Utolsó frissítés: Szerző:

A 4 legjobb form típus a weboldaladra

2023-ban már nem elegendő egy statikus weboldalt kitolni a világhálóra és várni a sült galambot – a weboldalt használni is tudnia kell a látogatóknak.
Az interakcióra szomjazó látogatót egy jól megkomponált formmal vagy űrlappal is kielégítheted, és persze a saját üzleted malmára is hajthatod a vizet vele.

Most bemutatom neked a 4 legkelendőbb űrlap típust 2023-ban.

1. A formok „kis feketéje”: a feliratkozó űrlap

Egy klasszikus, ami sosem megy ki a divatból. A feliratkozó űrlapok olyan formok, amiken keresztül a látogató feliratkozhat egy különleges ajánlatra. Ez lehet egy ingyenesen letölthető munkafüzet, hírlevél feliratkozás, vagy a legfrissebb ajánlatokról való értesítés. A legfontosabb funkciója ennek az űrlapnak, hogy cselekvésre buzdítsa a látogatót. Olyat kell ajánlania és úgy, hogy mindenki örömmel nyomjon a feliratkozás gombra.

De milyen egy jó feliratkozó form?

  • Legyen egyszerű! Kerüld a mellébeszélést, csak mondd el, hogy mit vársz és mit adsz cserébe. Minél egyértelműbb és rövidebb, annál hatékonyabb. Csak a legszükségesebb információkat kérd be a látogatótól, mert ha túl sok a kérdés, kitölteni való sor, hamar elveszítheti a türelmét.
  • Hangsúlyozd ki az előnyöket! Az információ érték. Könnyebben ráveheted a látogatókat, hogy megtegyék a szükséges lépéseket, ha felajánlasz valamit a feliratkozásért. Legyen számukra egyértelmű, hogy miért éri ez meg nekik!
  • Érezze, hogy ő irányít. Biztosítsd a feliratkozóidat afelől, hogy az adataikat jogszerűen használod majd (ez egyébként jogi kötelességed is), hogy nem fogsz felesleges tartalmakat küldeni nekik és hogy bármikor leiratkozhatnak. Oszlasd el a félelmüket.

2. Kapcsolati űrlap

Nagyon fontos, hogy mindazok, akik érdeklődnek a céged iránt, könnyedén tudjanak kapcsolatba lépni veled. A kapcsolati űrlap ebben lesz a segítségedre. Úgy kell elhelyezned az oldalon, hogy könnyű legyen megtalálni és lehetőleg minden aloldalról elérhető legyen.

  • Ne kérj felesleges infót! Itt is igaz, hogy csak olyan adatot kérj be az ügyféltől, amire feltétlenül szükséged van, hogy válaszolni tudj a kérdésére.
  • Adj neki fogódzót! Könnyebbé teheted a kommunikációt és a saját szegmentálási eljárásodat is, ha létrehozol külön témaköröket a leggyakrabban előforduló kérdésekre és ajánld fel, hogy kiválaszthassa egy legördülő menüből.

3. Fizetési űrlap

Az online fizetési lehetőség csökkentheti a lemorzsolódást azok körében, akiket sikerült meggyőznöd a vásárlás felől. Így gyorsan, könnyen és főleg, azonnal nyélbe üthetitek az üzletet. Általában a beágyazható fizetőrendszerek biztosítják a saját űrlapjukat, amit aztán bizonyos mértékig személyre is szabhatunk.

Ennél a formnál a legfontosabb, hogy olyan integrációt válassz, amit a vevőid is megbízhatónak tartanak.

4. A vásárlói visszajelzések űrlapja

A visszajelzéseknek köszönhetően fejlesztheted a szolgáltatásodat, többet megtudhatsz a forgalmazott termékekről és a vásárlóid is úgy érzik majd, hogy számít a véleményük, törődsz a kapcsolatotokkal. Mit tartalmazzon az űrlap?

  • Semmi ne legyen kötelező. Elégedj meg azokkal az információkkal, amiket a vásárlód meg kíván osztani veled és ne tedd kötelezővé semelyik pontot az űrlapon. Próbáld segíteni a kitöltést azzal, hogy az ismerős adatokat előre kitöltse számára a rendszer, ha visszatérő vevőről van szó.
  • Reszponzivitás. Mobilról is legyen ugyanolyan jól átlátható az űrlapod.
  • Rangsorolási lehetőség. Nagyon jó megoldás lehet, ha 1-5-ig értékelhetik a vásárlást csillagok vagy más grafikus formák segítségével.

Használd ki az űrlapok adta lehetőségeket, hogy felpörgesd az üzleted!

Ha megfogadod a fenti tanácsokat, akkor biztosan sok kitöltőre számíthatsz.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. április 03.

Már hónapokkal ezelőtt bejelentették a Google közösségi oldalának a Google Plusnak  leállítását, most eljött a határidő, tegnapi nappal véglegesen megszűnt. Nagy reményekkel indították el 8 évvel ezelőtt, sajnos ezekből nem sok valósult meg, és leginkább csak negatív híreket hallottunk róla és a hanyatlásáról. A legutóbbi adatszivárgás botrányok aztán végleg betették számára a kaput. Vége. Bezárt. Nézzük át gyorsan, mi volt ez, miért jött létre, és mi történt vele.

2022. október 26.

Ha már megvan céged weboldala és érkeznek a megrendelések, akkor eljött az ideje tovább fejlődni. Ehhez pedig egy hatékony eszköz: a Facebook marketing. Nem érted, hogy vállakozóként miért fontos a mai világban a social médiában való jelenlét? Főleg a személyre szabott Facebook oldal, amely még mindig nagyszerű eredményeket képes generálni. Fontos megértened, hogy újabb és újabb piacok felé kell nyitnod, ha fenn akarod tartani a céged dinamikus fejlődését, mert innováció nélkül egész egyszerűen elakadsz.

Népszerű bejegyzések