Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Aki aktív résztvevője a közösségi média platformjainak, annak bizonyára nem ismeretlen a #hashtag kifejezés. Sokan alkalmazzák, de kevesen vannak, akik jól ki tudják használni a hashtageléssel járó előnyöket az online marketingben. Nézzük, mi mindent érdemes tudni a téma kapcsán!
Az első dolog, amit tisztázni érdemes, hogy mi is valójában a hashtag. Mióta létezik és mi a fő funkciója? Mivel viszonylag új keletű dologról van szó, nincs bevált recept a hashtagek használatára, de az elmúlt évek tapasztalatából azért le lehet vonni egy-két következtetést.
A hashtag egy angol kifejezés, mely két részből tevődik össze: a hash maga a kettőskereszt jel (#), amelyet egy szó, illetve egy kifejezés követ. Ez utóbbi magyarul a címke, angolul a tag. A legelterjedtebb az Instagramon való használata, itt szinte nem is találunk olyan bejegyzést, melyet ne zsúfolnának tele a szerzők hashtagekkel.
Hogy miért olyan népszerű? Azért, mert kattintható, azaz ha a hashtag fölé visszük az egeret vagy az ujjunkat és rákattintunk, akkor további tartalmakat érhetünk el. Nagyszerű lehetőséget biztosít tehát ez az eszköz arra, hogy népszerűsítsük vele brandünket, hogy új ügyfeleket szerezzünk vagy a meglévőket edukáljuk. Az online marketing egyik kihagyhatatlan eleme a hashtagelés, erről nincs kétségünk.
Az első hashtag már 2007-ben megjelent a Twitteren. Valójában ez a hashtag születési helye, innen terjedt át a többi ismert felületre. Egy Chris Messina nevű Twitter-felhasználó vetette fel az ötletet, hogy a kettőskereszttel megjelölt kifejezéseket tegyék kattinthatóvá, hogy a jellel lehessen csoportosítani a tartalmakat. Kezdetben mindenki kétkedve használta a hashtaget, de lám, ma már elképzelhetetlen nélküle a posztolás.
Onnantól kezdve, hogy kattinthatóvá vált a kettőskereszt és az utána álló szó, azonnal megugrott a használata. Mivel egyre népszerűbb a digitális kommunikációban, a közösségi médiában már mindenhol jelen van, ott is, ahol kezdetben nem volt sikere.
Magyarországon két nagy platformot használ a vásárlók, illetve az ügyfelek többsége: ez a Facebook és az Instagram. A hashtagelés utóbbi platformon a divatosabb és elfogadottabb, de a Facebook-csoportokban is egyre inkább terjed a használata.
Kevesen tudják, de ma már a YouTube-on is el lehet helyezni hashtageket, ezzel is segítve azt, hogy a célközönség ránk találjon. A LinkedIn nevű szakmai oldalon is találkozhatunk vele és természetesen a fiatalok által kedvelt TikTokon is elérhető.
Egy átlagos felhasználó csak trendi akar lenni, mikor hashtageket helyez el a posztja alá. Azonban egy jó marketingszakember tudja, hogy a hashtag használatában vevőszerző lehetőség is van, és ezt ki is használja. Ha szeretnél te is több érdeklődőt csábítani az oldaladra, mindenképp ismerkedj meg a hashtag eredményes használatát célzó tudnivalókkal! A CoderWeb munkatársait is hívhatod segítségül, hogy az online marketinged eredményessé váljon.
Vegyük most sorra, milyen előnyökkel jár a hashtagelés üzleti szempontból:
Sokan nem tudják, hogyan kell helyesen használni ezt a marketingeszközt. A legalapvetőbb dolog, hogy a #-jel után szóköz nélkül kell leírni az adott szót, kifejezést. Ez így együtt maga a hashtag. Magyar nyelven ékezetes és ékezetek nélküli kifejezéseket is választhatunk, érdemes tesztelni, melyik hoz több érdeklődőt.
Kitalálhatunk magunk is kifejező hashtageket - egy igazán ütőssel nagy sikereket érhetünk el -, de gyakoribb, hogy a már meglévők használatával építjük a márkánkat. Léteznek a neten hashtagkereső oldalak is, ezekkel akár újabb kulcsszavakhoz is eljuthatunk, amelyeket blogcikkek, posztok írásához is fel tudunk használni.
Egy szó mint száz, érdemes egy kis energiabefektetéssel utánanézni a hashtagek helyes használatának. Ha profi szakemberekre bízod az online marketinged kezelését, biztosan nem ér csalódás és időt is spórolsz. Keress minket bizalommal, ha tanácsra van szükséged!
Címkék
2018. október 31.
Sokan úgy gondolják, weboldaluk megtervezése, a honlapkészítés majd az oldal elindítása után egyenes út vezet a sikerhez. Ez azonban sajnos nem ilyen egyszerű, hiszen egy igényes, minőségi tartalommal rendelkező honlapnak is kell némi kezdő lökés ahhoz, hogy a dolgok beinduljanak. Most megmutatjuk neked a legfontosabb lépéseket afelé, hogy újonnan tervezett weboldaladdal minél gyorsabban, minél több visszatérő látogatóra tehess szert!
2019. április 10.
Az ingyenesen elérhető weboldal készítő alkalmazások használata gyors és egyszerű megoldást jelenthet, azonban egy komoly vállalkozás esetében sajnos nem túl jó döntés. Ahhoz, hogy oldalunk valóban működőképes, stabil, és a modern kor igényeinek megfelelő legyen, érdemes a feladatra képzett szakembert keresnünk. De milyen tulajdonságok alapján vágjunk bele a legalkalmasabb fejlesztő megtalálásába?