Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A vevőnek mindig igaza van! –tartja a régi mondás, azonban a legjobb szakemberek esetében is akadnak olyan kérések, melyektől pillanatok alatt kitörheti őket a frász. Nincs ez másképp természetesen a weboldalfejlesztők és designerek körében sem.
Most mutatunk nektek négy olyan, visszatérő kérést, melyeket érdemes nagyívben elkerülni, hiszen még a sokat látott, tapasztalt tervezőknek is azonnal égnek áll tőlük a haja!
Teljes mértékben ugyanilyet! A legapróbb változtatások nélkül! –Nyilván érthető, hogy Te is szeretnéd, hogy weboldalad legalább olyan jó forgalmat generáljon, mint piaci versenytársaidé. Azonban az, ha egy az egyben leutánzod a munkájukat, egyáltalán nem jó megoldás, sőt! Épp az ellenkezőjét éred el vele annak, ami a valóságban a távlati célod lenne.
Ha a látogatók az oldaladra tévedve azt tapasztalják, hogy csak egy olcsó másolattal állnak szemben, már az első pillanatban meginoghat a beléd vetett bizalmuk és elpártolhatnak tőled. Ezzel szemben egy céged arculatához igazított, egyedi tervezésű weboldal valódi profizmust sugall, és sokkal figyelemfelkeltőbb tud lenni, mintha a konkurenciától átemelt, unalomig ismert sablonokkal dolgoznál.
Nem, sajnos a honlapkészítés nem működik ilyen egyszerűen. A jó munkához idő kell, ahhoz pedig, hogy egy weboldal működőképes legyen, már az alapoktól kezdve átgondoltan, nagy körültekintéssel, komoly tervezéssel kell nekiállni a megvalósításnak.
A weboldal készítés komplex munka, melyen általában olajozottan működő csapatok dolgoznak együtt, és egy sikeres honlap felépítése jóval több befektetett energiát igényel, mint néhány egérkattintás.
Az, hogy terveidet mennyi idő alatt lehet valós formába önteni, legfőképp távlati céljaidtól, valamint a projekt összetettségétől, bonyolultságától függ. Azonban ne felejtsd el: Róma sem egy nap alatt épült! Szóval türelem!
Designer-füllel elsőre talán álommunkának hangzik a dolog, azonban ennek ellenére az ilyen projektek szokták a legtöbb problémát okozni. Ez a kijelentés ugyanis általában azt jelenti, hogy az ügyfélnek lövése sincs arról, mit is szeretne valójában, milyen célból készül saját weboldala. Tehát a design mellett a teljes struktúra és tartalom megtervezését is megpróbálja a nyakadba akasztani.
Ilyenkor történik az, hogy előállsz egy koncepcióval. Tetszik az ügyfélnek, és belekezdetek a megvalósításába. idő közben azonban egyre több kérés érkezik a lehetséges változtatásokkal, módosításokkal kapcsolatban, mígnem végül odáig fajul a dolog, hogy hosszú hónapok alatt sem készül el a munka, amelybe rengeteg időt és energiát fektettél.
Fontos tehát, hogy minden esetben legyenek ötletek, legyen egy olyan, stabil alapkoncepció, ami alapján le lehet indulni, és a munka gördülékenyen, érdemi tempóban tud haladni a maga útján.
Ahhoz, hogy a kész weboldal külsős személy által is teljes mértékben szerkeszthető legyen, rengeteg dologra lenne szükség. A forráskódok és a speciális design-szoftverek mellett főként programozói és tervezői szaktudásra is, amivel az ügyfelek többsége teljesen érthető módon nem rendelkezik, hiszen nem véletlenül keresett fel igényeivel egy profikból álló, weboldaltervező csapatot.
Viszont egy profi admin felülettel megáldott weblapon a legfontosabb információkat mindenképpen tudni fogod szerkeszteni, ami elegendő lesz!
Az, hogy saját weboldalad megjelenését nem tudod Te magad szerkeszteni, azonban nem kell, hogy problémát okozzon, hiszen ha a honlappal kapcsolatos munkákat egy igazán jó csapat végzi, akkor minden kérdés vagy különleges kérés esetén azonnal, készséggel állnak rendelkezésedre!
Címkék
2020. április 10.
A linkek keresőoptimalizálási szempontból továbbra is a legfontosabb besorolási tényezők egyikét jelentik. Az, hogy honlapunkon milyen hivatkozásokat használunk, illetve milyen más oldalak hivatkoznak ránk, jelentősen befolyásolhatja helyezésünket a keresőmotorok találati listáján.
2020. november 28.
Mi jut eszedbe arról a szóról, hogy kereső? Ha online felületben gondolkodsz, fogadni mernénk, hogy a válaszod a Google! Ezzel nem vagy egyedül, hiszen a Google keresőjét világszerte több milliárdan használják, és ha valamit gyorsan meg kell keresnünk, természetesen mi is ide kattintunk először. De melyek azok az alternatívák, melyekre keresőoptimalizálás szempontjából a Google mellett is érdemes koncentrálni?