CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Mit tartalmaz egy sikeres webshop főoldala?

Egy jól működő honlap legfontosabb eleme a főoldal, hiszen ez az a hely, ahová a látogatók többsége érkezik, itt érik őket az első impulzusok vállalkozásunkkal kapcsolatban. Különösen fontos tehát, hogy honlapunk főoldala mindig logikusan, átláthatóan legyen felépítve.

Különösen igaz ez a webáruházak esetében, ahol meggondolatlan felépítésű vagy gyenge kivitelű kezdőlapkönnyedén elriaszthatja potenciális vásárlóinkat.

Éppen ezért most hoztunk pár tippet azzal kapcsolatban, hogy hogyan is kell kinéznie egy felhasználó- és keresőbarát főoldalnak, és mi az, amit a siker érdekében mindenképp tartalmaznia kell.

Áttekinthető kínálat és kiemelt ajánlatok

Webshopod főoldala olyan, mint egy normál üzlet kirakata. Ha nem mutatod meg rajta legjobb ajánlataidat, a vevők nem fognak hozzád betérni, ez ilyen egyszerű. Nézz meg néhány sikeres, felkapott webshopot, és rögtön láthatod, hogy mindegyiknél szerepelnek a „virtuális kirakatba” kitett, kiemelt akciók és felkapott termékek.

Nem véletlenül, hiszen ezek képesek kattintásra késztetni a látogatókat, akik ezáltal, ha nem is vásárolnak azonnal, de sokkal nagyobb eséllyel böngészik át a kínálatod. Érdemes tehát kihasználnod online áruházad kezdőlapján mindig szerepeltetned a legjobb ajánlatokat, azonban mindig olyan módon, hogy ez ne zavarja az áttekinthető struktúrát és az oldal egyszerű, letisztult és logikus felépítését.

Tudod mi az, ami kiemel a tömegből?

A termékkínálat és néhány jó ajánlat önmagában még nem minden. A főoldalnak érdemes néhány mondatban vagy egy ütős bemutatkozás formájában azt is megmutatnia, miért emelkedik ki márkád, terméked vagy szolgáltatásaid az átlagból. Mennyivel tudsz többet kínálni, mint a konkurencia tengere?

Ennek a rövid összefoglalásnak az online marketing világban neve is van. Úgy hívják, USP, azaz Uniques Selling Proposition. Az USP feladata nem más, mint hogy megmutassa a vásárlóidnak azt, miért vagy különleges, miért érdemes téged választaniuk. Egy ritkaságokat áruló online lemezbolt USP-je például lehet az, hogy az országban bizonyos albumok csak náluk elérhetők. De egy webshop USP-je lehet az is, hogy a versenytársak közül ő szállítja ki a leggyorsabban a megrendelt árucikkeket.

A lényeg, hogy találd meg azt a tulajdonságot, ami képes arra, hogy a konkurencia fölé emeljen. Ezt valamilyen módon pedig kommunikáld célközönséged felé webshopod főoldalán is, hiszen sokakat talán éppen USP-d fog meggyőzni arról, hogy a megannyi online áruház közül éppen téged válasszanak.

Mutasd meg, hogy megbízhatnak benned

Egy sikeres webshop felépítése során rendkívül fontos a bizalom. A potenciális vásárlók akkor fognak ugyanis rendelni tőled, ha tudják, hogy megbízható vagy, a termékeid pedig valóban megoldást kínálnak az ő problémáikra. A megbízhatóságot pedig mi sem mutatja jobban, mint a korábbi, elégedett vásárlók által hagyott, pozitív vélemények.

A testimonial, azaz a vásárlói vélemény olyan eszköz, mely az online marketing terén aranyat ér. A statisztikák szerint ugyanis a vásárlóknak nem kevesebb mint 92 százaléka olvassa el egy adott termékről vagy szolgáltatóról a véleményeket, mielőtt belemenne a virtuális üzletbe, 72 százalékuknak pedig egy pozitív vélemény erősen befolyásolhatja a döntését a vásárlással kapcsolatban.

Ez azt jelenti, hogy főoldaladon mindenképp érdemes megjelenítened néhány cégeddel, termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatos véleményt, hiszen a pozitív testimonialok segítenek abban, hogy azokat a potenciális vevőket is meggyőzd, akik úgy érkeznek webshopodba, hogy eleinte bizonytalanok a vásárlást illetően.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. november 07.

Képes lehet-e egy Facebook oldal arra, hogy helyettesítsen egy céges honlapot? Ebben a bejegyzésben arra szeretnénk rávilágítani, miért nem jó megoldás a hivatalos weboldal helyett kizárólag a Facebook által kínált lehetőségekre hagyatkozni, ha cégünk online megjelenéséről van szó.

2021. május 11.

Egy gondosan felépített weboldal több szempontból is marketingstratégiád egyik leghatékonyabb eszköze. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, hogyan szerezhetsz több hírlevél-feliratkozót vagy lelkes követőt a közösségi médiában, akik akkor is értesülni fognak majd az üzleteddel kapcsolatos, fontos hírekről, ha épp nem kattintanak a weboldaladra!

Népszerű bejegyzések