lehet a forgalom. Ez egy felhasználóra vetítve nagyjából 50 ezer forintos költést jelent.

Mondhatnánk: aki lemarad, az kimarad - Ezért van szüksége a Te webáruházadnak is Black Friday akcióra

Aki nem aktív, az sok mindent veszít. Ez ellen - mármint a hátrányba kerülés ellen - a rutinosabb webáruházak sokat tesznek. Jó előre elkezdenek reklámozni, és minden lehetséges kommunikációs csatornán erről beszélnek. Rendszerint néhány olyan kihagyhatatlan akciót hirdetnek, ami mindenképpen odacsalogatja az oldalra a vásárlókat. Aki pedig odatéved a webáruházba, az már nagy eséllyel ránéz a többi, kisebb mértékben leárazott akciós termékre is.

Így még az is lehet, hogy az illető kedvet kap a nagyobb hasznot hozó termék megvásárlásához is.

És, hogy hogyan hirdetik meg a kereskedők az akcióikat?

A legfontosabb platform talán a közösségi média. Manapság már nem a nagyok kiváltsága a tömegek elérése. A Facebooknak hála akár a kisebb büdzsével rendelkező kis webáruházak is láthatóvá válhatnak. Akár már pár tízezer forintból is elérhetünk akkora tömegeket, amivel igazán kiemelkedővé tehetjük a forgalmunkat mondjuk a black friday napján. Sőt, nem csak egyszerűen kiemelkedő lehet ez a nap, hanem van, akinek ez az időszak olyan jól sikerül, hogy még a karácsonyi forgalmat is felülmúlja.

Ha betalál az akciónk és vonzó a kínálatunk, ez könnyedén megvalósulhat. A fekete péntekhez kötődő akciókat persze nem szabad túlzásba vinni. Gondolj csak bele: ha egész héten akciózol, az egésznek pont a “kincskeresős” varázsát ölöd meg. Szóval legfeljebb három napon át kínáld csak az óriási kedvezményeket. De akkor aztán adj bele mindent. Akár egy külön menüpontba is összegyűjtheted az akciósan kínált termékeket. Így gyors lesz a böngészés, és a vásárlás sem vesz el sok időt.
Ez fontos manapság, ugyanis ha komplikált kicsekkolni egy webshopban, akár vásárlás nélkül is elhagyhatja az érdeklődő az oldalt.

Fontos ugyanakkor, hogy mindig kínáljunk kapcsolódó termékeket, illetve akit csak lehet, iratkoztassunk fel a hírlevelünkre, és áldozzunk a klasszikus remarketingre is. A Black Friday haszna ugyanis nem csak a vásárlásban mérhető. A konverzió lehet maga a látogatás és a hírlevél feliratkozás is. Ha ezekre sor kerül, akár már a karácsonyi kínálatoddal is újra célozhatod az illetőt. Ráadásul mindezt nagyon pontosan tudod megtenni, hiszen a Black Friday alatti webáruházas böngészéskor kiderül az, hogy az adott látogató milyen termékeket nézett meg az oldaladon, hol mennyi időt töltött el. Ez az információ aranyat ér egy későbbi értékesítéskor.

Persze mindennek a menedzseléséhez nem árt egy modern webáruházzal rendelkezni. Egy olyan oldallal, ahol könnyedén létrehozhatsz akciókat, ki tudsz emelni termékeket és az újracélzás sem jelent gondot. Szóval, ha nincs megfelelő weboldal, akkor több szempontból is hátrányba kerülsz. Egyrészt képtelenek leszel jól menedzselni az akciót, másrészt a látogatók újracélzása is komplikálttá válik.

Hogy látod, a te webáruházad alkalmas lehet minderre? Ha nem, mi segítünk frissíteni. De akár teljes webáruház készítés terén is számíthatsz ránk.

Nem csak a Black Friday alatt jön jól a webáruház

Még akkor is célszerű egyébként webáruház létrehozásán elgondolkodni, ha Te főleg hagyományos boltban értékesítesz. A fent idézett GKI Digital felmérés szerint ugyanis az internetezők 36 százaléka rendszeresen használja a webáruházakat arra, hogy leellenőrizze az adott shop raktárkészletét. A módszer haszna, hogy így a leendő vevő az offline vásárlás során már célirányosan tudja beszerezni a kiszemelt terméket.

Már csak emiatt is lényeges,hogy rendelkezz webáruházzal, illetve, hogy az a webshop korszerű és naprakész legyen.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. december 13.

A bemutatkozó oldalra a honlaptervezés során azonban sokan mégis úgy tekintenek, mint egyfajta kötelezettségre, és nem használják ki a benne rejlő, hatalmas lehetőségeket. De milyen az igazán jó bemutatkozó szöveg, és hogyan építhető be hatékonyan a vizuális megjelenésbe?

2022. november 09.

Szeretnéd tudni, hogy milyen videókkal kellene feldobnod a weboldaladat? Hogyan kelthetsz velük jó benyomást? Ebben a cikkben végignézzük, mi mindenre használhatod a videós tartalmakat, hogy ösztönözd a vásárlásokat és növeld a vevőid bizalmát. A videós tartalmak fogyasztása drasztikusan megugrott az elmúlt években. Felmérések szerint hatékonyabbnak bizonyulnak, ha márkaépítésről és hirdetésről van szó. A webdesign legújabb trendjei pedig követik a social media és a streaming szolgáltatók által diktált iramot.

Népszerű bejegyzések