Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Egy jól működő honlap legfontosabb eleme a főoldal, hiszen ez az a hely, ahová a látogatók többsége érkezik, itt érik őket az első impulzusok vállalkozásunkkal kapcsolatban. Különösen fontos tehát, hogy honlapunk főoldala mindig logikusan, átláthatóan legyen felépítve.
Különösen igaz ez a webáruházak esetében, ahol meggondolatlan felépítésű vagy gyenge kivitelű kezdőlapkönnyedén elriaszthatja potenciális vásárlóinkat.
Éppen ezért most hoztunk pár tippet azzal kapcsolatban, hogy hogyan is kell kinéznie egy felhasználó- és keresőbarát főoldalnak, és mi az, amit a siker érdekében mindenképp tartalmaznia kell.
Webshopod főoldala olyan, mint egy normál üzlet kirakata. Ha nem mutatod meg rajta legjobb ajánlataidat, a vevők nem fognak hozzád betérni, ez ilyen egyszerű. Nézz meg néhány sikeres, felkapott webshopot, és rögtön láthatod, hogy mindegyiknél szerepelnek a „virtuális kirakatba” kitett, kiemelt akciók és felkapott termékek.
Nem véletlenül, hiszen ezek képesek kattintásra késztetni a látogatókat, akik ezáltal, ha nem is vásárolnak azonnal, de sokkal nagyobb eséllyel böngészik át a kínálatod. Érdemes tehát kihasználnod online áruházad kezdőlapján mindig szerepeltetned a legjobb ajánlatokat, azonban mindig olyan módon, hogy ez ne zavarja az áttekinthető struktúrát és az oldal egyszerű, letisztult és logikus felépítését.
A termékkínálat és néhány jó ajánlat önmagában még nem minden. A főoldalnak érdemes néhány mondatban vagy egy ütős bemutatkozás formájában azt is megmutatnia, miért emelkedik ki márkád, terméked vagy szolgáltatásaid az átlagból. Mennyivel tudsz többet kínálni, mint a konkurencia tengere?
Ennek a rövid összefoglalásnak az online marketing világban neve is van. Úgy hívják, USP, azaz Uniques Selling Proposition. Az USP feladata nem más, mint hogy megmutassa a vásárlóidnak azt, miért vagy különleges, miért érdemes téged választaniuk. Egy ritkaságokat áruló online lemezbolt USP-je például lehet az, hogy az országban bizonyos albumok csak náluk elérhetők. De egy webshop USP-je lehet az is, hogy a versenytársak közül ő szállítja ki a leggyorsabban a megrendelt árucikkeket.
A lényeg, hogy találd meg azt a tulajdonságot, ami képes arra, hogy a konkurencia fölé emeljen. Ezt valamilyen módon pedig kommunikáld célközönséged felé webshopod főoldalán is, hiszen sokakat talán éppen USP-d fog meggyőzni arról, hogy a megannyi online áruház közül éppen téged válasszanak.
Egy sikeres webshop felépítése során rendkívül fontos a bizalom. A potenciális vásárlók akkor fognak ugyanis rendelni tőled, ha tudják, hogy megbízható vagy, a termékeid pedig valóban megoldást kínálnak az ő problémáikra. A megbízhatóságot pedig mi sem mutatja jobban, mint a korábbi, elégedett vásárlók által hagyott, pozitív vélemények.
A testimonial, azaz a vásárlói vélemény olyan eszköz, mely az online marketing terén aranyat ér. A statisztikák szerint ugyanis a vásárlóknak nem kevesebb mint 92 százaléka olvassa el egy adott termékről vagy szolgáltatóról a véleményeket, mielőtt belemenne a virtuális üzletbe, 72 százalékuknak pedig egy pozitív vélemény erősen befolyásolhatja a döntését a vásárlással kapcsolatban.
Ez azt jelenti, hogy főoldaladon mindenképp érdemes megjelenítened néhány cégeddel, termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatos véleményt, hiszen a pozitív testimonialok segítenek abban, hogy azokat a potenciális vevőket is meggyőzd, akik úgy érkeznek webshopodba, hogy eleinte bizonytalanok a vásárlást illetően.
Címkék
2020. július 20.
A tavalyi év egyik nagy slágere UI design szempontjából a honlapok sötét módban történő megjelenítésének lehetősége volt. De tényleg érdemes időt, pénzt és energiát áldozni arra, hogy weboldalunk ilyen módon is megjeleníthető legyen, vagy az egész csak múló trend, melyet jövőre a legtöbb felhasználó elfelejt? Most összegyűjtöttük a sötét mód legnagyobb előnyeit és hátulütőit is!
2021. március 23.
Üzleti weboldal építése során sokakban felmerül a következő kérdés: valóban szükség van a gyakran ismétlődő kérdéseket összegyűjtő oldalra, vagy egyszerű idő és energiapazarlás a megtervezése? A válaszunk pedig egyértelműen az, hogy nem szabad spórolni rajta. Valóban szükség van rá!