Utolsó frissítés: Szerző:

Tippek a tökéletes hashtag megtalálásához

Aki aktív résztvevője a közösségi média platformjainak, annak bizonyára nem ismeretlen a #hashtag kifejezés. Sokan alkalmazzák, de kevesen vannak, akik jól ki tudják használni a hashtageléssel járó előnyöket az online marketingben. Nézzük, mi mindent érdemes tudni a téma kapcsán!

Mi az a hashtag?

Az első dolog, amit tisztázni érdemes, hogy mi is valójában a hashtag. Mióta létezik és mi a fő funkciója? Mivel viszonylag új keletű dologról van szó, nincs bevált recept a hashtagek használatára, de az elmúlt évek tapasztalatából azért le lehet vonni egy-két következtetést.

A hashtag egy angol kifejezés, mely két részből tevődik össze: a hash maga a kettőskereszt jel (#), amelyet egy szó, illetve egy kifejezés követ. Ez utóbbi magyarul a címke, angolul a tag. A legelterjedtebb az Instagramon való használata, itt szinte nem is találunk olyan bejegyzést, melyet ne zsúfolnának tele a szerzők hashtagekkel.

Hogy miért olyan népszerű? Azért, mert kattintható, azaz ha a hashtag fölé visszük az egeret vagy az ujjunkat és rákattintunk, akkor további tartalmakat érhetünk el. Nagyszerű lehetőséget biztosít tehát ez az eszköz arra, hogy népszerűsítsük vele brandünket, hogy új ügyfeleket szerezzünk vagy a meglévőket edukáljuk. Az online marketing egyik kihagyhatatlan eleme a hashtagelés, erről nincs kétségünk.

Hol találkozhatunk hashtagekkel?

Az első hashtag már 2007-ben megjelent a Twitteren. Valójában ez a hashtag születési helye, innen terjedt át a többi ismert felületre. Egy Chris Messina nevű Twitter-felhasználó vetette fel az ötletet, hogy a kettőskereszttel megjelölt kifejezéseket tegyék kattinthatóvá, hogy a jellel lehessen csoportosítani a tartalmakat. Kezdetben mindenki kétkedve használta a hashtaget, de lám, ma már elképzelhetetlen nélküle a posztolás.

Onnantól kezdve, hogy kattinthatóvá vált a kettőskereszt és az utána álló szó, azonnal megugrott a használata. Mivel egyre népszerűbb a digitális kommunikációban, a közösségi médiában már mindenhol jelen van, ott is, ahol kezdetben nem volt sikere.

Magyarországon két nagy platformot használ a vásárlók, illetve az ügyfelek többsége: ez a Facebook és az Instagram. A hashtagelés utóbbi platformon a divatosabb és elfogadottabb, de a Facebook-csoportokban is egyre inkább terjed a használata.

Kevesen tudják, de ma már a YouTube-on is el lehet helyezni hashtageket, ezzel is segítve azt, hogy a célközönség ránk találjon. A LinkedIn nevű szakmai oldalon is találkozhatunk vele és természetesen a fiatalok által kedvelt TikTokon is elérhető.

Milyen célokat szolgálhat a hashtagelés?

Egy átlagos felhasználó csak trendi akar lenni, mikor hashtageket helyez el a posztja alá. Azonban egy jó marketingszakember tudja, hogy a hashtag használatában vevőszerző lehetőség is van, és ezt ki is használja. Ha szeretnél te is több érdeklődőt csábítani az oldaladra, mindenképp ismerkedj meg a hashtag eredményes használatát célzó tudnivalókkal! A CoderWeb munkatársait is hívhatod segítségül, hogy az online marketinged eredményessé váljon.

Vegyük most sorra, milyen előnyökkel jár a hashtagelés üzleti szempontból:

  • új követőket szerezhetünk,
  • ismertebbé tehetjük a márkánkat,
  • kategorizálhatjuk a tartalmainkat,
  • a tartalommarketinget színesebbé tehetjük,
  • forgalmat terelhetünk egyik közösségi platformról a másikra,
  • egyedi, kifejezetten a brandhez kapcsolódó hashtagek segítségével egységesíthetjük és összekapcsolhatjuk a különböző közösségi oldalakon lévő profilokat.

Milyen egy jó hashtag?

Sokan nem tudják, hogyan kell helyesen használni ezt a marketingeszközt. A legalapvetőbb dolog, hogy a #-jel után szóköz nélkül kell leírni az adott szót, kifejezést. Ez így együtt maga a hashtag. Magyar nyelven ékezetes és ékezetek nélküli kifejezéseket is választhatunk, érdemes tesztelni, melyik hoz több érdeklődőt.

Kitalálhatunk magunk is kifejező hashtageket - egy igazán ütőssel nagy sikereket érhetünk el -, de gyakoribb, hogy a már meglévők használatával építjük a márkánkat. Léteznek a neten hashtagkereső oldalak is, ezekkel akár újabb kulcsszavakhoz is eljuthatunk, amelyeket blogcikkek, posztok írásához is fel tudunk használni.

Egy szó mint száz, érdemes egy kis energiabefektetéssel utánanézni a hashtagek helyes használatának. Ha profi szakemberekre bízod az online marketinged kezelését, biztosan nem ér csalódás és időt is spórolsz. Keress minket bizalommal, ha tanácsra van szükséged!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2024. január 08.

A SEO kifejezés egyre több helyen tűnik fel, bár sokan nincsenek tisztában azzal, mit is takar ez a fogalom. Magyarul keresőoptimalizálásnak mondják, de több összetevője is van. Hogy mindenki számára világos legyen, mit is jelent az, hogy keresőoptimalizált honlapot készítünk ügyfeleinknek, röviden elmagyarázzuk, milyen elemekből épül fel a SEO. Olvasd el legfrissebb bejegyzésünket a témában!

2019. január 21.

A sikerhez nem elég egyszer elkészíteni egy weboldalt, folyamatosan karban kell tartanod és frissítened is kell. A hétről hétre megjelenő új technikák, különböző frissítések odafigyelést igényelnek, hiszen ha nem foglalkozunk velük, oldalunk könnyen elavulttá, lassúvá, vagy akár támadhatóvá is válhat. Most megmutatjuk négy egyértelmű jelét annak, hogy honlapod elavult, és átalakításra szorul.

Népszerű bejegyzések