Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Egy jó marketinges tudja, hogy a tesztelés a weboldal fejlesztésének utolsó és nélkülözhetetlen szakasza, ami az oldal későbbi sikerének a kulcsa.
Elkészült a tökéletesen megszerkesztett és dizájnos weboldal, és most már csak a tesztelés hiányzik? Vagy szükség van rá egyáltalán?
Hiszen minél nagyobb, összetettebb az oldal, annál több időbe telik a tesztelés és hibakeresés.
A válasz: igen! Persze utólag is ki lehet javítani a kisebb-nagyobb hibákat, viszont a nagyobb volumenű problémákat már az elején jobb elkerülni, hogy ne rontsa a vállalkozás sikerét.
És most lássuk, hogy mi az a 4 dolog, amit érdemes tesztelni egy weboldalon, még mielőtt „bedobnád” a mély vízbe.
Az egyik legegyértelműbb része a dokumentációk ellenőrzése. Nézd meg, hogy megvannak-e az alapvető pluginok, mint a cookie tájékoztatók, felnőtt tartalom esetén pedig a figyelmeztetés.
Egy weboldal indításához szükségesek:
Mennyire használható?
Ha webshopod van hajts végre egy próbavásárlást. Még jobb, ha olyat kérsz meg rá, aki nem ért annyira a netes vásárláshoz. Ha ugyanis egy laikus számára is egyértelmű, akkor nem lesz probléma a továbbiakban.
Fizetési módok tesztelése
Ha átutalással lehet fizetni, ellenőrizd, hogy jól írtad-e a számlaszámot. Ha szeretnél használni bankkártyás fizetési rendszert is (Stripe, SimplePay stb.), akkor ellenőrizd, hogy a plugin felületén mindent beállítottál-e.
Lehetőség szerint a próbavásárlás során a bankkártyás opciót válaszd ki, így ha elakadás merül fel a fizetés során, azonnal láthatod, és felveheted a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.
Űrlapok vizsgálata
Ha található űrlap a Kapcsolat oldalon, küldj magadnak egy próba emailt, hogy lásd, nem küldi-e a spam vagy a promóciók mappába. Ha igen a levelezőrendszerben mindenképp jelezd, hogy nem spam.
Weboldal láthatósága
SEO-szempontból az egyik legfontosabb, hogy a weboldal látható-e a keresőrobotok számára. Ahhoz ugyanis, hogy robotok megtalálják a honlapodat, szükség van egy ún. webhelytérképre.
Mielőtt élesítenéd a weboldalt, győződj meg arról, hogy van-e sitemap. Ugyanilyen fontos az is, hogy a honlap össze legyen kötve a Google Analytics-szel és a Search Console-lal.
Weboldal sebességének tesztelése
Mobilos használhatóság szempontjából jó, ha a weboldalunk minél gyorsabban tölt be, és minél kevesebb adatforgalmat fogyaszt, amit a Gtmetrix nevű ingyenes alkalmazással könnyedén le tudsz tesztelni.
Azt tudtad, hogy leendő vásárlóid jelentős része telefonról böngészik? Ez azt jelenti, hogy nagyon fontos, hogy a weboldalad ne csak asztali PC-n és laptopon legyen használható, hanem mobilról is.
Nyisd meg a weboldalt telefonodról és vizsgáld meg, hogy minden elem tökéletesen illeszkedik, jól olvasható és nincs-e esetleges elcsúszás. Gyakori hiba, hogy egy pop-up vagy a felugró chat ablak szinte teljesen kitakarja a tartalmat. Ha ez így van, akkor igyekezz őket optimalizálni, vagy tiltsd le a telefonos nézetben.
Weboldalad biztonsági tesztelése során győződj meg arról, hogy a biztonságos oldalakhoz való jogosulatlan hozzáférés nem lehetséges, hogy a korlátozott fájlok nem tölthetők le megfelelő hozzáférés nélkül, és hogy nincs bejelentkezési lehetőség, ha rossz jelszót vagy felhasználónevet adsz meg. Végül pedig teszteld az SSL biztonági funkciót.
Összegezve, ahogy láthatod a webhely tesztelése nem gyerekjáték, hanem egy rendkívül összetett feladat. Amennyiben segítségre van szükséged, bátran keress minket.
2024. július 08.
Ma már szinte minden vállalkozásnak van weboldala. Legyen szó akár egy szolgáltatóról – például fodrászról, ügyvédről vagy grafikusról –, termelő/gyártó cégről vagy webshopról, a saját honlap már elengedhetetlen feltétele az üzleti érvényesülésnek. Azonban attól, hogy van egy többé-kevésbé működő és üzemelő weboldal a cég tarsolyában, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az hatékony és segít elérni az üzleti célokat. Éppen ezért a nagy kérdés az, hogy: mikor van itt az ideje egy új weboldalnak?
2022. május 17.
A keresőoptimalizálás egy jól működő weboldal szempontjából legalább olyan fontos, mint a megfelelő felépítés és a hibátlan funkcionalitás. Ha szeretnénk több forgalmat irányítani tartalmainkra, elkerülhetetlenül foglalkoznunk kell a SEO feladatokkal. Ebben a bejegyzésben most ezek közül az ingyenes SEO eszközök közül gyűjtöttük össze azokat, melyek jelenleg a leghatékonyabbak, és bárki számára elérhetők.