Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Egy jó marketinges tudja, hogy a tesztelés a weboldal fejlesztésének utolsó és nélkülözhetetlen szakasza, ami az oldal későbbi sikerének a kulcsa.
Elkészült a tökéletesen megszerkesztett és dizájnos weboldal, és most már csak a tesztelés hiányzik? Vagy szükség van rá egyáltalán?
Hiszen minél nagyobb, összetettebb az oldal, annál több időbe telik a tesztelés és hibakeresés.
A válasz: igen! Persze utólag is ki lehet javítani a kisebb-nagyobb hibákat, viszont a nagyobb volumenű problémákat már az elején jobb elkerülni, hogy ne rontsa a vállalkozás sikerét.
És most lássuk, hogy mi az a 4 dolog, amit érdemes tesztelni egy weboldalon, még mielőtt „bedobnád” a mély vízbe.
Az egyik legegyértelműbb része a dokumentációk ellenőrzése. Nézd meg, hogy megvannak-e az alapvető pluginok, mint a cookie tájékoztatók, felnőtt tartalom esetén pedig a figyelmeztetés.
Egy weboldal indításához szükségesek:
Mennyire használható?
Ha webshopod van hajts végre egy próbavásárlást. Még jobb, ha olyat kérsz meg rá, aki nem ért annyira a netes vásárláshoz. Ha ugyanis egy laikus számára is egyértelmű, akkor nem lesz probléma a továbbiakban.
Fizetési módok tesztelése
Ha átutalással lehet fizetni, ellenőrizd, hogy jól írtad-e a számlaszámot. Ha szeretnél használni bankkártyás fizetési rendszert is (Stripe, SimplePay stb.), akkor ellenőrizd, hogy a plugin felületén mindent beállítottál-e.
Lehetőség szerint a próbavásárlás során a bankkártyás opciót válaszd ki, így ha elakadás merül fel a fizetés során, azonnal láthatod, és felveheted a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.
Űrlapok vizsgálata
Ha található űrlap a Kapcsolat oldalon, küldj magadnak egy próba emailt, hogy lásd, nem küldi-e a spam vagy a promóciók mappába. Ha igen a levelezőrendszerben mindenképp jelezd, hogy nem spam.
Weboldal láthatósága
SEO-szempontból az egyik legfontosabb, hogy a weboldal látható-e a keresőrobotok számára. Ahhoz ugyanis, hogy robotok megtalálják a honlapodat, szükség van egy ún. webhelytérképre.
Mielőtt élesítenéd a weboldalt, győződj meg arról, hogy van-e sitemap. Ugyanilyen fontos az is, hogy a honlap össze legyen kötve a Google Analytics-szel és a Search Console-lal.
Weboldal sebességének tesztelése
Mobilos használhatóság szempontjából jó, ha a weboldalunk minél gyorsabban tölt be, és minél kevesebb adatforgalmat fogyaszt, amit a Gtmetrix nevű ingyenes alkalmazással könnyedén le tudsz tesztelni.
Azt tudtad, hogy leendő vásárlóid jelentős része telefonról böngészik? Ez azt jelenti, hogy nagyon fontos, hogy a weboldalad ne csak asztali PC-n és laptopon legyen használható, hanem mobilról is.
Nyisd meg a weboldalt telefonodról és vizsgáld meg, hogy minden elem tökéletesen illeszkedik, jól olvasható és nincs-e esetleges elcsúszás. Gyakori hiba, hogy egy pop-up vagy a felugró chat ablak szinte teljesen kitakarja a tartalmat. Ha ez így van, akkor igyekezz őket optimalizálni, vagy tiltsd le a telefonos nézetben.
Weboldalad biztonsági tesztelése során győződj meg arról, hogy a biztonságos oldalakhoz való jogosulatlan hozzáférés nem lehetséges, hogy a korlátozott fájlok nem tölthetők le megfelelő hozzáférés nélkül, és hogy nincs bejelentkezési lehetőség, ha rossz jelszót vagy felhasználónevet adsz meg. Végül pedig teszteld az SSL biztonági funkciót.
Összegezve, ahogy láthatod a webhely tesztelése nem gyerekjáték, hanem egy rendkívül összetett feladat. Amennyiben segítségre van szükséged, bátran keress minket.
Címkék
2024. április 22.
A webszöveg megírásakor az egyik legfontosabb kérdés, hogy tegező vagy magázó formulát használjunk-e a brandünkről való kommunikáció során. A magyar nyelvben igen éles eltérés van a két lehetőség között és valóban nem mindig egyértelmű, melyikkel leszünk sikeresebbek. Összeszedtünk néhány szempontot, ami segíthet a döntés meghozatalában.
2018. december 13.
Egy kép többet mond ezer szónál. Legalábbis így tartja a közmondás, ami, ha jobban belegondolunk, nem is lehetne pontosabb. Az, hogy weboldalunkon milyen minőségű képeket alkalmazunk, sokat elárul rólunk. Ez pedig egyaránt vezethet a látogatók megnyeréséhez, vagy elvesztéséhez is. Milyen fotókat érdemes alkalmaznunk abban az esetben, ha szeretnénk fellendíteni forgalmunkat, és mik azok a hibák, melyeket tanácsos elkerülnünk?