Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Egy jól működő honlap legfontosabb eleme a főoldal, hiszen ez az a hely, ahová a látogatók többsége érkezik, itt érik őket az első impulzusok vállalkozásunkkal kapcsolatban. Különösen fontos tehát, hogy honlapunk főoldala mindig logikusan, átláthatóan legyen felépítve.
Különösen igaz ez a webáruházak esetében, ahol meggondolatlan felépítésű vagy gyenge kivitelű kezdőlapkönnyedén elriaszthatja potenciális vásárlóinkat.
Éppen ezért most hoztunk pár tippet azzal kapcsolatban, hogy hogyan is kell kinéznie egy felhasználó- és keresőbarát főoldalnak, és mi az, amit a siker érdekében mindenképp tartalmaznia kell.
Webshopod főoldala olyan, mint egy normál üzlet kirakata. Ha nem mutatod meg rajta legjobb ajánlataidat, a vevők nem fognak hozzád betérni, ez ilyen egyszerű. Nézz meg néhány sikeres, felkapott webshopot, és rögtön láthatod, hogy mindegyiknél szerepelnek a „virtuális kirakatba” kitett, kiemelt akciók és felkapott termékek.
Nem véletlenül, hiszen ezek képesek kattintásra késztetni a látogatókat, akik ezáltal, ha nem is vásárolnak azonnal, de sokkal nagyobb eséllyel böngészik át a kínálatod. Érdemes tehát kihasználnod online áruházad kezdőlapján mindig szerepeltetned a legjobb ajánlatokat, azonban mindig olyan módon, hogy ez ne zavarja az áttekinthető struktúrát és az oldal egyszerű, letisztult és logikus felépítését.
A termékkínálat és néhány jó ajánlat önmagában még nem minden. A főoldalnak érdemes néhány mondatban vagy egy ütős bemutatkozás formájában azt is megmutatnia, miért emelkedik ki márkád, terméked vagy szolgáltatásaid az átlagból. Mennyivel tudsz többet kínálni, mint a konkurencia tengere?
Ennek a rövid összefoglalásnak az online marketing világban neve is van. Úgy hívják, USP, azaz Uniques Selling Proposition. Az USP feladata nem más, mint hogy megmutassa a vásárlóidnak azt, miért vagy különleges, miért érdemes téged választaniuk. Egy ritkaságokat áruló online lemezbolt USP-je például lehet az, hogy az országban bizonyos albumok csak náluk elérhetők. De egy webshop USP-je lehet az is, hogy a versenytársak közül ő szállítja ki a leggyorsabban a megrendelt árucikkeket.
A lényeg, hogy találd meg azt a tulajdonságot, ami képes arra, hogy a konkurencia fölé emeljen. Ezt valamilyen módon pedig kommunikáld célközönséged felé webshopod főoldalán is, hiszen sokakat talán éppen USP-d fog meggyőzni arról, hogy a megannyi online áruház közül éppen téged válasszanak.
Egy sikeres webshop felépítése során rendkívül fontos a bizalom. A potenciális vásárlók akkor fognak ugyanis rendelni tőled, ha tudják, hogy megbízható vagy, a termékeid pedig valóban megoldást kínálnak az ő problémáikra. A megbízhatóságot pedig mi sem mutatja jobban, mint a korábbi, elégedett vásárlók által hagyott, pozitív vélemények.
A testimonial, azaz a vásárlói vélemény olyan eszköz, mely az online marketing terén aranyat ér. A statisztikák szerint ugyanis a vásárlóknak nem kevesebb mint 92 százaléka olvassa el egy adott termékről vagy szolgáltatóról a véleményeket, mielőtt belemenne a virtuális üzletbe, 72 százalékuknak pedig egy pozitív vélemény erősen befolyásolhatja a döntését a vásárlással kapcsolatban.
Ez azt jelenti, hogy főoldaladon mindenképp érdemes megjelenítened néhány cégeddel, termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatos véleményt, hiszen a pozitív testimonialok segítenek abban, hogy azokat a potenciális vevőket is meggyőzd, akik úgy érkeznek webshopodba, hogy eleinte bizonytalanok a vásárlást illetően.
Címkék
2019. január 28.
A webdesign világa egy dinamikusan változó környezet, melyet az évről évre folyamatosan formálódó, alakuló trendek határoznak meg. A legtöbb ilyen irányzat tiszavirág-életű, azonban akadnak olyan vonulatok is, melyek a későbbiek során meghatározhatják a szakma további alakulását, fejlődését. 2018-ban az eleganciáé és a letisztult megjelenésé volt a főszerep.
2024. április 08.
Sok kezdő vállalkozás esik abba a hibába, hogy nem vagy nem jól határozza meg a célcsoportját, pedig hatékonyan értékesíteni nem lehet enélkül. Te is tudod, hogy nem lehet mindenki az ügyfeled, a vásárlód. Ahhoz, hogy sikeres legyél, először is létre kell hozni egy buyer personát, azaz egy képzeletbeli ideális vevőt. Ennek mikéntjéről olvashatsz a cikkben.