Utolsó frissítés: Szerző:

A 4 legjobb form típus a weboldaladra

2023-ban már nem elegendő egy statikus weboldalt kitolni a világhálóra és várni a sült galambot – a weboldalt használni is tudnia kell a látogatóknak.
Az interakcióra szomjazó látogatót egy jól megkomponált formmal vagy űrlappal is kielégítheted, és persze a saját üzleted malmára is hajthatod a vizet vele.

Most bemutatom neked a 4 legkelendőbb űrlap típust 2023-ban.

1. A formok „kis feketéje”: a feliratkozó űrlap

Egy klasszikus, ami sosem megy ki a divatból. A feliratkozó űrlapok olyan formok, amiken keresztül a látogató feliratkozhat egy különleges ajánlatra. Ez lehet egy ingyenesen letölthető munkafüzet, hírlevél feliratkozás, vagy a legfrissebb ajánlatokról való értesítés. A legfontosabb funkciója ennek az űrlapnak, hogy cselekvésre buzdítsa a látogatót. Olyat kell ajánlania és úgy, hogy mindenki örömmel nyomjon a feliratkozás gombra.

De milyen egy jó feliratkozó form?

  • Legyen egyszerű! Kerüld a mellébeszélést, csak mondd el, hogy mit vársz és mit adsz cserébe. Minél egyértelműbb és rövidebb, annál hatékonyabb. Csak a legszükségesebb információkat kérd be a látogatótól, mert ha túl sok a kérdés, kitölteni való sor, hamar elveszítheti a türelmét.
  • Hangsúlyozd ki az előnyöket! Az információ érték. Könnyebben ráveheted a látogatókat, hogy megtegyék a szükséges lépéseket, ha felajánlasz valamit a feliratkozásért. Legyen számukra egyértelmű, hogy miért éri ez meg nekik!
  • Érezze, hogy ő irányít. Biztosítsd a feliratkozóidat afelől, hogy az adataikat jogszerűen használod majd (ez egyébként jogi kötelességed is), hogy nem fogsz felesleges tartalmakat küldeni nekik és hogy bármikor leiratkozhatnak. Oszlasd el a félelmüket.

2. Kapcsolati űrlap

Nagyon fontos, hogy mindazok, akik érdeklődnek a céged iránt, könnyedén tudjanak kapcsolatba lépni veled. A kapcsolati űrlap ebben lesz a segítségedre. Úgy kell elhelyezned az oldalon, hogy könnyű legyen megtalálni és lehetőleg minden aloldalról elérhető legyen.

  • Ne kérj felesleges infót! Itt is igaz, hogy csak olyan adatot kérj be az ügyféltől, amire feltétlenül szükséged van, hogy válaszolni tudj a kérdésére.
  • Adj neki fogódzót! Könnyebbé teheted a kommunikációt és a saját szegmentálási eljárásodat is, ha létrehozol külön témaköröket a leggyakrabban előforduló kérdésekre és ajánld fel, hogy kiválaszthassa egy legördülő menüből.

3. Fizetési űrlap

Az online fizetési lehetőség csökkentheti a lemorzsolódást azok körében, akiket sikerült meggyőznöd a vásárlás felől. Így gyorsan, könnyen és főleg, azonnal nyélbe üthetitek az üzletet. Általában a beágyazható fizetőrendszerek biztosítják a saját űrlapjukat, amit aztán bizonyos mértékig személyre is szabhatunk.

Ennél a formnál a legfontosabb, hogy olyan integrációt válassz, amit a vevőid is megbízhatónak tartanak.

4. A vásárlói visszajelzések űrlapja

A visszajelzéseknek köszönhetően fejlesztheted a szolgáltatásodat, többet megtudhatsz a forgalmazott termékekről és a vásárlóid is úgy érzik majd, hogy számít a véleményük, törődsz a kapcsolatotokkal. Mit tartalmazzon az űrlap?

  • Semmi ne legyen kötelező. Elégedj meg azokkal az információkkal, amiket a vásárlód meg kíván osztani veled és ne tedd kötelezővé semelyik pontot az űrlapon. Próbáld segíteni a kitöltést azzal, hogy az ismerős adatokat előre kitöltse számára a rendszer, ha visszatérő vevőről van szó.
  • Reszponzivitás. Mobilról is legyen ugyanolyan jól átlátható az űrlapod.
  • Rangsorolási lehetőség. Nagyon jó megoldás lehet, ha 1-5-ig értékelhetik a vásárlást csillagok vagy más grafikus formák segítségével.

Használd ki az űrlapok adta lehetőségeket, hogy felpörgesd az üzleted!

Ha megfogadod a fenti tanácsokat, akkor biztosan sok kitöltőre számíthatsz.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2018. szeptember 22.

Az olyan, szembetűnő bakik mellett, mint az átláthatatlan webdizájn, vagy az értékes tartalom hiánya, akad néhány kisebb malőr is, amin könnyedén elcsúszhat oldalunk látogatottsága. A legtöbb ezek közül azonban olyan apróság, melyet kis odafigyeléssel és némi időráfordítással könnyedén orvosolhatunk.

2024. február 05.

Minden webshoptulajdonos azt szeretné, hogy termékeit minél többen vásárolják, ezáltal elégedett és visszatérő ügyfélkört szeretne kialakítani. Ahhoz, hogy a látogatókból vásárlók legyenek, számos olyan beállítást kell eszközölni a honlapon, ami növeli a konverziós arányt. Hogy mit takar ez a fogalom és hogyan növelhető, kiderül írásunkból.

Népszerű bejegyzések